Custers x Kleuters/Kleijntjens?, Hoensbroek e.o.

  • Loe Giesen
    Message 1 of 2 , Oct 2, 2005
      (Dit bericht werd geplaatst namens Rosita Custers, voor wie het (nog)
      niet lukt om na aanmelding bij deze groep berichten te plaatsen)

      Beste lezers,

      Ik ben op zoek naar het huwelijk van Joannes Custers en Margaretha
      Kleuters. Volgens Genlias trouwde hun zoon Jan Willem op 18-7-1798 te
      Hoensbroek met Maria Barbara Leunessen (vgl. Gendalim: Joanna Barbara
      Leunissen, ged. Hoensbroek 7-3-1777, dr. van Andreas Leunissen en
      Catharina Jongen, beiden gehuwd Klimmen 26-6-1763).
      Ik stam van dit echtpaar af via:
      - Jan Hubert Custers (geb. Hoensbroek) en Maria Anna (soms Anna Maria)
      Rutten (Hoensbroek), gehuwd Hoensbroek 8-9-1832; hiervan:
      - Jan Andries (Andrijas) Custers (geb. Hoensbroek 27-5-1842) en
      Gertrudis Dormans, gehuwd Hoensbroek 17-10-1873; hiervan:
      - Hubert Willem Custers uit Hoensbroek en Maria Gertrudis Driessen,
      gehuwd Hoensbroek 24-6-1897; hiervan:
      - Jan Andries Custers uit Hoensbroek en Maria Elizabeth Bouwens geb.
      Spaubeek.

      Loe Giesen uit Reuver gaf me als tip om de dopen van onderstaand
      echtpaar eens goed te bekijken. De doopgetuigen ontbreken helaas in
      Gendalim5. Loe vermoedt dat Cleijntjens en Kleuters zogenaamde
      aliasnamen zijn, dat Margaretha Kleuters en Anna Margeretha
      Cleijntjens dus dezelfde persoon zijn.

      Joannes Custers en Anna Margaretha Cleyntjens of Kleijntjens tr.
      Hoensbroek 12-11-1752.
      Uit dit huwelijk:
      = 30-01-1754 Custers Martinus
      = 12-09-1755 Custers Maria Helena
      = 02-01-1759 Custers Henricus Stephanus
      = 12-11-1760 Custers Matthias
      = 10-03-1763 Custers Maria Gertrudes
      = 21-01-1765 Custers Anna Elisabeth
      = 25-01-1767 Custers Joes Reinerus
      = 07-05-1772 Custers Joes Wilhelmus!
      = 07-05-1774 Custers Joes Josephus

      Wie geeft uitsluitsel?

      Met vriendelijke groet,

      Rosita Custers
    • Harry Luijten
      Message 2 of 2 , Oct 2, 2005
        Beste Rosita,

        Jan Willem Custers, gehuwd met Maria Barbara Leunissen, overleed op 3
        april 1862 te Hoensbroek, als zoon van Joannes Kusters en Anna
        Margaretha Kleintjens.
        Loe had het dus bij het juiste eind!
        Ik stam zelf af van Martinus, oudste broer van Jan Willem Kusters, dus
        kan ik je wel van de nodige gegevens voorzien. Stuur je e-mailadres even
        naar mij, dan kan ik de data als bijlage sturen.

        Met vriendelijke groeten,

        Harry Luijten