RE: [genealogie-limburg] Collignon

  • Olaf Duits
    Message 1 of 7 , Jul 6, 2005
      Beste Harry,

      Ik kan je enkel Colligons geven die ik op Gendalim5 CD vind. Misschien dat
      je daar wel iets aan hebt:

      Doop Valkenburg = 17-12-1635
      Dopeling Francisca ????fort
      Vader van de dopeling Jacobus ????fort
      Moeder van de dopeling Maria Nn
      Doopgetuige Francisca Porti
      Doopgetuige Joannes Collignon

      Doop Maastricht = 23-12-1789
      Dopeling Fredericus Ludovicus de Pauli
      Vader van de dopeling Henricus Ludovicus de Pauli
      Moeder van de dopeling Ann Catharinæ Cobes
      Doopgetuige Petronillæ Collignon
      Doopgetuige Ma Theresia Collignon
      Doopgetuige Ludovicus de Collignon

[...]

      Doop Grevenbicht = 25-07-1818
      Dopeling Maria Hendrica Jennen
      Vader van de dopeling Gerardi Jennen
      Moeder van de dopeling Maria Hendrica Pesters
      Doopgetuige Anna Wilhelmina Pesters
      Doopgetuige Eustachius Collignon

      Doop Grevenbicht = 28-08-1830
      Dopeling Wilhelmina Hubertina Ritzerfeld
      Vader van de dopeling Gordani Ritzerfeld
      Moeder van de dopeling Juditha Olislagers
      Doopgetuige Franciscus Van Der Velden
      Doopgetuige Joanna Schous
      Doopgetuige Petri Olislagers
      Doopgetuige Anna Colignon

      Olaf Duits

      http://genealogy.mypub.nl

      (nu ook met FORUM, kijk snel, ook voor de gevraagde aanvullingen)

      Message 2 of 7 , Jul 6, 2005
        Hmmm,

        Misschien dat Régis de La Haye je hiermee zou kunnen helpen. Vraag eens na
        bij het RAL: daar heeft hij heel lang gewerkt, maar ik weet niet of hij er
        nu nog zit. Anders is hij wel te traceren via zijn neef Jo Hoen (Spaanse
        Singel, Neerbeek).

        Wil Brassé.

        Message 3 of 7 , Jul 21, 2005
          Herhaald bericht

          In het bijzonder vraag ik aandacht voor de volgende vraag:

        • freddymangelschots
          Message 4 of 7 , Jul 21, 2005
            Betreffende Collignon.
            Het Rijksarchief in Luik heeft notariele akten uit die tijd.
            Geklasseerd op naam van de notaris. Je moet dus wel weten wie
            een eventuele akte opgesteld heeft.
            Freddy

            --- In genealogie-limburg@yahoogroups.com, "Harry van de Kamp"

            Message 5 of 7 , Oct 22, 2005
              Beste lezers,

              Het volgendse is mij bekend:

[...]

              Iedere suggestie in het licht van mijn onderzoek is van harte welkom. Bij voorbaat hartelijk dank.

            • Harry van de Kamp
              Message 6 of 7 , Oct 22, 2005
                Beste lezers,

                Met mijn genealogieonderzoek naar de naam COLLIGNIN zit ik al jaren vast.
                Wat ik weet is het volgende:

                ANTHONY COLLIGNON wordt bij zijn huwelijk in 1750 vermeld als soldaat onder de Compagnie van den Heer Kapitein Ringler in het Regiment van den Heer Lt Generaal Baron de Villegas in guarnisoen in Brielle.

                Zijn er gegevens over ANTHONY te vinden in plaatsen waar dit regiment eerder bivakkeerde te weten Breda, Sas van Gent, Bergen op Zoom.

                Iedere suggestie in het licht van mijn onderzoek is van harte welkom. Bij voorbaat hartelijk dank.