VAESSEN Lambertus

  • helgashultz@voyager.net
    Message 1 of 5 , Jun 30, 2001
      Can anyone help? I am still looking for the date of birth of my
      ancestor Lambertus Vaessen(Vossen, Fassen, Faessen, etc.)from
      Limburg. He was married to Gertrudis Keuffgens 6 Oct.1748 and died in
      Eijs in 1784. They had five children: Joannes Petrus (1749 in
      Simpelveld), Maria Adelheydis (1751 in Eys), Maria Odilia (1754 in
      Eys), Gertrudis (1757 in Eys) and Joannes Leonardus (1759 in Eys my
      ancestor)
      I would also like to find the names of the parents of Lambertus
      Vaessen.
      Sincerely,
      Helga Shultz (nee Vaessen)
    • John
      Message 2 of 5 , Jul 1, 2001
        Hi,

        I kan je waarschijnlijk verder helpen. Ik heb de 5 kinderen gevonden, met
        daarbij de doopgetuigen, plaats van doop. Omtrent Lambertus Vaessen heb ik
        in mijn database een doopmelding uit 1715. Maar om nu zeker te weten of dit
        de juiste persoon is, wil ik vragen of de moeder bekend is van Lambertus.
        Ter controle had ik graag even deze naam geweten ?

        Ter controle voor u, zal ik de gegevens zoals ik die heb van het laatste
        kind even geven:

        Geboortedatum: 23-12-1759 te Eys
        Naam: Joannes Leonardus Vossen
        Vader: Lambertus Vossen
        Moeder: Gertrudis Keuffgens
        Doopgetuigen: Margaretha Reulens en Joannes Knops

        m.v.gr.
        John Luten

        Message 3 of 5 , Jul 1, 2001
          Hi John,
          Thank you for your quick response. I do not know the name of the mother of
          Lambertus Vaessen (Vossen), but I have the same date of baptism
          (23-12-1759) for Joannes Leonardus Vossen from the St. Agatha records with
          the same names that you mention as doopgetuigen.
          It would be great if you could help me with my research.
          Thanks again,
          Helga Shultz

          Message 4 of 5 , Jul 1, 2001
            Hi Helga,

            Ik ben blij als ik je kan helpen met de zoektocht naar je voorouders.
            Ik zal je de informatie geven die ik mijn locale database heb. Als je
            andere gegevens wilt hebben dan stuur je maar een bericht.
            Jij kunt me ook helpen als je in jouw registers kunt kijken naar een van
            mijn voorouders.

            Eerst jouw gevraagde gegevens over Lambertus Vaessen.

            Naam: Lambertus Vaessen
            Doopdatum: 20-10-1715 in Urmond
            Gestorven: 16-03-1784 te Eys
            Vader: Antonius Vaessen
            Moeder: Ida Bergers
            Echtgenoot van Gertrudis Keufgens
            Doopgetuigen: Petrus Brons, Ida Korvers en Wilhelmus Petrus Wijnen.

            De kinderen van Antonius Vaessen zijn:

            1.
            Naam: Lambertus Vaessen
            Doopdatum: 20-10-1715 in Urmond
            Vader: Antonius Vaessen
            Moeder: Ida Bergers
            Doopgetuigen: Petrus Brons, Ida Korvers en Wilhelmus Petrus Wijnen.

            2.
            Naam: Catharina Vaessen
            Doopdatum: 20-04-1713 in Urmond
            Vader: Antonius Vaessen
            Moeder: Ida Bergers
            Doopgetuigen: Judith Korvers, Anna Bergers en Martinus Vaessen.

            3.
            Naam: Christianus Vaessen
            Doopdatum: 08-06-1718 in Urmond
            Vader: Antonius Vaessen
            Moeder: Ida Bergers
            Doopgetuigen: Michael Mattheus Bouts, Maria Lambrichts en Mattheus Vaessen.

            4.
            Naam: Petrus Vaessen
            Doopdatum: 21-11-1722 in Urmond
            Vader: Antonius Vaessen
            Moeder: Ida Bergers
            Doopgetuigen: Wilhelmus Gelissen, Anna Gubbels en Joannes Wilhelmus Paumen.

            5.
            Naam: Helena Vaessen
            Doopdatum: 05-02-1711 in Urmond
            Vader: Antonius Vaessen
            Moeder: Ida Bergers
            Doopgetuigen: Mechtildis Bergers en Michael Bergers.

            6.
            Naam: Johanna Vaessen
            Doopdatum: 04-01-1709 in Urmond
            Vader: Antonius Vaessen
            Moeder: Ida Bergers
            Doopgetuigen: Johanna Vaessen, Helena Bouts en Petrus Gubbels.

            7.
            Naam: Lambertus Vaessen
            Doopdatum: 01-11-1706 in Urmond
            Vader: Antonius Vaessen
            Moeder: Ida Bergers
            Doopgetuigen: Joannes bergers, Getrudis Vaessen en Nicolaus Joannes Willems.

            Het huwelijk van de ouders van Lambertus:

            Huwelijksdatum: 24-08-1704 te Urmond
            Bruidegom: Anthonius Vaessen
            Bruid: Ida Bergers
            Getuigen: Maria Ancque, Petrus Gubbels, Maria Paumen en Michael Bergers.

            Ik hoop dat je wat hebt aan deze gegevens. Waarom schrijf je eigenlijk in
            het Engels, woon je in Nederland ?

            Ik heb de volgende vraag aan je, misschien kun jij me hiermee verder helpen.
            Ik ben op zoek naar Jean (Jan) Michael (Mechiel, Michiel) Luijten (Luyten,
            Luten).
            Hij moet zijn geboren rond 1753 in Beek en gestorven op 22-07-1813 te Beek.
            Hij was getrouwd met Maria Ida (Ide) Perongs (Pirongs, Pierings).
            Ze hadden voor zover ik weet 4 kinderen, te weten Marie Elizabeth (1798),
            Jan Willem (1800), Jean Guillaume (1802) en Ide (1807).
            Dit laatste kind is dood ter wereld gekomen.

            Kun jij eens kijken of jij wat kunt vinden over deze Jean Michael Luijten,
            het huwelijk of wie zijn vader was en moeder was.

            Alvast bedankt.
            John
          • helgashultz
            Message 5 of 5 , Jul 2, 2001
              Hello John,
              Thank you so much for the information on my ancestor and his children. Now
              I have one more generation in my genealogy. You wouldn't possibly have more
              information in your data about Antonius Vaessen?
              Unfortunately I cannot help you with your research. I cannot find anything
              in my resources about your Jean (Jan) Michael Luyten.
              I am writing in English because I do not remember much of the Dutch
              language. I can read it pretty well but not speak or write it. I was 5
              years old when my parents moved to Germany and I immigrated to the USA
              in1960.