Blerick

  • Leo Verhelst
    Message 1 of 3 , Jan 31, 2005
      Beste medespeurders,

      Wie kan mij helpen met onderstaande twee vragen ??

      Antoon SCHOUREN, geboren circa 1831 te Blerick,
      zoon van Jan Pieter SCHOUREN en
      Helena DRIESSEN

      Leonarda van den BROEK, geboren op 26-10-1803 te Blerick,
      dochter van Hendrikus van den BROEK en
      Petronella KURSTEN, overl. 27-2-1830 te Blerick
      Wanneer zijn haar ouders gehuwd en waar ??

      Bij voorbaat hartelijk dank voor de genomen moeite.

      Leo Verhelst uit Amersfoort

    • Mart Graef
      Message 2 of 3 , Jan 31, 2005
        Beste Leo,

        Blerick staat helaas niet in Genlias, maar op
        http://62.166.15.171/Blerick/lijst%20gezinnen%20blerick%201800-1819.htm vond
        ik wel een vermelding van het volgende huwelijk (zij het zonder nadere
        gegevens):
        1818 Schuren Joannes Peter met Gertrudis Driessen

        Het andere huwelijk is te vinden op
        http://62.166.15.171/Blerick/Lijst%20gezinnen%20blerick.htm:
        1785 Broeck van den Henricus met Petronella Keursten
        Ze zijn dus in Blerick gehuwd. De trouwdatum is niet vermeld, maar het
        gezinsblad van Henricus van den Broeck en Petronella Keursten staat op
        http://62.166.15.171/Blerick/Gezinnen%20Blerick/broek-keurs-peet.htm
        (gegevens ingevoerd door Ger vd Beuken). 'Leonarda' heet hier overigens
        'Eleonora'.

        mvg,

        Mart Graef

> [...]
        > 27-2-1830 te Blerick
        > Wanneer zijn haar ouders gehuwd en waar ??
        >
        > Bij voorbaat hartelijk dank voor de genomen moeite.

      • W.M.H. Brasse
        Message 3 of 3 , Jan 31, 2005
          Hallo Leo,

          Misschien heb je dit zelf al bedacht, maar het lijkt me niet onaannemelijk
          dat "Helena" Driessen foutief is en Gertruid Driessen moet zijn? Antoon
          Schouren is dan mogelijk naar grootvader Antoon Driessen vernoemd. Het kan
          natuurlijk ook dat Jan Peter hertrouwd is, mogelijk met een zus van zijn
          eerste vrouw.

          Wil Brassé, Sittard.

          Bron Burgerlijke stand - Huwelijk (Bruidegom)
          Archieflocatie Rijksarchief in Limburg

          Algemeen Toegangnr: 12.057
          Inventarisnr: 2
          Gemeente: Maasbree
          Soort akte: Huwelijksakte
          Aktenummer: 0
          Datum: 01-05-1817
          Bruidegom Joannes Petrus Schouren
          Geboorteplaats: Kaldekerken
          Bruid Gertrudis Driessen
          Geboorteplaats: Bleerik
          Vader bruidegom Peter Schouren
          Moeder bruidegom Maria Krambruckers
          Vader bruid Antonius Driessen
          Moeder bruid Maria Welles

          Bron Burgerlijke stand - Huwelijk (Vader bruid)
          Archieflocatie Rijksarchief in Limburg

          Algemeen Toegangnr: 12.057
          Inventarisnr: 40
          Gemeente: Maasbree
          Soort akte: Huwelijksakte
          Aktenummer: 0
          Datum: 10-05-1852
          Bruidegom Peter Hubertus Schreven
          Geboortedatum: 09-08-1824
          Geboorteplaats: Broekhuijsenvorst
          Bruid Anna Maria Schouren
          Geboorteplaats: Blerick
          Vader bruidegom Hendrik Schreven
          Moeder bruidegom Beatrix Hermans
          Vader bruid Jan Peter Schouren
          Moeder bruid Gertruij Driessen

          Bron Burgerlijke stand - Huwelijk (Vader bruid)
          Archieflocatie Rijksarchief in Limburg

          Algemeen Toegangnr: 12.057
          Inventarisnr: 41
          Gemeente: Maasbree