Re: [genealogie-limburg] kinderen die achternaam overnemen van hun moeder

  • W.M.H. Brasse
    Message 1 of 6 , Jan 10, 2005
      Wat een arbeidsmoraal: na je dood stug blijven doorwerken!

      Hendrik Jacobsen van de Kamp is overleden voor 7 Nov 1822. Hij trouwde
      Jannetje Janse Snellen. Hendrik was werkzaam op 31 Oct 1823 in Daghuurder.

      Message 2 of 6 , Jan 10, 2005
        Ja, vroeger wisten ze nog wat werken was ;-)

        Stond nog op mijn to-do lijstje om er uit te halen, zal ik zsm doen.

        Toch bedankt. Iedereen trouwens, zeer nuttige informatie en ervaringen
        gelezen over dit onderwerp.

        Olaf

> [...]

        > Heeft iemand een verklaring voor dit fenomeen? Wat je wel ziet dat ze
        > een patroniem hebben, oftewel wel de naam van de vader gebruiken.

        ------------------------ Yahoo! Groups Sponsor --------------------~--> Give
        the gift of life to a sick child.
        http://us.click.yahoo.com/_HGP.B/6WnJAA/a8ILAA/YvNolB/TM
      • Olaf Duits
        Message 3 of 6 , Jan 10, 2005
          En ik wilde nog wel iemand helpen met een Amsterdamse stamboom. Bedankt voor
          de waarschuwing Wil ;-)

          Met vriendelijke groet,

          Olaf Duits
          http://genealogy.mypub.nl