Staaks, Engelen, van Ratingen, Peters

  • zoeteke_petoeteke
    Message 1 of 9 , Nov 24, 2004
      Antoon Staaks trouwt met Maria Catharina Engelen op 21 november 1902
      in Kessel. Zijn ouders zijn Gerard Staaks en Elisabeth van Ratingen
      (Kessel). Haar ouders zijn Pieter Engelen en Maria Catharina Peters
      (Helden). Wioe heeft informatie over hen? GENLIAS heeft geen
      informatie voor mij.....

      Erwin de Bruyn
    • rmikkenie
      Message 2 of 9 , Nov 24, 2004
        Hallo Erwin,

        Genlias heeft wel informatie voor je:

        Algemeen Toegangnr: 12.041
        Inventarisnr: 18
        Gemeente: Heythuysen
        Soort akte: Huwelijksakte
        Aktenummer: 0
        Datum: 26-09-1871
        Bruidegom Gerardus Staeks
        Geboortedatum: 21-11-1835
        Geboorteplaats: Kessel
        Bruid Elisabeth van Ratingen
        Geboorteplaats: Haelen
        Vader bruidegom Andreas Staeks
        Moeder bruidegom Helena Peeters
        Vader bruid Joannes van Ratingen
        Moeder bruid Joanna Knuppenberg
        Nadere informatie >

        Je moet gewoon op alle mogelijke manieren zoeken.

        De anderen heb ik ook gevonden:

        Algemeen Toegangnr: 12.052
        Inventarisnr: 17
        Gemeente: Kessel
        Soort akte: Huwelijksakte
        Aktenummer: 0
        Datum: 09-07-1862
        Bruidegom Pieter Engelen
        Geboortedatum: 22-04-1831
        Geboorteplaats: Kessel
        Bruid Maria Catharina Peeters
        Geboorteplaats: Helden
        Vader bruidegom Hendrik Engelen
        Moeder bruidegom Anna Maria van Lier
        Vader bruid Leonard Peeters
        Moeder bruid Aldegonda van Maris
        Nadere informatie >

        Ik hoop dat je hier weer een heel stuk verder mee kunt.

        Met vriendelijke groet, Remko Mikkenie

        --- In genealogie-limburg@yahoogroups.com, "zoeteke_petoeteke"
        <zoeteke_petoeteke@y...> wrote:

> [...]
        Peters
        > (Helden). Wioe heeft informatie over hen? GENLIAS heeft geen

      • philippes
        Message 3 of 9 , Nov 24, 2004
          Inderdaad..... Staaks kan ook Staeks worden natuurlijk....Bedankt voor je hulp Remko. Je bent een prof-genealoog?

          Datum: 09-07-1862
          Bruidegom Pieter Engelen

          <zoeteke_petoeteke@y...> wrote:

> [...]
          Peters
          > (Helden). Wioe heeft informatie over hen? GENLIAS heeft geen

          Yahoo! Groups SponsorADVERTISEMENT

        • rmikkenie
          Message 4 of 9 , Nov 24, 2004
            Graag gedaan.
            Nee hoor, ik ben geen prof. Ik vind het speurwerk gewoon leuk en als
            ik anderen daarmee kan helpen dan doe ik dat graag :-)

            Groetjes, Remko

            --- In genealogie-limburg@yahoogroups.com, philippes

            Service.

          • philippes
            Message 5 of 9 , Nov 24, 2004
              Okay, heb je toevallig nog verder gezocht ook. ik wel, maar wederom lukt het me niet...

              <zoeteke_petoeteke@y...> wrote:
> [...]
              > Moeder bruid Aldegonda van Maris
              > Nadere informatie >
              >
              > Ik hoop dat je hier weer een heel stuk verder mee kunt.

            • W.M.H. Brassé
              Message 6 of 9 , Nov 24, 2004
                Algemeen Toegangnr: 12.052
                Inventarisnr: 3
                Gemeente: Kessel
                Soort akte: Huwelijksakte
                Aktenummer: 0
                Datum: 17-04-1832
                Bruidegom Andries Staeks
                Geboorteplaats: Kessel
                Bruid Maria Magdalena Peeters
                Geboorteplaats: Kessel
                Vader bruidegom Willem Staeks
                Moeder bruidegom Anna Maria Bongaerts
                Vader bruid Willem Peeters
                Moeder bruid Elisabeth Jacobs

                Algemeen Toegangnr: 12.041
                Inventarisnr: 5
                Gemeente: Heythuysen
                Soort akte: Huwelijksakte
                Aktenummer: 0
                Datum: 11-04-1836
                Bruidegom Jan van Ratingen
                Geboortedatum: 05-03-1802
                Geboorteplaats: Hunsel
                Bruid Joanna Knippenberg
                Geboorteplaats: Horn
                Vader bruidegom Gerardus van Ratingen
                Moeder bruidegom Petronella Cedeur
                Vader bruid Theodorus Knippenberg
                Moeder bruid Gertrudis Verblist?

                Hier ook nog wat zoekresultaten.
                Ikzelf vul NEVER een voornaam in bij de zoekopdracht, en als ik niet vind wat ik zoek probeer ik met zoekmethode begint met of is verwant aan.

                Wil Brassé.

                <zoeteke_petoeteke@y...> wrote:
> [...]
                > Moeder bruid Aldegonda van Maris
                > Nadere informatie >
                >
                > Ik hoop dat je hier weer een heel stuk verder mee kunt.

              • rmikkenie
                Message 7 of 9 , Nov 25, 2004
                  Hoi Wil, was je me weer effe voor ;-).

                  Erwin, ik heb de andere ook nog voor je gevonden. De tips van Wil
                  zijn zeker handig. Probeer ook alleen op de achternaam van de vrouw
                  te zoeken. Zijn er teveel resultaten vul dan de eerste letters van
                  de voornaam in en selecteer 'begint met', Henricus wordt
                  bijvoorbeeld ook als Hendrik, Hendricus en Henk geschreven. En vul
                  alleen de plaats in als je die zeker weet.

                  Hier zijn ze:

                  Algemeen Toegangnr: 12.039
                  Inventarisnr: 4
                  Gemeente: Helden
                  Soort akte: Huwelijksakte
                  Aktenummer: 0
                  Datum: 27-04-1829
                  Bruidegom Leonardus Peters
                  Geboorteplaats: Helden
                  Bruid Aldegonda Van Maris
                  Geboorteplaats: Helden
                  Vader bruidegom Joannes Peters
                  Moeder bruidegom Margareta Derix
                  Vader bruid Petrus Vanmaris
                  Moeder bruid Elisabeth Nabben
                  Nadere informatie >

                  Algemeen Toegangnr: 12.052
                  Inventarisnr: 3
                  Gemeente: Kessel
                  Soort akte: Huwelijksakte
                  Aktenummer: 0
                  Datum: 09-03-1831
                  Bruidegom Hendrik Engelen
                  Geboorteplaats: Kessel
                  Bruid Anna Maria van Lier
                  Geboorteplaats: Kessel
                  Vader bruidegom Pieter Engelen
                  Moeder bruidegom Petronel Peeters
                  Vader bruid Simon van Lier
                  Moeder bruid Maria Agnes Bongaerts
                  Nadere informatie Van bruid geen leeftijd of geboortedatum vermeld
                  in de akte

                  Met vriendelijke groet, Remko Mikkenie

                  --- In genealogie-limburg@yahoogroups.com, W.M.H. Brassé
                  <w.brasse@h...> wrote:
> [...]
                  > Aktenummer: 0
                  > Datum: 11-04-1836
                  > Bruidegom Jan van Ratingen
                  > Geboortedatum: 05-03-1802
                  > Geboorteplaats: Hunsel
                  > Bruid Joanna Knippenberg
                  > Geboorteplaats: Horn
                  > Vader bruidegom Gerardus van Ratingen
                  > Moeder bruidegom Petronella Cedeur
                  > Vader bruid Theodorus Knippenberg
                  > Moeder bruid Gertrudis Verblist?
                  >

                  > Hier ook nog wat zoekresultaten.
                  > Ikzelf vul NEVER een voornaam in bij de zoekopdracht, en als ik
                  niet vind wat ik zoek probeer ik met zoekmethode begint met of is

                  Ratingen, Peters

> [...]
                  >
                  > Groetjes, Remko
                  >
                  > --- In genealogie-limburg@yahoogroups.com, philippes
                  > voor je hulp Remko. Je bent een prof-genealoog?

                • philippes

                    Datum: 27-04-1829

                    Datum: 09-03-1831
                    Bruidegom Hendrik Engelen

                    Message 9 of 9 , Dec 1, 2004
                      Ik verveel me niet echt, maar heb toch maar het een en ander
                      uitgezocht:

                      Algemeen
                      Toegangnr: 12.043
                      Inventarisnr: 2
                      Gemeente: Horn
                      Soort akte: Huwelijksakte
                      Aktenummer: 0Datum: 14-06-1802
                      Bruidegom Theodor Knippenberg
                      Geboortedatum: 06-05-1780
                      Geboorteplaats: Horn
                      Bruid Gertrud Verbledt
                      Geboorteplaats: Horn
                      Vader bruidegom Jan Knippenberg
                      Moeder bruidegom Jeanne Curvers
                      Vader bruid Goedefroid Bverbledt
                      Moeder bruid Mechtild Clusen
                      Nadere informatie Leeftijd en geboortejaar van bruid zijn
                      strijdig met elkaar

                      Geborene Peterus Van Maris (getrouwd met Elisabeth Nabben)
                      Vader Joachim Van Maris
                      Moeder Joanna Hesen
                      Getuige Mechtildis Huijs
                      Getuige Gertrudis Hesen
                      Getuige Adolphus Van Maris

                      Doop Helden = 09-10-1757
                      Geborene Elisabeth Nabben
                      Vader Petri Nabben
                      Moeder Petronella Van Oort
                      Getuige Cornelia Cupers
                      Getuige Leonora Van Oort
                      Getuige Michael Smolders

                      Doop Buggenum = 06-05-1770
                      Geborene Agnes Bongars (getrouwd met Simon van Lier)
                      Vader Matheus Bongars
                      Moeder Sibilla Seems
                      Getuige Mathias Neesen
                      Getuige Sibilla Van Den Ordt
                      Getuige Petrus Bongars

                      ?????????????Doop Helden = 21-11-1765
                      Geborene Margaretha Diericks (getrouwd met Joannes Peters)
                      Vader Matthias Diericks
                      Moeder Anna Verhaegh
                      Getuige Henr. Zeelen
                      Getuige Gertrudis Jannis
                      Getuige Henricus Neesen

                      De gegevens komen van Genlias en Gendawin. Ook hier weer: alles moet
                      nog gecheckt worden!

                      MVG, Remko