Grote UP-Date met een duizendtal Schippers, Bedelaars en Toevalsvondsten

  • Anton Musquetier
    Message 1 of 1 , Sep 20, 2004
      Hallo Groepsleden,

      Vandaag is er een grote Up-Date van een duizendtal namen van :

      Schippers--Kapiteins--Gezagvoerders--Veerschippers--Trekveerschippers-
      -Bangeschippers--Bijschippers--Trekschuitschippers--Beurtschippers--
      Postschippers--
      Stuurlieden--Matrozen--Scheepskoks--Scheepsmeters--Sloeproeijers van
      Klaringsvaartuigen--Scheepsmakelaars--Visiteurs--Zeehandelaren--
      Cargadoors--Scheepstimmerlieden--Zeilmakers--Rederijen--
      Scheepsondernemingen--Schelpvissers--Vissers van Moddergat en
      Paesssens--Scheepseigenaren--Directeuren Scheepsmaatschappijen--
      Scheepsnamen--Strandvonderij, Gestrande en Vergane Schepen vooral die
      bij de Waddeneilanden en in de Zuiderzee(IJsselmeer) vergaan zijn,dus
      alles wat met Schepen te maken heeft.

      Tevens:
      Veldwachters en Politieambtenaren.

      Bedelaars, Kolonisten, Kinderen en Wezen die naar de Gestichten
      zijn "opgezonden" zoals Ommerschans –Veenhuizen, Frederiksoord,
      Hoorn, Dokkum, Willemsoord , Steenwijk, Wateren enz.

      Ook is de rubriek Toevalsvondsten belangrijk, daarin vermeld ik alle
      interessante vondsten waarvan ik denk dat die voor mijn
      medegenealogen wel eens belangrijk kunnen zijn.

      De gegevens komen uit het Bestuurlijk Provinciaal Archief van
      Friesland, maar er komen namen in voor uit heel Nederland en
      daarbuiten.

      Om misbruik te voorkomen vermeld ik nog geen bronnen van het
      provinciaal archief Friesland.
      MAAR;
      Heeft U iets gevonden in de Index, mail mij dan voor de bron van de
      akte/dossier,
      evt. voor een copie (zie hieronder) maar alleen via
      musquetier@...

      DE INDEX IS BIJGEWERKT TOT EN MET>>>20-09-2004<<< en vind u op
      http://members.home.nl/musquetier/

      REGELMATIG MAAK IK EEN UP-DATE U hoort dat via uw mail als u
      aangesloten bent bij de groepmail.

      COPIEEN:
      Heeft u in mijn en/of in het bestand van TRESOAR www.tresoar.nl of in
      de Index
      een akte/dossier gevonden uit de D.T.B., en/of Burgelijkestand,
      Notarissen enz. en U bent om wat voor reden niet in staat deze
      copieen zelf in het archief te maken, dan wil ik daarvan wel copieen
      voor U maken tegen kostprijs.

      Wilt u, uw eigen bestanden van Schippers, Bedelaars enz.hier
      geplaatst hebben neem eens contact op met musquetier@...