Betr.: Lucas Bussen en Anna Elisabeth Meulenberg (Oirsbeek)

  • Wil Brasse
    Message 1 of 4 , Sep 1, 2004
      Verdorie, kom je weer bij mij terecht!

      Bij deze stuur ik naar je privé-mailadres een kwartierstaat van 24 pag. van het gezochte echtpaar (met het nodige voorbehoud over de juistheid van de afstammingen!). Ik wilde hem al in de mail zelf plakken, maar als platte tekst werd het een zooitje, alles achter elkaar zonder opmaak...
      Het hiaat betreft bij Bussen en Meulenberg niet zozeer Oirsbeek als wel Hillensberg. Wat er van Hillensberg bewaard is vind je overigens op de 2de CD-rom van de Erkelenzer Lande.

      Groeten, Wil Brassé.

      >>> no_reply@yahoogroups.com 01-09-2004 3:58:22 >>>
      Hallo allemaal,

      Ik ben al heel lang op zoek naar info over het echtpaar Lucas Bussen
      en Anna Elisabeth Meulenberg uit Oirsbeek. Ik stam af van hun
      dochter An Bussen (geboren te Oirsbeek) die op 20-10-1798 te
      Oirsbeek trouwde met Jan Lambert Meulenberg, zoon van Joannes
      Meulenberg en Maria Christina Bemelmans.
      Echter de doopdatum van An Bussen kan ik nergens vinden. En ook weet
      ik niet wanneer haar ouders gedoopt zijn. Ik vermoed dat Lucas
      Bussen een zoon is van Martinus Bussen en Joanna Willems (bewijs is
      zeer mager), maar Anna Elisabeth Meulenberg kan ik al helemaal niet
      plaatsen.
      Heb ik hier weer de pech van ontbrekende gegevens in Oirsbeek?
      Wie kan mij helpen?

      Groetjes, Remko Mikkenie (www.mikkenie.nl)

      De inhoud van dit bericht kan vertrouwelijk of persoonlijk zijn en is alleen bestemd voor de geadresseerde.
      Indien u niet de geadresseerde bent, mag u onder geen enkel beding het bericht openbaar maken of op enigerlei wijze
      verspreiden of vermenigvuldigen.
      Indien u dit bericht onbedoeld ontvangen heeft, wilt u dan dit bericht aan de afzender retourneren en het van uw
      computer(s) verwijderen.
      De gemeente Sittard-Geleen sluit iedere aansprakelijkheid uit die voortvloeit uit elektronische verzending van
      informatie.
      Aan de inhoud van deze e-mail en eventuele bijlagen kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

    • Henk Coolen
      Message 2 of 4 , Sep 1, 2004
        Misschien sluiten deze gegevens aan bij de familie Buss uit Oirsbeek die ik in mijn kwartieren heb.
        Deze gegevens zijn samengesteld dank zij een van de lijstgenoten (Betty) waarvoor nog steeds dank, en afkomstig van de GENDALIM CD.

        Parenteel van Joannis {Büss} (Joes) Buss
        1 Joannis {Büss} (Joes) Buss trouwde op maandag 24 april 1724 in Oirsbeek {Limb,NL} met Joanna Meutgens, 18 jaar oud. Joanna is dochter van Joannis (Jois) Meutgens en Elisabetha {Schaz} (Lisbet) Schats. Zij is gedoopt op woensdag 2 december 1705 in Oirsbeek {Limb,NL}.

        Kinderen van Joes en Joanna:
        1 Cathrina Buss, Zij is gedoopt op donderdag 28 juli 1729 in Oirsbeek {Limb,NL}.
        2 Joes Matthias Buss, Hij is gedoopt op maandag 25 februari 1732 in Oirsbeek {Limb,NL}.
        3 Franciscus (François) Buss, Volgt 1.1.
        4 Maria Gertrudes Buss, Zij is gedoopt op woensdag 28 augustus 1737 in Oirsbeek {Limb,NL}.
        5 Joannes Buss, Hij is gedoopt op dinsdag 10 februari 1739 in Oirsbeek {Limb,NL}.
        6 Matthias Buss, Hij is gedoopt op maandag 4 december 1741 in Oirsbeek {Limb,NL}.
        7 Andreas Buss, Hij is gedoopt op zaterdag 31 oktober 1744 in Oirsbeek {Limb,NL}. Hij is begraven op vrijdag 23 april 1745 te Oirsbeek {Limb,NL}.

        1.1 Franciscus (François) Buss Hij is gedoopt op zondag 28 maart 1734 in Oirsbeek {Limb,NL}. François is overleden in Oirsbeek {Limb,NL}. Hij is begraven op maandag 13 september 1779 te Oirsbeek {Limb,NL}. François trouwde, 33 jaar oud, op dinsdag 27 oktober 1767 in Oirsbeek {Limb,NL} met Catharina {Juchins} Jochems, dochter van Christianus {Joggen} Jochems en Maria {Bruls} Bruels. Zij is gedoopt op maandag 5 oktober 1739 in Oirsbeek {Limb,NL}.

        Kinderen van François en Catharina {Juchins}:
        1 Maria Sophija {Bussen} Buss. Zij is gedoopt op zaterdag 1 oktober 1768 in Oirsbeek {Limb,NL}. Maria Sophija {Bussen} is overleden in Munstergeleen {Limb,NL}. Zij is begraven op donderdag 3 februari 1820 te Munstergeleen {Limb,NL}. Maria Sophija {Bussen} trouwde, 28 jaar oud, op zondag 7 mei 1797 in Munstergeleen {Limb,NL} met Wilhelmus Servatius (Willem) Bemelmans, zoon van Joannes Bemelmans en Anna Apolonia {Froomen} Froom. Hij is gedoopt op zondag 26 februari 1764 in Munstergeleen {Limb,NL}. Willem is overleden in Munstergeleen {Limb,NL}. Hij is begraven op maandag 18 januari 1813 te Munstergeleen {Limb,NL}.
        2 Joes Gerardus Buss, Hij is gedoopt op donderdag 2 augustus 1770 in Oirsbeek {Limb,NL}
        3 Maria Cornelia Buss, Zij is gedoopt op maandag 18 januari 1773 in Oirsbeek {Limb,NL}.Maria Cornelia trouwde, 26 jaar oud, op donderdag 21 november 1799 in Oirsbeek {Limb,NL} met Antoine Mennens. zoon van Pierre Mennens en Catherine Willems.
        4 Nicolaus Buss, Hij is gedoopt op donderdag 15 april 1779 in Oirsbeek {Limb,NL}.Nicolaus trouwde, 36 jaar oud, op donderdag 19 oktober 1815 in Oirsbeek {Limb,NL} met Marie Gertrude Beugels.dochter van Melchior Beugels en Anne Janssen
[...]

        Yahoo! Groups Sponsor

      • rmikkenie
        Message 3 of 4 , Sep 1, 2004
          Hallo Henk,

          Dankjewel voor je reactie. Deze Joannes Buss is een oom van Lucas
          Bussen (zoals ik zelf al vermoedde, maar nu nog eens bevestigd door
          Wil Brasse). Dus inderdaad verwant. Joannes Buss is een broer van
          Martinus Bussen, de vader van Lucas.

          Met vriendelijke groet, Remko Mikkenie

          --- In genealogie-limburg@yahoogroups.com, "Henk Coolen" <henk@c...>

          Service.

        • W.M.H. Brasse
          Message 4 of 4 , Sep 1, 2004
            Nou vooruit dan, bij deze mijn hypothese over de familie Buss/Bussen uit
            Doenrade!
            Zekerheid over de oudste generaties is echter moeilijk te verkrijgen, daar
            de kerkregisters van Hillensberg pas rond 1730 beginnen, die van Oirsbeek in
            1688 en Munstergeleen in 1673. Een groot hulpmiddel bij Hillensberg is dat
            de pastoor daar meestal de relatie van de peetouders met de ouders van de
            dopeling vermeldde, bijv. broer van de moeder, tante van de vader etc. Soms
            vermeldde hij echter een verkeerde relatie, dus waterdicht is dit ook niet!
            Zo werd bij een gezin Gossens 1 keer Paulus en 1 keer Michael Gossens beiden
            als "vader van de vader" vermeld! (Michael was echter een oom van de vader.)

            Groetjes en sukses, Wil Brassé te Zitterd (zoon van mijn vader :-)).

            Genealogie van N.N. BUSSEN

            Bestand: C:\PG30\NL\DATA\GENEALOG
            Datum: 01-09-2004
            Selectie: 'Personen in genealogie van N.N. BUSSEN [18789]'
            Sortering: Per generatie

            Generatie I

            I.1 N.N. BUSSEN.
            Kinderen:
            1. Helena BUSSEN, geboren ca. 1660, overleden te Munstergeleen op
            14-10-1713.
            Gehuwd voor de kerk te Munstergeleen op 27-06-1683 (getuigen: Michael
            Bussen, Elisabeth Webers) met Joannes WEBERS, geboren ca. 1660, hertrouwde
            Anna Donners?
            Jan Webers had meebetaald aan de brandschatting van Munstergeleen door
            Lodewijk XIV in 1689 [boek Munstergeleen pag. 152-153]. Zoon van Petrus?
            WEBERS en Maria LEMMENS.
            2. Michael (Giel) BUSSEN, geboren ca. 1670 (zie II.3).

            Generatie II

            II.3 Michael (Giel) BUSSEN, geboren ca. 1670. Een Giel Bussen had meebetaald
            aan de brandschatting van Munstergeleen door Lodewijk XIV in 1689 [boek
            Munstergeleen pag. 152-153]. Zoon van N.N. BUSSEN (zie I.1).
            Gehuwd voor de kerk te Munstergeleen op 22-09-1694 met Gertrudis N.N.
            (Boujans, Schuerjans, Christians, Smeets, Bussen?), geboren ca. 1670. Te
            Munstergeleen huwden 31-2-1677 Michael Bussen en Maria Bussen, 22-9-1694
            Gabriel Bussen en Gertrudis Schuerjans (Boujans, Christians?), en 1-6-1702
            Giel Bussen en Maria Gruijls.
            Michael en Maria Bussen lieten dopen 22-1-1679 Anna, 10-4-1680 Joannes,
            21-10-1681 Petrus, 19-10-1682 Joannes, 29-1-1686 Anna.
            Gabriel en Gertrudis lieten dopen 6-?-1696 Joannes, 3-3-1698 Martinus,
            ?-2-1701 Caecilia.
            Giel en Maria Gruijls lieten dopen 14-6-1703 Agatha.
            Verder dopen van Giel en N.N. 7-4-1703 Maria (gehuwd Andreas Kohlen?), Giel
            en Gertrudis Smitz 13-3-1705 Petrus, Giel en Gertrudis N.N. 5-1-1708 Joanna
            Sibilla.
            Te Hillensberg werden begraven het echtpaar Michael Bussen uit Doenrade op
            5-5-1728 en Gertrudis Buss op 27-6-1733; te Hillensberg woonde ook een zus
            van Joanna Sibilla, Gertrudis Bussen gehuwd Petrus Gielen. Doopgetuigen bij
            beiden waren de zus en broers Maria, Joannes, Petrus, Martinus en Lambertus
            Bussen, meestal genoemd uit Doenrade. Joannes en Joanna Sibilla waren broer
            en zus blijkens dispensatie voor 2de graads aanverwantschap: Christianus
            Dassen huwde een dochter van Joannes en hertrouwde met een dochter van
            Joanna Sibilla.
            De kinderen Lambertus en Joannes werden neven van Anna Elisabeth Hartmans
            gehuwd Wilhelmus Stassen genoemd?
            Uit dit huwelijk:
            1. Joannes BUSSEN (Buss), gedoopt te Munstergeleen 06-??-1696 (zie III.1).
            2. Martinus BUSSEN (Buss), gedoopt te Munstergeleen op 03-03-1698 (zie
            III.3).
            3. Lambertus BUSSEN, geboren te Doenrade? ca. 1700, overleden te Schinnen
            (Wintraak) op 27-12-1790, begraven de 29ste te Schinnen.
            Gehuwd voor de kerk te Roermond op 11-10-1745, huwelijk op 10 okt. te
            Schinnen vermeld: "Habita 2da proclamatione Lambertus Bussen et Catharina
            Meutgens iverunt Ruramundensi ibidem contractum matrimonium quod coram R:D:
            Hooffs pastore et canonico ibidem 11 8bris 1745 ut ? ex ? attestatione" met
            Catharina MEUTGENS (Muithgens, Meufels), 49 jaar oud, geboren te Doenrade,
            gedoopt te Oirsbeek op 03-09-1696 (getuigen: Petrus Meutgens, Sophia
            Schats), overleden te Schinnen (Wintraak) op 27-06-1782 op 85-jarige
            leeftijd, begraven de 29ste te Schinnen. De lijst van parochianen van
            Schinnen van 1761 vermeldt onder Wintraak: "Lambertus Buss, Catharina
            Meutjens, Joannes Rademeckers, Joanna Rademeckers, Agatha Rademeckers" [pag.
            365]. Dochter van Joannes MEUTGENS en Elisabeth SCHATS. Zij is weduwe van
            Joannes WEBERS, weduwe van Joannes RADERMÄCHERS.
            4. Caecilia BUSSEN, gedoopt te Munstergeleen op 27-02-1701 (getuigen:
            Mathias Hennen, Hellena Bussen), (ouders Gabriel Bussen en Gertrudis
            Schuermans?).
            5. Maria BUSSEN, gedoopt te Munstergeleen op 07-04-1703, (ouders Giel Bussen
            en N.N.?), overleden te Munstergeleen op 14-01-1773 op 69-jarige leeftijd,
            begraven de 16de.
            Gehuwd voor 1734 met Andreas KEULEN, geboren ca. 1700, overleden te
            Munstergeleen op 26-01-1786, begraven de 28ste. Mogelijk was hij een zoon
            van Daem Kohlen en Agatha Donners? Zoon van N.N. KEULEN. Uit dit huwelijk te
            Munstergeleen gedoopt: 1734 Judith Sibilla, 1738 Gertrudis, 1740 Margaretha.
            6. Petrus BUSSEN (Bus), geboren te Doenrade? (zie III.11).
            7. Joanna Sibilla BUSSEN (Buss), gedoopt te Munstergeleen op 05-01-1708
            (getuigen: Jacob Breijdenraeht, Henrich Schurgers), (ouders Giel Bussen en
            Gertrudis N.N.?), overleden te Oirsbeek (Doenrade) op 13-07-1762 op
            54-jarige leeftijd, aan langzame tering; begraven te Oirsbeek.
            Gehuwd voor de kerk op 28-jarige leeftijd te Oirsbeek op 12-04-1736, (Tevens
            op 12-6-1736: Joannes Lahay uit Doenrade en Joanna Sibilla Bus uit
            Doenrade?) met Joannes de La HAIJE (Lahaije), 22 jaar oud, geboren te
            Doenrade, gedoopt te Oirsbeek op 04-11-1713 (getuigen: Franciscus Crijns,
            Anna Crijns), overleden te Oirsbeek (Doenrade) op 15-01-1779 op 65-jarige
            leeftijd, aan langzame tering; begraven de 18de te Oirsbeek, [Herten in het
            woud VI, pag. 25-27], zoon van Thomas de La HAIJE (Lahaije) en Elisabeth
            QUAEDVLIEG (Koijvlieg). Hij hertrouwt met Maria Elisabeth MULCKENS,
            [voorouders van Gouverneur Kremers, zie Journal de La Haije pag. 256-259].
            8. Gertrudis BUSSEN, geboren te Doenrade ca. 1715, overleden te Schinnen
            (Wintraak) op 02-04-1794, begraven de 4de.
            Gehuwd voor de kerk te Oirsbeek op 01-11-1739 met Petrus GIELEN, 30 jaar
            oud, geboren te Puth, gedoopt te Schinnen op 30-01-1709 (getuigen: Petrus
            Geelen et Elisabetha Lenarts), overleden voor 1794. Hij werd bij zijn
            huwelijk uit Doenrade genoemd. Zoon van Adamus GIELEN en Sibilla BAGGEN.

            Generatie III

            III.1 Joannes BUSSEN (Buss), gedoopt te Munstergeleen 06-??-1696, zoon van
            Michael (Giel) BUSSEN (zie II.3) en Gertrudis N.N. (Boujans, Schuerjans,
            Christians, Smeets, Bussen?).
            Gehuwd voor de kerk te Oirsbeek op 24-04-1724 met Joanna MEUTGENS, 18 jaar
            oud, gedoopt te Oirsbeek op 20-12-1705 (getuigen: Joannes van de Camp uit
            Oppeven, Catharina Meutgens), dochter van Joannes MEUTGENS en Elisabeth
            SCHATS.
            Uit dit huwelijk:
            1. Maria Elisabeth BUSSEN, geboren te Doenrade, gedoopt te Oirsbeek op
            10-03-1725 (getuigen: Joannes Meutgens, Gertrud Schaajans).
            Gehuwd voor de kerk (1) 1751 met Petrus MENGELERS, geboren te Doenrade,
            gedoopt te Oirsbeek? Overleden voor 1766.
            Gehuwd voor de kerk (2) op 41-jarige leeftijd te Hillensberg op 25-11-1766
            met Christianus DASSEN, geboren te Hillensberg (D) ca. 1700, overleden te
            Hillensberg op 27-06-1783, 83 jaar; begraven de 29ste. Hij hertrouwt met
            Anna Elisabeth LAHAIJE.
            2. Michael BUSSEN (Buss), gedoopt ca. 1727 (zie IV.4).
            3. Catharina BUSSEN (Buss), geboren te Doenrade? Gedoopt te Oirsbeek op
            28-07-1729 (getuigen: Merten Buss, Cathrina Meutgens), overleden te Oirsbeek
            op 14-03-1788 op 58-jarige leeftijd.
            Gehuwd voor de kerk op 29-jarige leeftijd te Oirsbeek op 15-10-1758
            (getuigen: onbekend) met Joannes HEUTS, 35 jaar oud, gedoopt te Schinnen op
            05-07-1723 (getuigen: Joanne Smedts et Ida Hermens), zoon van Petrus HEUTS
            en Maria CREMERS.
            4. Joannes Mathias BUSSEN, gedoopt te Oirsbeek op 25-02-1732 (getuigen: Joes
            Meutgen, Marie Buss).
            5. Franciscus BUSSEN, geboren te Doenrade, gedoopt te Oirsbeek op 28-03-1734
            (getuigen: Franciscus Meutges, Catharina Sijbilla Buss), overleden te
            Oirsbeek op 13-09-1779 op 45-jarige leeftijd.
            Gehuwd voor de kerk op 33-jarige leeftijd te Oirsbeek op 27-10-1767
            (getuigen: Sophia Juchims, Maria Limpenset pluribus aliis), met dispensatie
            voor bloedverwantschap in de 3de en 4de graad gemengd, met Catharina
            JOCHEMS, 28 jaar oud, geboren te Doenrade, gedoopt te Oirsbeek op
            05-10-1739. Afstamming vermoedelijk! Dochter van Christianus JOCHEMS en
            Maria BRULS.
            6. Maria Gertrudis BUSSEN, gedoopt te Oirsbeek op 28-08-1737 (getuigen:
            Peter Buss, Maria Limpens).
            7. Joannes BUSSEN, gedoopt te Oirsbeek op 10-02-1739 (getuigen: Joannes
            Rameeckers, Gertrud Büss).
            8. Mathias BUSSEN, gedoopt te Oirsbeek op 04-12-1741 (getuigen: Jacob de
            Vivre, Lambertus Büss, Maria Schmets).
            9. Andreas BUSSEN, gedoopt te Oirsbeek op 31-10-1744 (getuigen: Andries
            Köhlen, Anna Elis. Hartmans), overleden te Oirsbeek op 23-04-1745, 174 dagen
            oud.

            III.3 Martinus BUSSEN (Buss), gedoopt te Munstergeleen op 03-03-1698,
            overleden te Hillensberg (Doenrade) op 31-10-1775 op 77-jarige leeftijd,
            echtgenote genoemd "Anna Holtzbeckers ex Doenrade" (vermoedelijk een
            vergissing!), zoon van Michael (Giel) BUSSEN (zie II.3) en Gertrudis N.N.
            (Boujans, Schuerjans, Christians, Smeets, Bussen?).
            Gehuwd voor de kerk (1) voor 1727 met Joanna WILLEMS, geboren 1695-1700,
            overleden voor 1746, dochter van Lucas WILLEMS en Catharina ARETS.
            Gehuwd voor de kerk (2) op 48-jarige leeftijd te Oirsbeek op 10-05-1746
            (getuigen: Petrus Arets, Mechtilde Hamers, N.N. Buiss), de bruid uit
            Doenrade, de bruidegom uit Oirsbeek (geen eerdere huwelijken vermeld) met
            Anna LIMPENS, geboren 1700-1710, overleden te Hillensberg (D) 1788, "vidua",
            (tweede huwelijk hypothetisch maar waarschijnlijk!), dochter van Nicolaus
            LIMPENS en Elisabeth BOERS (Boersten). Zij is weduwe van Joannes MEULENBERG.
            Uit het eerste huwelijk:
            1. Gertrudis BUSSEN, geboren te Hillensberg? voor 1726, overleden op
            03-06-1791.
            Gehuwd voor de kerk te Hillensberg (D) op 16-09-1753, (bruid en bruidegom
            waren van Doenrade) met Nicolaus WIJNDORF, 24 jaar oud, gedoopt te Oirsbeek
            op 28-09-1728 (getuigen: Matthias Hautbeckers, Maria Moonen), zoon van
            Thomas WIJNDORF en Catharina LIMPENS.
            2. Antonius BUSSEN, gedoopt te Hillensberg (D) op 11-10-1727 (getuigen:
            Matthias Willems, Anna Willems).
            3. Lucas BUSSEN (Buss), geboren ca. 1730 (zie IV.18).
            4. Michael BUSSEN, gedoopt te Oirsbeek op 29-04-1734 (getuigen: Joannes
            Bussen, Cornelia van den Kant).
            5. Petrus BUSSEN, gedoopt te Oirsbeek op 30-09-1737 (getuigen: Peter Bussen,
            Anna Mennens, Joanna Meutgens).

            III.11 Petrus BUSSEN (Bus), geboren te Doenrade? Gedoopt te Munstergeleen op
            13-03-1705 (getuigen: Johan Hamers, Cathrin Schajans), (ouders Giel Bussen
            en Girtrudt Schmitz?), overleden te Schinnen op 18-05-1772 op 67-jarige
            leeftijd, zoon van Michael (Giel) BUSSEN (zie II.3) en Gertrudis N.N.
            (Boujans, Schuerjans, Christians, Smeets, Bussen?).
            Ondertrouw te Beek op 05-01-1732, (hervormde kerk; bruidegom genoemd
            Busten), gehuwd voor de kerk op 26-jarige leeftijd te Beek op 20-01-1732
            (getuigen: Andrea Bussen, Maria Wouters), huwelijk tevens te Hillensberg
            vermeld met Joanna WOUTERS (Wolters), geboren te Beek ca. 1705? Overleden te
            Schinnen op 13-07-1783.
            Uit dit huwelijk:
            1. Maria Gertrudis BUSSEN, gedoopt te Oirsbeek op 20-11-1732 (getuigen: Joes
            Buss, Marie Wouters, Gertrudis Lenardts), overleden voor 1733.
            2. Maria Gertrudis BUSSEN, gedoopt te Hillensberg op 22-12-1733 (getuigen:
            Joannes Wolters vader van de moeder, Maria Bus, zuster van de vader).
            3. Michael BUSSEN, gedoopt te Hillensberg op 27-11-1735 (getuigen: Martinus
            Bus broer van de vader, Lucia Wolters moeder van de moeder).
            4. Joannes Jacobus BUSSEN, gedoopt te Hillensberg op 21-10-1738 (getuigen:
            Joannes Coenen custos loco Mathias Reineers R.D. pastoor uit Amstenrade,
            Maria Wolters zus van de moeder).
            5. Maria Elisabeth BUSSEN, geboren te Wintraak ca. 1740?
            Gehuwd voor de kerk te Opharen op 09-10-1774, met dimissie uit Schinnen d.d.
            9 okt., en met dispensatie voor 2 roepen met Theodorus SMEETS, geboren te
            Wolder?

            Generatie IV

            IV.4 Michael BUSSEN (Buss), gedoopt ca. 1727, zoon van Joannes BUSSEN (Buss)
            (zie III.1) en Joanna MEUTGENS.
            Gehuwd voor de kerk te Oirsbeek op 21-02-1762 met Catharina BEMELMANS,
            geboren te Bingelrade 1731-1740, dochter van Theodorus (Dyrik) BEMELMANS en
            Joanna (Crantzen) KRANS.
            Uit dit huwelijk:
            1. Christianus BUSSEN (Bus), geboren te Doenrade (zie V.1).

            IV.18 Lucas BUSSEN (Buss), geboren ca. 1730, zoon van Martinus BUSSEN (Buss)
            (zie III.3) en Joanna WILLEMS.
            Gehuwd voor de kerk te Hillensberg (D) op 23-11-1762 met Anna Elisabeth
            MEULENBERG, 30 jaar oud, gedoopt te Hillensberg (D) op 28-08-1732 (getuigen:
            Petrus Limpens broer van de moeder, Joanna Limpens moeder van de vader),
            dochter van Joannes MEULENBERG en Anna LIMPENS.
            Uit dit huwelijk:
            1. Anna Gertrudis BUSSEN, gedoopt te Hillensberg op 24-10-1763 (getuigen:
            Merten Buss, Anna Limpens).
            2. Joanna Maria (Anna Maria) BUSSEN (Buss), landbouwerse 1823, gedoopt te
            Hillensberg op 08-10-1765 (getuigen: Michael Buss, Anna Maria Muhlenbergs).
            Gehuwd voor de kerk (1) voor 1798 met Joannes MERTENS.
            Gehuwd (2) op 57-jarige leeftijd te Oirsbeek op 18-06-1823 met Christianus
            HENNEN, 55 jaar oud, landbouwer 1823, gedoopt te Hillensberg (D) op
            04-09-1767 (getuigen: Joannes Henricus Wingens, Paulus Smits, Catharina
            Bongarts), overleden te Oirsbeek op 21-05-1839 op 71-jarige leeftijd,
            weduwnaar, zoon van Paulus HENNEN en Clara SMEETS.
            3. Joanna Catharina BUSSEN, gedoopt te Hillensberg op 19-04-1768 (getuigen:
            Martinus Bus, Catharina Elisabeth Meulenberg).
            Gehuwd met Conrardus DOHMEN.
            4. Anna BUSSEN, gedoopt te Hillensberg op 17-08-1770 (getuigen: Petrus
            Bussen, Joanna Maria Muhlenbergs).
            Gehuwd op 28-jarige leeftijd te Oirsbeek op 20-10-1798 met Joannes Lambertus
            MEULENBERG, 25 jaar oud, gedoopt te Bingelrade op 17-09-1773 (getuigen:
            Joannis Daemen, Mechtildis Daemen), (moeder Maria Catharina?), zoon van
            Joannes MEULENBERG en Maria Christina BEMELMANS.
            5. Maria Gertrudis BUSSEN, geboren te Doenrade, gedoopt te Hillensberg op
            16-04-1774 (getuigen: Dyonisius Dohmen, Gertrudis Bussen), overleden na
            1824.
            Gehuwd voor de kerk voor 1799 met Mathias PLUM.

            Generatie V

            V.1 Christianus BUSSEN (Bus), domestique 1804, geboren te Doenrade, gedoopt
            te Oirsbeek op 17-06-1776, zoon van Michael BUSSEN (Buss) (zie IV.4) en
            Catharina BEMELMANS.
            Gehuwd op 28-jarige leeftijd te Schinnen op 23-08-1804, gehuwd voor de kerk
            te Schinnen op 28-08-1804 (getuigen: Wielhelmus Meens, Franciscus Meens et
            Petrus Celissen ex Thull), de bruid was dienstmeid in Boschgrubben, met
            Catharina Elisabeth MEIJERS, 25 jaar oud, geboren te Puth, gedoopt te
            Schinnen op 20-02-1779, tweeling, dochter van Petrus MEIJERS en Joanna
            RAMECKERS.
            Uit dit huwelijk:
            1. Michael BUS, militair 1834, werkbode 1845, geboren te Oirsbeek op
            15-07-1807, overleden te Schinnen op 19-05-1850 op 42-jarige leeftijd.
            Gehuwd (1) op 26-jarige leeftijd te Schinnen op 01-02-1834 met Anna
            Elisabeth QUAX, 29 jaar oud, geboren te Schinnen op 04-08-1804, gedoopt te
            Schinnen op 04-08-1804, overleden te Schinnen op 30-01-1843 op 38-jarige
            leeftijd, 35 jaar, dochter van Leonardus QUAX en Anna Catharina (Maria Anna)
            HEIJNEN.
            Gehuwd (2) op 37-jarige leeftijd te Schinnen op 08-01-1845 met Anna
            Elisabeth (Elisabeth) CLAESSENS, 25 jaar oud, dienstmeid 1845, arbeidster
            1859, geboren te Schinnen op 30-01-1819, overleden te Schinnen op 17-07-1905
            op 86-jarige leeftijd, 86 jaar, dochter van Adamus CLAESSENS en Anna
            Elisabeth ERCKENS. Zij hertrouwt met Peter Theodoor (Theodoor) DORMANS.
            2. Maria Catharina BUSSEN.
            Gehuwd te Oirsbeek op 28-11-1843 met Jan Michiel RADEMAEKERS, zoon van
            Joannes Michael RADEMAEKERS en Elisabeth LELONGE.
            3. Jan Lambert BUSSEN, overleden te Bingelrade op 05-01-1861, (2 keer
            gehuwd?).