Re: Nieuweling

  • rmikkenie
    Message 1 of 14 , Feb 29, 2004
      Hallo,

      Kijk eens op mijn site www.mikkenie.nl onder kwartierstaat. Ik heb
      nog geen namenindex erin staan, dus zoeken zal dan met ctrl-f
      moeten. Er staan een aantal Oirsbeekse families in. Misschien heb je
      er iets aan.

      Met vriendelijke groet, Remko Mikkenie

      --- In genealogie-limburg@yahoogroups.com, "Henk Coolen" <henk@c...>
      wrote:
      > Bij mijn onderzoek naar onze voorouders ben ik in Limburg terecht
      gekomen op een familie Bemelmans-Buss in Munstergeleen

      > Dankzij hulp van een collega-genealoog ( genaamd Betsy, en
      waarvoor veel dank uiteraard ) ben ik al een heel stuk verder
      geraakt.

      > Enkele van de reeds aangetroffen Limburgse familienamen zijn ;
      Bemelmans, Froom , Penris , Meutgens , Jochems en Schatz

      > Een grootdeel van die voorouders komen uit Oirsbeek. In ben op
      zoek naar verdere voorouders, of meer details.

      > Of als ik iemand kan helpen aan gegevens betreffende een van de
      31.400 personen in mijn databank, hoor ik het graag.

      > Bij voorbaat dank.
      > Henk Coolen
      > Cornelius Broeckxstraat 15
      > B-2030 Antwerpen
      > henk@c...
      > www.coolen-online.be
    • Henk Coolen
      Message 2 of 14 , Mar 1, 2004
        Bedankt voor de reactie, maar ik kan geen aansluiting vinden.
        Message 3 of 14 , Mar 2, 2004
          Beste mede-genealogen,

          Mijn naam is Wiel Bemelmans uit Kerkrade.Ik ben reeds enkele jaren met
          stamboom
          Bemelmans-Thomas e.a. bezig.
          Kan me iemand helpen met volgende ontbrekende gegevens.
          Smeets Jan Willem ged.06.01.1800 Amstenrade, ovl. ? gehuwd
          07.04.1831 Valkenburg
          met Doemen Johanna Maria ged.04.09.1800 Oirsbeek,
          overl. ???
          Boumans Laurentius ged.27.03.1744 Eijs, ovl.16.02.1831 Eijs, geh.20.10.1776
          Heerlen
          met Penders (Benders) Anna Elisabetha ged.01.02.1751 Heerlen en ovl. ?????
          Vanzelfsprekend ben ik tot wederdienst bereid!!
          Groeten aan allen . www.wbemelmans@...

> [...]
          >
          > Of als ik iemand kan helpen aan gegevens betreffende een van de 31.400
          personen in mijn databank, hoor ik het graag.

        • rmikkenie
          Message 4 of 14 , Mar 3, 2004
            Hallo,

            Ik heb Laurentius Baumans in mijn kwartierstaat staan (ik stam af
            van zijn zus Maria Anna Baumans). Hij is de zoon van Adamus Baumans
            en Helena Jansen (bij mij kwartieren 422 en 423). Hun ouders heb ik
            echter nog niet weten te traceren. Misschien kan jij mij juist
            verder helpen hiermee?
            Misschien vind je wel nog andere info op mijn website (o.a.
            Bemelmans): www.mikkenie.nl (en dan effe zoeken m.b.v. ctrl+f).

            Met vriendelijke groet, Remko Mikkenie

            --- In genealogie-limburg@yahoogroups.com, "Wiel Bemelmans"

          • rmikkenie
            Message 5 of 14 , Mar 3, 2004
              Ik weet niet of je hier nog iets aan hebt. Anna Elisabeth Penders
              kom ik ook als Anna Elisabeth Penrets tegen.

              <wbemelmans@h...> wrote:
> [...]
              ovl. ?????
              > Vanzelfsprekend ben ik tot wederdienst bereid!!

            • Wiel Bemelmans
              Message 6 of 14 , Mar 3, 2004
                Hallo Remko,

                Ik kan inderdaad jou verder helpen met Baumans familie.
                Boumans Adam ged.30.10.1691 Voerendaal, ovl.18.03.1767 Eijs,geh.m.Cornips
                Caecilia op
                op 31.10.1722 Eijs ged.20.06.1695 Eijs en ovl.23.05.1739 Eijs (eerste
                huwelijk)
                Tweede huwelijk met Jansen Helena geh.?? ged.15.03.1711 Voerendaal,
                ovl.29.03.1762 Eijs.
                6 kinderen uit het eerste huwelijk en drie kinderen uit het tweede huwelijk
                Daar heb ik slechts de doopdata van.Gelieve e.e.a.te controleren. Mochten er
                foute data voor-
                komen, gaarne bericht. Hartelijk dank.
                De ouders van Adam Boumans zijn Gerardus en Schepers Elisabeth
                Boumans Gerardus ged.02.09.1658 Voerendaal, ovl.?? geh.01.07.1683
                Voerendaal. Van
                Schepers Elisabeth geen doop en overlijdensdatum.
                Is je moeder Maria Anna ged.09.06.1747 in Eijs. Helaas heb ik geen
                overlijdensdatum van
                haar.Broer van je moeder heet Mathias ged.20.05.1742 in Eijs. Eveneens geen
                overlijdens-
                datum. Indien je genoemde data heb, geef mij deze per e-mail op. Hartelijk
                dank.
> [...]
                > verder helpen hiermee?
                > Misschien vind je wel nog andere info op mijn website (o.a.

              • Wiel Bemelmans
                Message 7 of 14 , Mar 3, 2004
                  Hallo Remko,

                  De naam Penrets kan ook goed zijn. Kan je mij de overlijdensdatum opgeven.
                  Haar echtgenote is wel Boumans (Baumans) Laurentius ged.27.03.1744 in Eijs,
                  overleden 16.02.1831 in Eijs en gehuwd in Heerlen op 20.10.1776. Oké.

                  > Ik weet niet of je hier nog iets aan hebt. Anna Elisabeth Penders
                  > kom ik ook als Anna Elisabeth Penrets tegen.

> [...]
                • rmikkenie
                  Message 8 of 14 , Mar 16, 2004
                    Hallo Wiel,

                    Sorry voor de late reactie. Ik heb nog eens naar deze data gekeken.
                    Ik heb echter niet veel aanvullingen. Alleen de begraafdatum van
                    Maria Anna Baumans. Zij is begraven op 8-9-1789 te Eys. Zij trouwde
                    met Franciscus Sparla op 19-10-1769 te Eys. Zij kregen zeker acht
                    kinderen.
                    Ik heb de huwelijksdatum van Adam Baumans en Helena Jansen ook nog
                    niet gevonden.
                    De data die ik al had corresponderen volledig met die van jou.
                    Ik zie dat je nog heel wat meer gegevens hebt over de ouders en
                    grootouders. Zou je mij die willen toezenden?
                    Over Penders/Penrets weet ik helaas niets. Ik kom de naam alleen
                    tegen als doopgetuige. Ik heb wel nog gezocht op de Gendalim-cd, maar
                    niets kunnen vinden.

                    Groeten, Remko Mikkenie

                    <wbemelmans@h...> wrote:
> [...]
                    Eveneens geen
                    > overlijdens-
                    > datum. Indien je genoemde data heb, geef mij deze per e-mail op.

                  • Wiel Bemelmans
                    Message 9 of 14 , Mar 17, 2004
                      Hallo Remko,

                      Ik geef je het verloop van Boumans familie vlg. mijn stamboek. Oké!

                      16) Bemelmans Jan Theodoor (landbouwer, herbergier) geb. 16.03.1808
                      Voerendaal
                      ovl.11.03.1893 Voerendaal en gehuwd met Boumans Maria Margaretha
                      Hubertina op
                      17) 15.02.1844 Simpelveld/akte 3, geb.05.08.1819 Simpelveld/akte 40 en
                      ovl.22.03.1852 Voerendaal
                      Uit dit huwelijk: Frans Willem Bemelmans = mijn grootvader.

                      34) Boumans Jacobus (landbouwer) ged.16.03.1786 Eijs, ovl.25.08.1842
                      Simpelveld en gehuwd met
                      Pelser Maria Margaretha op 04.07.1813 Simpelveld, ged.18.10.1793
                      Simpelveld en overleden
                      op 24.11.1886 Simpelveld. Uit dit huwelijk zijn 9 kinderen.

                      68) Boumans Laurentius ged.27.03.1744 Eijs, ovl.16.02.1831 Eijs en gehuwd
                      met Penders Anna Elisabetha
                      op 20.10.1776 Heerlen, ged.01.02.1751 Heerlen en ovl. ??? Uit dit
                      huwelijk 5 kinderen.

                      136)Boumans Adam ged.30.10.1691 Voerendaal en ovl.op18.03.1767 Eijs en
                      gehuwd met Cornips
                      Caecilia op 31.10.1722 Eijs, ged.20.06.1695 Eijs en ovl.23.05.1739
                      Eijs. 2e huwelijk met Jansen
                      Helena op ????, ged.15.03.1711 Voerendaal en ovl.29.03.1762 Eijs.
                      Uit het 1e huwelijk 6 kinderen en uit 2e huwelijk 3 kinderen.

                      272)Boumans Gerardus, ged.02.09.1658 Voerendaal en ovl. ???Gehuwd met
                      Schepers Elisabeth op
                      01.07.1683 Voerendaal, ged. ???? ovl. ????. Aantal kinderen niet
                      bekend.

                      544)Boumans Laurentius ged. ???? en ovl. ???gehuwd met Schmitz Christina op
                      11.11.1642 Voerendaal
                      ged. ???? en ovl. ???.
                      Verder heb ik niets van genoemde familie Boumans.
                      Als je doop en overlijdensdata hebt van sofinrs. 34 t.m.544 en
                      andere ontbrekende gegevens gaarne
                      toezenden per e-mail. Dan zal ook bij mij controleren of alles juist
                      is? Oké !!!
                      Ik hoop hiermede naar je wens te hebben voldaan. Groeten van Wiel Bemelmans
                      uit Kerkrade