Re: [genealogie-limburg] Genealogie Spirs

    Message 1 of 20 , Jan 31, 2004
      Hoi,

      Deze heb je waarschijnlijk al:
      Bronon: Dionysius: Doop- en overlijdensregister 1779 - 1797
      Amby
      Kerkelijk huwelijk: 21-06-1694
      Getuige Sleijpen
      Echtgen. Maria Sleijpen
      Echtgen. Joes Spirs

      Bron: Bisdom Aken: Doop-, huwelijks- en overlijdensregister 1823
      Amby
      Doop 01-02-1695
      Geborene Hendricus Spirs
      Vader Joannes Spirs
      Moeder Maria Sleijpen
      Getuige Elisabeth
      Getuige Joanna
      Getuige Alexander Aerts

      Bron: Bisdom Aken: Doop-, huwelijks- en overlijdensregister 1823
      Amby
      Doop 16-8-1702
      Geborene Maria Spirs
      Vader Joannes Spirs
      Moeder Maria Sleijpen
      Getuige Christina Sleijpen
      Getuige Martinus Sleijpen

      Bron: Bisdom Aken: Doop-, huwelijks- en overlijdensregister 1823
      Amby
      Doop 20-3-1705
      Geborene Johanna Spirs
      Vader Joannes Spirs
      Moeder Maria Sleijpen
      Getuige Joanna Spirs
      Getuige Leonardi Roien
      Getuige Joanna Bosch
      Getuige Martinus Sleijpen

      Bron: Bisdom Aken: Doop-, huwelijks- en overlijdensregister 1823
      Amby
      Doop 6-3-1708
      Geborene Martinus Spirs
      Vader Joannes Spirs
      Moeder Maria Sleijpen
      Getuige Maria Sleijpen
      Getuige Mathias Sleijpen

      Bron: Bisdom Aken: Doop-, huwelijks- en overlijdensregister 1823
      Amby
      Doop 7-5-1711
      Geborene Joannes Spirs
      Vader Joannes Spirs
      Moeder Maria Sleijpen
      Getuige Joannes Roien
      Getuige Anna Sleijpen
      Getuige Simon Loos

      Bron: Bisdom Aken: Doop-, huwelijks- en overlijdensregister 1823
      Amby
      Doop 22-4-1714
      Geborene Matthias Spirs
      Vader Joannes Spirs
      Moeder Maria Sleijpen
      Getuige Sibilla Van Der Linden
      Getuige Matthias Sleijpen

      Op GendaWin zijn iets meer dan 100 feiten met de naam Spirs.

      --
      Fred Baltus, The Netherlands

      E-Mail: fredbaltus@...; fred.baltus@...

      WWW : http://www.fredbaltus.nl

      *** This mail is scanned by Norton Antivirus 2003 ***
    • gwesver
      Message 2 of 20 , Feb 1, 2004
        Het is toch heel toevallig dat mijn Adamus Vaesen gehuwd met Barbara
        Janssen ook als vader Servati Vaesen heeft. Hij is gehuwd met Maria
        Matthis. Helaas ontbreken bij mij de huwelijksdata. Ik ben echt
        benieuwd of er toch niet een link is van Bunde naar Amby of andersom.

        Hopende op een reactie.

        --- In genealogie-limburg@yahoogroups.com, "wil kok" <wlakok@h...>
        wrote:
        > Beste lijstgenoten
        >
        > Wie kan mij aanvullingen geven bij onderstaand parenteel t.a.v. de
        volgende personen :

        > I.1 servatius Vaessen overleden voor 1674 en zijn vrouw petronella
        daemen

        > en
        >
        > hun kinderen Gerardus Vaessen en Adamus Vaessen.
        >
        > Alvast bedankt.
        >
        > wil kok
        >

        > Parenteel van Servatius VAESSEN
        >

        > I.1 Servatius VAESSEN, overleden voor 1674.
        >
        > Gehuwd voor de kerk op 28-11-1613 te Bunde (getuige(n): Jacobus
        Lamberti, Jacobus Henrici) met Petronella DAEMEN, overleden 00-00-
        1674 te Bunde.

        > Uit dit huwelijk:
        >
        > 1. Gerardus VAESSEN, gedoopt op 19-10-1614 te Bunde (getuige
        (n): Catharina Winandts, Martinus Stercken).

        > 2. Maria VAESSEN, gedoopt op 13-03-1616 te Bunde (getuige
        (n): Martha Damen, Jacobus Ruttens).

        > 3. Adamus VAESSEN, gedoopt op 13-05-1618 te Bunde (getuige
        (n): Catharina Driessens, Arnoldus Weijers).

        > 4. Elizabetha VAESSEN (zie II.5).
        >
        > 5. Joannes VAESSEN (zie II.6).
        >
        > 6. Eva VAESSEN, gedoopt op 06-02-1628 te Bunde (getuige(n):
        Elisabeth Pullen, Franciscus Rutten).

        > 7. Anna VAESSEN (zie II.10).
        >
        > 8. Maria VAESSEN (zie II.12).
        >

        > II.5 Elizabetha VAESSEN, gedoopt op 19-09-1623 te Bunde
        (getuige(n): Maria Baggen, Joannes Dorren).

        > Gehuwd met Henricus PIJPERS.
        >
        > Uit dit huwelijk:
        >
        > 1. Matthias PIPERS, gedoopt op 25-01-1650 te Geulle (getuige
        (n): Maria Pipers, Joe Krebels).

        > 2. Odilia PIPERS, gedoopt op 31-05-1654 te Geulle (getuige
        (n): Catharina Engelen,Wilhelmus Durlix).

        > 3. Maria PIJPERS, gedoopt op 21-09-1657 te Geulle (getuige
        (n): Catharina Heijnekens, Joes Foncken, Catharina Janssen, Francisco
        van den Hove).

        > 4. Maria PEIJPERS, gedoopt op 21-01-1659 te Geulle (getuige
        (n): Anna Damen, Petrus Bombaerts).

        > 5. Catharina PIJPERS, overleden 00-00-1656 te Geulle.
        >

        > II.6 Joannes VAESSEN, gedoopt op 26-10-1625 te Bunde (getuige
        (n): Elisabeth Gourkens, Arnoldus Damen).

        > Ondertrouwd op 29-05-1664 te Beek, gehuwd voor de kerk op 38-jarige
        leeftijd op 04-06-1664 te Neerhaven (B) met Maria ROGIERS / REIJERS,
        32 jaar oud, geboren te Neerharen (B), gedoopt op 05-11-1631 te
        Neerharen (B) (getuige(n): ....Reguers, (Joanna) Caubergh), overleden
        op 20-05-1711 te Bunde op 79-jarige leeftijd, dochter van Hendrik
        ROGIERS, stadhouder, en Joanna CAUBERG.

        > Uit dit huwelijk:
        >
        > 1. Hendericus VASEN, gedoopt op 31-03-1667 te Geulle
        (getuige(n): Lamb.Reiers, El.Hagmans).

        > II.10 Anna VAESSEN, gedoopt op 12-02-1631 te Bunde (getuige(n):
        Catharina Crobax, Joannes Crobax).

        > Gehuwd met Matthias DEURLIJCKER.
        >
        > Uit dit huwelijk:
        >
        > 1. Maria DEURLIJCKER, gedoopt op 11-11-1657 te Elsloo
        (getuige(n): Ludovicus Driessens, Petrus Driessens, Servatius Vaesen).

        > 2. Gerardus DEURLIJCKER, gedoopt op 06-03-1661 (getuige(n):
        Agnes Smismans, Joannes Boden).

        > 3. Hermannus (Herm) DEURLIJCKER, gedoopt op 16-02-1664 te
        Elsloo (getuige(n): Elisabeth Haeghmans, Petrus Keskens).

        > 4. Joannes DEURLINX (getuige(n): Deurlinx, Anna Daemen).
        >

        > II.12 Maria VAESSEN, gedoopt op 04-01-1635 te Bunde (getuige
        (n): Maria Bours, Andreas Milcken).

        > Gehuwd voor de kerk op 23-jarige leeftijd op 05-05-1658 te Beek met
        Martinus (Meerten) JANSSEN.

        > Uit dit huwelijk:
        >
        > 1. Catharina JANSSEN (zie III.12).
        >
        > 2. Joannes JANSSEN, gedoopt op 24-11-1663 te Elsloo (getuige
        (n): Maria Moervelt, Franciscus Caldenberg).

        > 3. NN JANSSEN, gedoopt op 09-06-1667 (getuige(n): Elisabeth
        Haeghmans, Lamb. Naemen).

        > 4. Joanna JANSSEN, gedoopt op 23-06-1669 te Elsloo (getuige
        (n): Catharina Reeijpers, Mathias Deurlicker).

        > 5. Barbara JANSSEN (zie III.17).

      • Mathieu Kunnen
        Message 3 of 20 , Feb 1, 2004
          Hoi Iteke,

          Pieter Renier Janssen, geboren te Geul 20-05-1835, huisknecht van beroep bij
          zijn huwelijk te Maastricht op 02-05-1860 met Maria Cecilia Colla,
          dienstmeid, geboren te Oud-Vroenhoven op 08-07-1831.
          Maria Cecilia was een dochter van Paschal Colla, geboortig van
          Munsterbilzen, broodbakker bij zijn huwelijk te Vroenhoven op 01-04-1826 met
          Maria Elisabeth Fransen die geboortig is van Vroenhoven.
          Misschien kun je hiermee weer even verder..
          Beste groeten van
          Mathieu Kunnen, B-3640 Kinrooi

          Message 4 of 20 , Feb 1, 2004
            Mathieu, Wil en Jozef,

            heel erg bedankt voor de reacties. En vast tot een volgende keer.

            Klaas en Iteke

            Message 5 of 20 , Feb 2, 2004
              Beste Harry,

              Je zegt dat Adamus Vaessen een zoon is van Servatius Vaessen en
              Petronella Daemen, als ik het goed begrepen heb.
              Heb jij ook gegevens over de voorouders Adamus Vaessen uit Amby?
              Hij is gedoopt 27-01-1706 te Amby en heeft als ouders: Servati Vaesen
              en Maria Mathis. Jozef en ik zijn op zoek naar gegevens over dit
              echtpaar. Volgens gendalim4 is Maria Mathis overleden 02-02-1748 te
              Amby.
              Vraag 1: mag ik de doopdatum en de doopgetuigen van Adamus Vaessen
              uit Bunde.
              Vraag 2: Heb je enige informatie om te kunnen aantonen dat deze 2
              Adamussen neven zijn.
              Ben zeer nieuwsgierig.

              Hopende op een reactie.
              Iteke

              Ik vermoed namelijk dat Eva Vaessen (geb. 1628) gelijk is aan de Eva
              Vaessen, gehuwd met Joannes Daemen, die ik als moeder van Catharina
              Daemen
              (ged. 28-4-1657 te Bunde) in mijn databank heb staan. Peettante van
              deze
              Catharina is Petronella Damen en dat is volgens mij niet een zus van
              Joannes
              maar de moeder van Eva (zou mooi aansluiten!)
              Ik kan je desnoods een Gedcom-bestand sturen, maar dat doe ik dan
              rechtstreeks naar jouw e-mailadres.

              Groeten,

              Harry Luijten
            • Harry Luijten
              Message 6 of 20 , Feb 2, 2004
                Beste Iteke,

                Ik heb alleen maar een hypothetische relatie van Eva Vaessen met Servatius
                Vaessen en Petronella Daemen gelegd. En ik heb geen relaties naar Amby. Ik
                kan je dus op dit punt niet verder helpen. Maar misschien kan Wil Kok
                (later) iets meer vertellen. Dus Wil, wat is jouw antwoord op deze vraag?

                Groet,

                Harry Luijten

> [...]
                >
                > Groeten,
                >
                > Harry Luijten

                > Your use of Yahoo! Groups is subject to:

              • wil kok
                Message 7 of 20 , Feb 2, 2004
                  Hoi Harry
                  Kun je me bij gelegenheid een paar generaties nazaten van Eva Vaessen en Joannes Daemen sturen via een gedcom-bestand.
                  Alvast bedankt.
                  Heb jij mogelijk ook gegevens van Eva Daemen.(overleden 30-8-1764 Bunde)
                  Zij trouwde met Servatius Vaessen (ca !720-1730)
                  Kinderen uit dit huwelijk:
                  Anna CAtharina ged. 29-3-1728 Bunde
                  Joannes ged. 16-5-1732 Bunde
                  Elisabeth ged. 10-5-1735 Bunde

                  groetjes Wil Kok

                  Message 8 of 20 , Feb 4, 2004
                    Beste genealogen,
                    Komende week ga ik naar het gemeente archief in Maastricht. Als ik
                    het gezin van:
                    Adamus VAESSEN, gedoopt op 13-05-1618 te Bunde (getuige(n):
                    Catharina Driessens, Arnoldus Weijers).
                    kan nagaan. Als ik de kinderen heb en weet waar ze allemaal gebleven
                    zijn, dan is de oplossing over Vaes(s)en Amby en Vaes(s)en Bunde
                    dichtbij.
                    Hoop nog steeds over deze takken nog wat informatie te krijgen.
                    En vooral over de Servati Vaesen en zijn vrouw Maria Mathis, zoals in
                    vorige e-mails vermeld staat.
                    Groet Klaas en Iteke
                  • wil kok
                    Message 9 of 20 , Feb 4, 2004
                      Mogelijk heb je hier wat aan
                      groetjes
                      wil

                      Parenteel van Thomas VAESSEN

                      Bestand : C:\PG30A\NL\DATA\KOKJANS

                      Datum : 04-02-2004

                      Selectie : 'Personen in parenteel van Thomas VAESSEN [4441]'

                      Sortering : Per generatie

                      I.1 Thomas VAESSEN, overleden op 22-06-1740 te Bunde.

                      Gehuwd met Margaretha RUTTEN, overleden op 06-02-1738 te Bunde.

                      Uit dit huwelijk:

                      1. Elisabetha VAESSEN, gedoopt op 30-04-1692 te Bunde (getuige(n): Elisabeth Wijers, Joannes Rutten), overleden na 1745, in 1746 ongetrouwd.

                      2. Catharina VAESSEN, gedoopt op 20-03-1695 te Bunde (getuige(n): Catharina Vaessens, N.N.Mutiens), overleden na 1745.

                      Gehuwd met Francis LAUMEN.

                      3. Servatius VAESSEN, gedoopt op 08-05-1697 te Bunde (getuige(n): Anna Rutten, Joannes Cupers).

                      4. Anna VAESSEN (zie II.6 op blz. ).

                      5. Petronella VAESSEN, gedoopt op 20-06-1704 te Bunde (getuige(n): Megtildis Coninkx, Leonardus Cuijpers).

                      6. Petrus VAESSEN, gedoopt op 26-10-1707 te Bunde (getuige(n): Catharina Duerlinghs, Leonardus Guijlckers), overleden na 1745, in 1746 ongetrouwd.

                      7. Maria VAESSEN (zie II.10 op blz. ).

                      II.6 Anna VAESSEN, gedoopt op 03-11-1700 te Bunde (getuige(n): Anna Guijlckers, Petrus Kebers), overleden op 18-05-1777 te Bunde op 76-jarige leeftijd, zb-v32.

                      Gehuwd voor de kerk op 24-jarige leeftijd op 01-04-1725 te Bunde (getuige(n): Catharina Emmels, Gertrudis Goessens) met Petrus (Peter) UMMELS / EMMELS, 24 jaar oud, gedoopt op 19-12-1700 te Bunde (getuige(n): Joannes Snepers, Johanna Vrancken), overleden op 25-11-1760 te Bunde op 59-jarige leeftijd, zoon van Joannes EMMELS, landbouwer, en Joanna CLAESSENS.

                      Uit dit huwelijk:

                      1. Joannes EMMELS, gedoopt op 15-08-1725 te Bunde (getuige(n): Matthias Ummels, Petronella Voessen, Joannes Emmels), overleden op 12-09-1740 te Bunde op 15-jarige leeftijd.

                      2. Thomas EMMELS, gedoopt op 27-06-1728 te Bunde (getuige(n): Catharina Emmels, Servatius Vaessen).

                      3. Johanna EMMELS, gedoopt op 06-05-1731 te Bunde (getuige(n): Joannes Bartholomei, Elisabetha Jansen, Petrus Vaessen).

                      4. Margareta EMMELS, gedoopt op 12-01-1734 te Bunde (getuige(n): Maria Vaessen, Michael Emmels).

                      5. Petrus EMMELS, gedoopt op 30-10-1736 te Bunde (getuige(n): Anna Margareta Stienen, Matinus Hons).

                      6. Margareta EMMELS, gedoopt op 13-01-1740 te Bunde (getuige(n): Maria Vaessen, Michael Emmels).

                      7. Joannes EMMELS, gedoopt op 05-03-1743 te Bunde (getuige(n): Petronella Vaessen, Nicolaus Emmels). Wordt op 18-8-1760 te Spaubeek gevormd: getuige Thomas Vossen.

                      II.10 Maria VAESSEN, gedoopt op 12-04-1711 te Bunde (getuige(n): Elisabetha Swelsen, Gerardus Vaessen), overleden na 1745.

                      Ondertrouwd op 03-01-1731 te Meerssen, gehuwd op 19-jarige leeftijd op 21-01-1731 te Meerssen, gehuwd voor de kerk op 02-04-1731 te Amby (H.Walburgis) (getuige(n): Joes Mulckens, Anna Vossen) met Meerten HONTS, overleden op 07-09-1781 te Amby.

                      Uit dit huwelijk:

                      1. Anna Margarita HONTS, gedoopt op 23-05-1731 te Amby (getuige(n): Margareta Rutten, Josephus Honts).

                      2. Joannes HONTS, gedoopt op 30-03-1752 te Amby (getuige(n): Joannis Mulders, Catharina Waubin, Dominicus Vaesen).

                      3. Maria HONTS, gedoopt op 14-12-1753 te Amby (getuige(n): Maria Crijns, Joannes Wilders, Maria Anna Honts, Michael Damsau).

[...]

                      Yahoo! Groups Sponsor

                    • wil kok
                      Message 10 of 20 , Feb 4, 2004
                        Hoi Iteke
                        Hier heb ik nog een los stukje Vaessen.
                        Waar past dat, ik ben er nog niet uit.
                        groetjes
                        wil

                        Parenteel van Matheus VAESSEN

                        Bestand : C:\PG30A\NL\DATA\KOKJANS

                        Datum : 04-02-2004

                        Selectie : 'Personen in parenteel van Matheus VAESSEN [4450]'

                        Sortering : Per generatie

                        I.1 Matheus VAESSEN.

                        Gehuwd voor de kerk op 15-08-1634 te Bunde (getuige(n): Matthias Caldenborgh) met Maria BOURS / LEURS, overleden 00-00-1673 te Bunde, naam is Maria Buis.

                        Uit dit huwelijk:

                        1. Eva VAESSEN, gedoopt op 19-10-1635 te Bunde (getuige(n): Ida Damen, Hubertus Nelissen).

                        2. Martinus VAESSEN (zie II.2 op blz. ).

                        3. Helena VAESSEN, gedoopt op 11-10-1644 te Bunde (getuige(n): Moelnars, Martinus Bouers).

                        Gehuwd met Richard van REMISDAEL/REIJMERSDAEL.

                        4. Catharina VAESSEN, gedoopt op 26-09-1647 te Bunde (getuige(n): Ida Damen, Joannes Lermans).

                        5. Maria VAESSEN (zie II.8 op blz. ).

                        6. Margaretha VAESSEN (zie II.10 op blz. ).

                        II.2 Martinus VAESSEN, gedoopt op 11-03-1641 te Bunde (getuige(n): Petronilla Groen, Goswinus Vaesen).

                        Gehuwd met Catharina SCHRODERS.

                        Uit dit huwelijk:

                        1. Maria VAESSEN, gedoopt op 08-12-1675 te Meerssen (getuige(n): Joan.Damen, Marg.Vaessen).

                        II.8 Maria VAESSEN, gedoopt op 03-04-1650 te Bunde (getuige(n): Agnes Smismans, D.Loemans).

                        Gehuwd voor de kerk 00-05-1674 te Bunde met Joannes MUITIENS.

                        Uit dit huwelijk:

                        1. Matthias MUITIENS, gedoopt op 01-05-1675 te Bunde (getuige(n): N.N., Joannes Daemen), overleden 00-05-1675 te Bunde.

                        2. Matthaeus MUITIENS (zie III.3 op blz. ).

                        3. Petrus MUITIENS, gedoopt op 15-11-1679 te Bunde (getuige(n): Elisabetha Vassen, Gabriel Smeets). Naam bij doop Martens i.p.v. Muitiens.

                        II.10 Margaretha VAESSEN, gedoopt op 14-04-1653 te Bunde (getuige(n): Maria Vaessen, Jacobus Ruters), overleden op 29-12-1718 te Bunde op 65-jarige leeftijd.

                        Gehuwd met Gabriel SMEETS, schatheffer te Bunde, overleden na 1698.

                        Uit dit huwelijk:

                        1. Maria SMITZ (zie III.7 op blz. ).

                        2. Petronella SMEETS.

                        Gehuwd met Petrus KEBERTS, gedoopt op 28-01-1680 te Bunde (getuige(n): Cornelia Last, Franciscus van den Hove), overleden voor 1710, zoon van Nicolai KEBERTS en Elisabeth van den HOVE.

                        III.3 Matthaeus MUITIENS, gedoopt op 23-04-1676 te Bunde (getuige(n): Vassen, Paulus Loenis), overleden op 30-12-1736 te Bunde op 60-jarige leeftijd.

                        Gehuwd met Maria SCHILLA(E)RTS, geboren te Vlieck/Ulestraten.

                        Uit dit huwelijk:

                        1. Petrus MUITIENS, gedoopt op 14-12-1708 te Bunde, overleden op 19-11-1759 te Bunde op 50-jarige leeftijd.

                        Gehuwd voor de kerk op 29-jarige leeftijd op 05-10-1738 te Casen met Ida VRANCKEN.

                        III.7 Maria SMITZ, gedoopt op 26-06-1683 te Bunde (getuige(n): Gertrudis Philippens, Paulus Loenis), overleden op 20-04-1771 te Bunde op 87-jarige leeftijd.

                        Gehuwd voor de kerk 1708-1712 te Geulle met Henricus SIMONS (van EUPEN).

                        Uit dit huwelijk:

                        1. Matthias SIMONS, gedoopt op 05-03-1709 te Bunde (getuige(n): Petronella Smets, Petrus Mutiens).

                        2. Margareta SIMONS, gedoopt op 09-01-1712 te Bunde (getuige(n): Margareta Vaessen, Matthias Simons).

                        3. Maria Sibilla SIMONS, gedoopt op 25-05-1715 (getuige(n): Elisabeth Vaessen, Gabriel Smeets), overleden op 03-04-1774 te Bunde op 58-jarige leeftijd.

                        4. Johanna Catharina SIMONS, gedoopt op 10-06-1718 te Bunde (getuige(n): Anna Knoren, Petrus Scepers).

                        5. Gabriel van EUPEN, gedoopt op 19-04-1722 te Bunde (getuige(n): Margaretha Louijs, Mattheus Mutiens).

                        Message 11 of 20 , Feb 4, 2004
                          Hoi Iteke
                          ik heb ook nog een aantekening over Vaes vaessen getrouwd met Maria Matthijse uit RAL 01.075 invnr4921 de jaren 1719/1732. Op folio 72 van het gichtenboek van Bunde uit die tijd is die aantekening te vinden. Ik heb helaas geen copie van die akte.
                          Mocht het wat opleveren wil je het mij dan even laten weten.
                          groetjes
                          wil

                          Message 12 of 20 , Feb 4, 2004
                            Bedankt voor zoveel informatie Wil, alleen ik kan er nu even niets mee omdat
                            ik geveld ben door een griep. Wanneer ik alles verwerkt heb, laat ik je het
                            zeker weten. En als ik iets vind natuurlijk ook. Kruip lekker mijn bed in.
                            Groet Iteke

                            Chatten met je online vrienden via MSN Messenger. http://messenger.msn.nl/
                          • Harry Luijten
                            Message 13 of 20 , Feb 7, 2004
                              Dag Wil,

                              Ik ben momenteel druk bezig met het verwerken van de DTB-Nuth voor Gendalim
                              5, dus is je bericht even blijven liggen.
                              Ik heb hierbij de parenteelgegevens van Eva Vaessen gevoegd (drie
                              generaties).
                              Het zijn allemaal inwoners van Nuth. Waarschijnlijk is dit niet wat je
                              zoekt. Misschien is het nuttig als er ergens een testament opduikt.

                              Groet,

                              Harry Luijten

> [...]
                              > Heb jij mogelijk ook gegevens van Eva Daemen.(overleden 30-8-1764 Bunde)
                              > Zij trouwde met Servatius Vaessen (ca !720-1730)

                              Service.