Re: Donners

    Message 1 of 13 , Jan 1, 2004
      Hoi Marcel,

      Hier de getuigen van de dopen...

      1 Sophia Donners
      Christening: 21-02-1696 in Oirsbeek (NL)
      Getuigen doop : Theodorus Goossens sr. en
      Sophia Gielen (echtgenote van Theodorus Gielen) ex
      Oppeven,Oirsbeek.

      2 Joannes Donners
      Christening: 24-08-1697 in Oirsbeek (NL)
      Getuigen doop : Aelman Aelmans ex
      Amstenrade, Joanna Janssen (echtgenote van Bartholomeus Stiparts)
      ex ophoven.

      3 Gertrudis Donners
      Christening: 06-04-1700 in Oirsbeek (NL)
      Getuigen doop :Arnoldus Beckers (echtgenoot
      van Helena Janssen), Maria Limpens.

      4 Christiaan Donners
      Christening: 15-03-1702 in Oirsbeek (NL)
      Getuigen doop :Joannes Gossens en
      Mechtildes Meys (echtgenoot van Joannes Hennen).

      5 Gerardus Donners
      Christening: 22-05-1704 in Oirsbeek (NL)
      Getuigen doop : Mathias Brands (echtgenoot van
      Joanna Hennen), Gertrudis Hemmerichs loco Agnes Damas
      (echtgenote van Joannes Gossens).

      6 Servatius Donners
      Christening: 27-03-1706 in Oirsbeek (NL)
      Getuigen doop : Franciscus Kleinjans (echtgenoot
      avn Agatha Schönartz) ex ophoven, Margaretha Ubex ex Gracht.

      7 Daniël Donners
      Christening: 05-04-1708 in Oirsbeek (NL)
      Getuigen doop : Joannes Beckers, Gertrudis
      Pitschwecker (echtgenote van Theodorus Gielen.

      Gegevens zijn van Wim Donners.

      --- In genealogie-limburg@yahoogroups.com, "Marcel Dirks (thuis)"
      <marceldirks@w...> wrote:
      > Hoi John en Fred,
      >
      > Jullie Servatius zal m.i. op de een of andere manier familie zijn
      van mijn
      > voorouder Christianus Donners en diens broer/neef?? Joannes.
      > Helaas de gegevens van Munstergeleen zijn in die tijd niet
      voorhanden en de
      > doopgetuigen en naamgeving geven ook geen overtuigend
      uitsluitsel. Jammer
      > genoeg vermelden jullie geen doopgetuigen. Komen als doopgetuigen
      bij de
      > kinderen van Servatius voor: Christianus Donners, Agnes
      Mols/Donners,
      > Joannes Donners of Elisabeth Jessen/Donners.
      >

      > Veel speurwerk gewenst voor 2004

    • Marcel Dirks (thuis)
      Message 2 of 13 , Jan 2, 2004
        Hallo Luc,

        Aangezien bij het huwelijk niet vermeld wordt dat Jacobus uit het
        "Julicherland" komt,
        lijkt mij de kans dat deze takken elkaar kruisen zeeeeer gering.
        Maar, ik ben dan ook geen "Donners-kenner".

        vriendelijke groeten

        Marcel
        Message 3 of 13 , Jan 10, 2004
          Dag Ron.
          Ik moet je helaas ontgoochelen. Petrus Verkissen komt alleen eens
          voor als getuige. Verder heb ik geen enkele persoon met die
          familienaam. Als we rekening houden met de eventuele schrijffouten en
          versprekingen ... kan er een verband zijn tussen Verkissen en
          Verkennis? Heb je die laatste naam al eens ontmoet?
          Vriendelijke groeten
          Luc Donners

          --- In genealogie-limburg@yahoogroups.com, "Ron Verkissen"
          <dccd@b...> wrote:
          Luc,

          Als je meer gevens heb over Petrus Verkissen, mag ik die dan ook
          hebben. Je snapt het al ik doe onderzoek naar de Familie Verkissen.
          Email kan op dccd@v...
          In ieder geval bedankt en een goede jaarwisseling en de beste
          wensen voor iedereen.
          Ron Verkissen

        • Ron Verkissen
          Message 4 of 13 , Jan 10, 2004
            Hallo Luc

            De naam Verkennis ben ik nog niet tegengekomen, maar het is wel een
            interesante gedachte om hier eens te gaan spitten.

            Wel ben ik een Petronella Verkessen tegengekomen. Dit blijkt dezelfde vrouw
            te zijn die met Peter Vangenhaeffen gehuwd is geweest.
            Beiden komen dan ook in mijn stamboom voor. Verder weet ik dat de naam
            Vangenhaeffen ook al eens verbasterd is.
            Verder kan ik je op het moment helaas ook niet verder helpen.

            Met vriendelijke groeten,
            Ron Verkissen

            Bruidegom Lambert Vangenhaeffen
            Geboortedatum: 11-05-1815