Re: Genalogie Hermans noord Limburg

  • 6xvloten@telekabel.nl
    Message 1 of 4 , Mar 31, 2001
      ik heb de volgende informatie uit een artikel van Jan Verzijl in
      Taxandria (ik weet alleen niet meer welke jaargang, stom stom!)
      getiteld "Genealogie der adellijke familie Louwerman te
      Broekhuizenvorst en aanverwante geslachten", blz. 89-97

      Daarin komt voor:
      Carlos Alonso de Luna, "een edelman van Spaanscha afkomst" die trouwde
      met Anna Maria Louwerman, ged. B. 06-06-1660, + op het huis Oyen
      13-06-1696; kinderen:
      1. Clara Sophia de Luna, + Grubbenvorst 21-01-1721, trouwde B.
      03-08-1712 Theodorus Cuypers, koster
      2.Maria Sibilla de Luna, + Oyen 21-04-1728, trouwde B. 27-04-1716 Thys
      (Matthias) Hermans, + Oyen 12-01-1741 (4 kinderen, waarvan 2 jong
      overleden, worden in het artikel genoemd)
      3. Carolus Godefridus de Luna, ged. B. 10-05-1696, + jong

      Anna Maria Louwerman was een dochter van Martinus Louwerman, heer van
      Oyen, en Anna Sibilla Ingenhaeff (getrouwd 26-04-1649, hij +
      06-11-1680 en zij + 17-01-1663, zij werd gedoopt op 06-06-1660

      Zij was een kleindochter van Joannes Wilhelmus Louwerman, heer van
      Oyen onder Broekhuizenvorst, + 27-09-1643, die trouwde met Gertrudis
      Alexandrina van Broeckhuysen, vrouwe van Oyen, + 21-07-1673, dr. van
      Martinus en Catharina Quadt van Beeck. (Zij hertrouwde 22-02-1645 Jhr.
      Jacobus Ingenhaeff tot Kassel).

      Als je in het Repertorium van Van Beresteijn op de naam Louwerman
      zoekt, zul je de jaargang wel kunnen vinden, hoop ik.

      Succes, eduard van vloten
    • ann.schreurs@home.nl
      Message 2 of 4 , Jul 23, 2001
        Hallo Rina

        Ik heb wel wat hermansen in Maasbree zitten. Kijk even op mijn
        homepage http://members.home.nl/ann.schreurs of je er iets van kunt
        gebruiken. (en voor aanvullingen houd ik me van harte aanbevolen!)
        Groetjes, Annet
      • frits012002
        Message 3 of 4 , Aug 9, 2002
          --- In genealogie-limburg@y..., "Rina Sweerts" <RSweerts@h...> wrote:
          > Hallo iedereen
          > Ik ben al enige jaren op zoek naar aansluitingen van de Hermans
          familie Horst-Sevenum met de tak Hermans uit Blitterswijk-
          Broekhuizen/vorst. Er zijn nogal wat gegevens verloren, maar ik hoop
          dat iemand mij verder kan helpen.

          > Begin 1700 komt de naam Mathijs voor in Horst alsmede in Maasbree
          en enkele jaren later in Broekhuizenvorst Mogelijk dat er verband
          bestaat.

          > Ook de aansluitingen met Grubbenvorst/Maasbree/Venlo/Venray
          Kessel/Baarlo bevat nog open plekken.

          > Wie kan mij verder helpen met gegevens, alles is welkom.
          >
          > Daarnaast ben ik op zoek naar de naam Deluna. deze naam komt vanaf
          1716 voor in Broekhuizenvorst, maar ook in Grubbenvorst. Zo te zien
          zijn het zusters, maar wie de ouders precies zijn is niet bekend, ook
          niet waar zij vandaan komen. Wie heeft die naam meer gezien???

          > hartelijk dank voor de eventuele hulp.
          > hallo, in de stamboom van de familie Hebben uit Swolgen komt een
          petrus Hermans voor, hij is gehuwd met Petronella Hebben, dochter van
          Jan Hebben en Margaretha Hoenselaars. Petronella is gedoopt op 30-08-
          1705 en overleden op 10-01-1775