Maria Louisa en Carolus Joannes Baptista Bastiaens

  • Edmond Bastiaens
    Message 1 of 1 , Sep 1, 2003
      Beste stamboomonderzoekers

      Ik ben op zoek naar MARIE LOUISA BASTIAENS en naar CAROLUS JOANNES
      BAPTISTA BASTIAENS. Waar zijn zij gebleven ?
      Ziehier een kleine voorgeschiedenis

      BASTIAENS ADRIANUS, de oudste zoon van MICHAEL en PEETERS ANNA
      CATHARINA, werd gedoopt te Eindhout op 12 januari 1795 en overleed te
      Geel op 17 januari 1861 enkele dagen na zijn 66ste verjaardag.
      ADRIANUS was "Dienstbode" toen hij op 1 februari 1827 te Geel in het
      huwelijk trad met PELLEGROMS JOANNA ELISABETH, "Landbouwster",
      geboren in de huwelijksplaats op 29 november 1801 en aldaar overleden
      op 24 september van het jaar 1848.
      Na 6 maand huwelijk werd het eerste van hun 9 kinderen geboren,
      waaronder :
      XIV-33 MARIA LOUISA º GEEL 18.12.1831
      (Over deze persoon ontbreken me alle verdere gegevens)
      Met acht kinderen, waarvan er zes 14 jaar of jonger waren, moet
      ADRIANUS het niet onder de markt hebben gehad na het overlijden van
      zijn vrouw. Hij diende dus snel voor een nieuwe, en liefst jonge,
      moeder te zorgen, wat hij dus ook deed want zeven maanden na het
      overlijden van PELLEGROMS JOANNA ELISABETH trad ADRIANUS op 26 april
      1849 te Geel in het huwelijk met de 29 jaar jongere "Dienstmeid"
      BERGMANS MARIA ELISABETH, geboren te Mol op 24 februari 1824 en
      overleden te Geel op 28 juli 1858.
      Uit het huwelijk met MARIA ELISABETH werden nog eens 4 kinderen
      geboren, waaronder :
      XIV-42 CAROLUS JOANNES BAPTISTA º GEEL 07.08.1851
      (Over deze persoon ontbreken alle verdere gegevens)

      Kan U mij misschien wat informatie verschaffen ?

      m vr gr
      Edmond Bastiaens