Re: [genealogie-limburg] (unknown)

  • Arthur Verhalle
    Message 1 of 18 , Jul 31, 2003
      Beste Jan,

      Sorry voor het niet eerder reageren. Ik heb inderdaad enige info
      ontvangen en deze informatie doorgestuurd naar mijn neef Ruud die bezig
      is met het limburgse deel van de familie. Hartelijk bedankt voor je
      bliksemsnelle respons.

      Arthur verhalle

      In message <002401c356b4$8a4e5fc0$2c0df1c3@jan>, jan
      <cesna96@...> writes

      http://genealogie-limburg.net

      --
      Arthur Verhalle
    • edhendrickx@aol.com
      Message 2 of 18 , Aug 20, 2003
      • mcreijnders
        Message 3 of 18 , Aug 20, 2003
          Hallo Willem Hendrikx,

          Op de door jou aangegeven sites zie iknauwelijk digitale bronnen.
          Eeen paar kleine stukjes bevolkingsregister, verder niet.
          Kijk als voorbeeld eens op
          http://eindhoven.mindbus.nl/
          http://isis.brabantarchieven.nl/SISIS.DLL/criteria?lang=N
          http://isis.roosendaal.nl/SISIS.DLL/criteria?lang=N
          En zo zijn er nog veel meer.
          Dus gedigitaliseerde DTB's en BS'n, opvraagbaar vanuit internet thuis.
          Is er in Limburg ook zoiets?

          Rien

        • Twan Scheijen
          Message 4 of 18 , Jan 16, 2004
            Hallo Ronald;

            Zover nagekeken géén enkele 'hit' gevonden.

            Groet Antoine
            Message 5 of 18 , Jan 16, 2004
              Ronald,

              Wel Duppen(c)(k)remer

              = 25-02-1596 Sittard Vader
              Duppencremer Arnoldt
              = 25-02-1596 Sittard Geborene
              Duppencremer Bertell
              = 25-02-1596 Sittard Vader
              Duppenkremer Arnoldt
              = 25-02-1596 Sittard Geborene
              Duppenkremer Bartholomeus
              = 02-02-1600 Sittard Vader
              Duppenkremer Bernardt
              = 02-02-1600 Sittard Geborene
              Duppenkremer Livina
              = 08-11-1606 Sittard Geborene
              Duppenkremer Barbara
              = 08-11-1606 Sittard Vader
              Duppenkremer Wilhem
              = 02-02-1615 Sittard Vader
              Duppenkremer Henrich
              = 02-02-1615 Sittard Geborene
              Duppenkremer Maria
              = -09-1616 Sittard Vader
              Duppenkremer Wilhem
              = -09-1616 Sittard Geborene
              Duppenkremer Wilhem
              = 27-11-1617 Sittard Geborene
              Duppenkremer Franss
              = 27-11-1617 Sittard Vader
              Duppenkremer Henrich
              = 17-03-1620 Sittard Geborene
              Duppenkremer Henrich
              = 17-03-1620 Sittard Vader
              Duppenkremer Johan

              Fred

              --
              Fred Baltus, The Netherlands

              E-Mail: fredbaltus@...; fred.baltus@...

              WWW : http://www.fredbaltus.nl

              *** This mail is scanned by Norton Antivirus 2003 ***
            • ronald_blancke
              Message 6 of 18 , Jan 17, 2004
                Hartelijk dank Antoine en Fred voor jullie reactie. Wat betreft
                Duppencremer: interessant, maar die staan volledig los van
                Duppengiesser/Doppegieter. Ik heb begrepen, dat niet alle plaatsen op
                Gendalim vertegenwoordigd zijn, maar het sluit wel al een heleboel
                plekken uit... De Duppengiesser's schijnen vrij massaal Aken te hebben
                verlaten, omdat daar het Katholicisme weer werd 'ingevoerd' als
                leidende godsdienst, na een periode van Lutheranisme. Nazaten zijn
                uitgewaaierd naar Westfalen, Noord Brabant, Antwerpen en naar verluid
                ook Amsterdam en Stuttgart. Ik ben verwant aan de uitwaaiering
                richting Antwerpen...
                met vriendelijke groet
                Ronald Blancke

                --- In genealogie-limburg@yahoogroups.com, Fred Baltus <fredbaltus@h..

              • Jorma Huijts
                Message 7 of 18 , Jan 17, 2004
                  Hallo Ronald,

                  Misschien al bekend/geschreven:
                  GenDaLim4 geeft ook geen aanwijzingen voor andere spellingsvarianten
                  aanwezig op de CD-ROM.
                  www.gendawin.nl/gdl4bron.htm geeft de bronnen aan; nagaan welke plaatsen
                  je nog als mogelijkheid verwacht en de groep vragen daar te kijken,
                  bijvoorbeeld via eventuele indexen voor de mogelijke plaatsen of liefst
                  een groter gebied.
                  www.cbg.nl geeft bij de naam snel bekeken alleen bidprentjes en
                  familieberichten voor Doppegieter, dus recente info en geen onderzoeker.
                  www.rat.de/kuijsten/navigator/ geeft wel wat info op beide namen, maar
                  niet zo veel; na te gaan wat daar toch aan bruikbaars tussen zit hetzij
                  uit het verleden hetzij huidige mensen met die naam, die mogelijk ook
                  gegevens hebben.
                  www.meertens.nl geeft voor 1947 de verspreiding van de naam Doppegieter:
                  Noord-Holland en Zeeland en niet in Limburg.

                  Met vriendelijke groeten,
                  Jorma Huijts

                  Message 8 of 18 , Jan 17, 2004
                    Hartelijk dank voor je inspanningen, Jorma.
                    Het merendeel van die bronnen heb ik ook bekeken, behalve het
                    Limburgse gedeelte. Ik zal die bronnen van gendawin zeker gaan
                    bekijken. Mogelijk kom ik dan nog eens terug...
                    mvg
                    Ronald

                    --- In genealogie-limburg@yahoogroups.com, Jorma Huijts <jhuijts@w...>

                  • Jan Bartz
                    Message 9 of 18 , Jun 15, 2012
                      There only is one way to stop this idiots:

                      Delete the sender Ton Franken immediately from the lists:

                      Genealogie-Limburg - kleverland genealogy - duffeltgenealogy

                      Met vriendelijke groet,
                      Jan Bartz
                      Merelstraat 18,
                      4561 KJ Hulst.
                      Tel. 0031114315622
                      GSM; 0031653745370
                      Email: janbartz@...
                      Computer is beveiligd door NORTON 360.
                      Message 10 of 18 , Jun 15, 2012
                        Ik kreeg ook offlist die mail, en daarna een excuses van Ton Franken: een
                        spammer had zijn mailaccount gehackt.

                        Wil

                        From: Ton Franken <tonfranken@...>
                        To: wiredwytch@...; m_boon@...; s.deruiter@...;