Re: Dorpsstraat Eygelshoven?

    Message 1 of 7 , Jul 1, 2003
      Hallo Jorma en Arnold,

      De kaart van Nieuwenhaegen en omgeving komt me bekend voor. Heb laatst
      wat van Heerlen e.o. gedownload. De omgeving Eygelshoven en in het
      bijzonder Hopel kan ik ook goed, alleen was dat een jaar of 35 later.
      Vanuit de slaapkamer bij mijn oma aan de Hopelerweg (nu Spechtstraat)
      keek ik zo op de mijn, waar de kolen in de wagons werden geladen....dat
      was fascinerend voor een jochie van een jaar of 4 en ouder...
      Ik heb ook al een paar keer op Google gezocht, met Dorpstraat en
      Eygelshoven...veel links maar niets zinnigs.

      De kaarten die op http://www.rat.de/kuijsten/atlas/li/ staan heb ik in
      boekvorm gehad...boek vandaag naar de bib gebracht. Had me het scannen
      van een aantal kaartem kunnen besparen. ;)

      Eens kijken of ik nog een oud postcode boek kan opsporen, in het RAL of
      Archief gemeente Kerkrade zoeken.
      In ieder geval bedankt!

      Groet,
      Fred (Baltus)
      --

      E-Mail: fredbaltus@...
      f.baltus@...

      WWW : http://home.hccnet.nl/f.baltus/index.html
      http://www.geneanet.org/geneweb/gg.php3?login=baltus

      *** This mail is scanned by Norton Antivirus 2003 ***
    • Jorma Huijts
      Message 2 of 7 , Jul 2, 2003
        Fred Baltus wrote:

        >Eens kijken of ik nog een oud postcode boek kan opsporen, in het RAL of
        >Archief gemeente Kerkrade zoeken.

        Dat moet dan een postcodeboek van vóór 1978 zijn. Groet, Jorma
        Message 3 of 7 , Jul 2, 2003
          Jorma,

          Klopt! Ik vanmiddag ook in mijn postcodeboek van 1978 gekeken. Had niet
          gedacht dat ik zo'n oud ding had...Staat niets in..

          Message: 4 Date: Wed, 02 Jul 2003 12:50:16 +0200 From: Jorma Huijts
          <jhuijts@...> Subject: Re: Re: Dorpsstraat Eygelshoven? Fred
          Baltus wrote:

          >Dat moet dan een postcodeboek van vóór 1978 zijn. Groet, Jorma
          --

          Fred Baltus, The Netherlands

          E-Mail: fredbaltus@...
          f.baltus@...
          fred.baltus@...

          WWW : http://home.hccnet.nl/f.baltus/index.html
          http://go.to/baltus
          http://members.lycos.nl/fbaltus/
          http://members.home.nl/fredbaltus/
          http://home.wanadoo.nl/baltusf/

          *** This mail is scanned by Norton Antivirus 2003 ***
        • edhendrickx@aol.com
          Message 4 of 7 , Jul 4, 2003
            Hallo Fred Baltus,

            Wellicht is je vraag al opgelost. Ik kom net terug van vakantie en moet nog
            100 mails lezen.

            In het postcodeboek van 1978 (de eerste uitgave, staat geen Dorpsstraat onder
            Eygelshoven nóch onder Kerkrade genoemd. Dat zul je dus anders moeten
            uitzoeken.

            Groetjes,

            Ed. Hendrickx
            Gerberastrasse 9
            D-47638 STRAELEN

            Telefoon +49 - 2824 78317
            Mobiel +31 - 6 5326 1685
            edhendrickx@...

            Voorouders: HENDRICKX, MUNTEN (Venlo, NL), MANS (Montfort, NL), DAEL (Aubel,
            B)
            en: DIJKSMA (Oudeshaske, NL), PROEST, EVERS (Sonsbeck, D), HÜCKLEKEMKES
            (Alpen, D)