autorisatie voor een huwelijk

    Message 1 of 1 , Jun 14, 2003
      Hallo lijst,

      Gisteren heb ik een huwelijk bekeken tussen PETER JOSEPH TILMANS, zonder
      beroep, 22 jaar en MARIA CHRISTINA PALMEN, dienstmeid van beroep, 24
      jaar voltrokken op 26-6-1839. Bij gegevens stond verder "....en van het
      bewijs dat aan Peter Joseph Tilmans de autorisatie verleend is tot het
      aangaan van het huwelijk hebben wij aan de bruid en bruidegom
      beurtelings gevraagd...."

      Nu snap ik de autorisatie niet....of heeft het te maken met het feit dat
      hij op 8-7-1839 vader werd?

      Saillant detail is verder dat de bruidegom vervolgens op 26-10-1830
      overlijd. Hij is dus maar 4 maanden getrouwd geweest!

      Groet,
      Fred Baltus
      --
      Fred Baltus, The Netherlands

      E-Mail: fredbaltus@...

      WWW : http://home.hccnet.nl/f.baltus/index.html

      *** This mail is scanned by Norton Antivirus 2003 ***