Even voorstellen

  • John van Riemsdijk
    Message 1 of 8 , Jun 3, 2003
      Goedeavond,

      Graag wilde ik van de gelegenheid gebruik maken om mijzelf nader aan
      de leden van deze group voor te stellen.

      Mijn naam is John van Riemsdijk en ik ben al ruim 19 jaar besmet met
      het virus dat Genealogie heet.
      Mijn onderzoek richt zich met name op het Gelderse Tieler- en
      Bommelerwaard maar door het uitzoeken van mijn kwartierstaat welke
      teruggaat tot de zesde eeuw ben ik mijn zoekgebied aan het verleggen
      door heel Nederland waarbij ik tevens een aantal matches in Limburg
      hoop te vinden.

      Met vriendelijke groet aan een ieder,

      John van Riemsdijk

    • hyronymus24
      Message 2 of 8 , Jul 23, 2003
        Mijn naam is Jeroen Otto, misschien bij sommigen bekend als de
        moderator van de Utrecht-groep. Ik ben hoofdzakelijk in Utrecht en
        Zuid-Holland op zoek naar familie maar sinds gisteren weet ik dat een
        deel van onze familie uit Gennep komt. Het gaat om de familie Derks
        en dan specifiek om:

        Franciscus Derks, geb. 2 mei 1894 te Gennep. Van beroep was hij
        colporteur, handelsreiziger of bankwerker.
        Op 2 april 1917 trouwde hij te Dordrecht met de Zeeuwse Sara Adriana
        Ferdinandusse, geb. 3 sep. 1890 te Wemeldinge.

        Van twee van mijn overegrootouders bezit ik de huwelijksacte met
        daarop de naam van de ouders maar van Franciscus Derks heb ik deze
        gegevens niet. Ik heb reeds geprobeerd deze te zoeken in Dordrecht,
        in het NA en op het Internet maar tot op heden zonder succes. Wie kan
        en wil mij verder helpen?