Mertz

  • Frans Merts
    Message 1 of 1 , Nov 2, 2002
      Hallo allemaal,

      Mijn vraag is als volgt:
      via een goede vriendin kreeg ik de volgende gegevens in handen n.l. de leden lijst van de Nijmeegse Sociƫteit 'de Harmonie'.
      Daarin wordt als nr. 40 vermeld Leendert Mertz, van 1824 tot 1852 buitenlid en van 1857 tot 1862 met een pijltje.
      Ik heb meer dan gewone belangstelling voor deze Leendert omdat in mijn stamboom een Leendert Mertz een broer is van mijn voorvader.
      Deze Leendert is geb./gedoopt 25 Maart 1774 te Nijmegen en net als zijn broers en zus opgenomen op 18 Juli 1795 in het Burger weeshuis.
      Hij vertrok aldaar op 1 Mei 1796 met een reissom van 6 gulden en een premie van 50 Gulden.
      Verder is over hem niets meer door mij gevonden!
      Mijn hoop is dat er iemand onder jullie is die me verder kan helpen, want als ik de overlijdensplaats van genoemde Leendert heb, zijn waarschijnlijk ook de ouders vermeld.
      Wie o wie kan me helpen!!!!!!
      Bij voorbaat hartelijk dank door:
      Frans Merts