Doopgetuigen Binnemans te Neerpelt

  • Ben_Kusters@Boerenbond.Be
    Message 1 of 2 , Sep 27, 2002
      Geachte collega's,

      Is er een welwillende die de doopgetuigen van de kinderen van onderstaand
      koppel (Binnemans-Figgels) zou kunnen opzoeken of al heeft?
      Het zou mij (en anderen) weer enkele generaties verder kunnen helpen.

      Dank bij voorbaat,

      Ben Kusters

      360 Franciscus Binnemans, geboren in 1744 in Meerhout. Hij is gedoopt in
      1744 in Meerhout.
      Notities bij de geboorte van Franciscus:
      gedoopt ca. 1744 te Meerhout
      Franciscus is overleden op Hemelvaart donderdag 2 mei 1799 in
      Neerpelt, 55
      jaar oud.
      Notitie bij het overlijden Franciscus:
      Overleden na 1805 volgens gendalim.

      Hij trouwde, 26 jaar oud, op maandag 23 april 1770 in Neerpelt met

      361 Anna Maria Figgels, geboren in 1742 in Neerpelt. Zij is gedoopt op
      vrijdag 10 augustus 1742 in Neerpelt. Anna Maria is overleden op
      zondag 26
      oktober 1800 in Neerpelt, 58 jaar oud.
      Notitie bij het overlijden Anna Maria:
      Overleden na 1805 volgens gendalim.

      Kinderen van Franciscus en Anna Maria:
      1. Henri Binnemans, geboren in 1772 in Neerpelt. Hij is gedoopt op maandag
      20 januari 1772 in Neerpelt. Henri is overleden op zondag 12 april
      1795 in
      Neerpelt, 23 jaar oud.
      2. Michiel Binnemans, geboren in 1773 in Neerpelt. Hij is gedoopt op
      zaterdag 3 juli 1773 in Neerpelt. Michiel is overleden op vrijdag 10
      april
      1812 in Neerpelt, 39 jaar oud.
      Michiel trouwde, 32 jaar oud, op zondag 12 mei 1805 in Neerpelt met
      Maria
      Margaretha Libregts (Librechts), 37 jaar oud, geboren in 1768 in
      Wijchmaal
      als dochter van Petrus Librighs en Ida Wellens. Zij is gedoopt op
      vrijdag
      9 september 1768 in Wijchmaal. Maria Margaretha is overleden op
      dinsdag 18
      april 1837 in Neerpelt, 69 jaar oud.
      Notities bij huwelijk:
      gendalim geeft 26.04.1805 als datum kerkelijk huwelijk.
      3. Maria Binnemans, geboren in 1774 in Neerpelt. Zij is gedoopt op vrijdag
      28 januari 1774 in Neerpelt. Maria is overleden op zaterdag 29 januari
      1774 in Neerpelt, 0 jaar oud.
      4. Fransiscus Binnemans, geboren in 1778 in Neerpelt. Hij is gedoopt op
      donderdag 13 augustus 1778 in Neerpelt. Fransiscus is overleden op
      zondag
      1mei 1831 in Neerpelt, 53 jaar oud.
    • fil2fil2
      Message 2 of 2 , Sep 30, 2002
        Ben,

        de parochieregisters van Neerpelt van 1694 tot 1797 zijn al vele
        jaren onvindbaar en er bestaat dan ook alleen maar een alfabetische
        klapper zonder opgave van getuigen.

        Groeten.

        Marc Philippe