Stohlman(n)

  • wscheijen
    Message 1 of 8 , Sep 1, 2002
      Hallo,

      ik ben op zoek naar gegevens over Maria Anna Stohlman(n) zou zijn
      geboren (16-5-1895) als onechtelijk kind van Catharina Stohlman.
      gehuwd met Johannes Hubertus Scheijen op 26-6-1919 (mijn Grootvader).
      Wie kan mij verder helpen in richting Stohlmann.

      groetjes Will Scheijen
    • Mathieu Kunnen
      Message 2 of 8 , Sep 3, 2002
        Hallo Will,

        Veel gegevens kan ik niet verstrekken.. Ik geef wat ik bezit in mijn
        bestanden:
        - Johannes Hubertus Scheijen, geboren te Gulpen ca 1896 als zoon van Jan
        Hubert en Anna Maria Hubertina Bloem; huwt te Gulpen op 26-06-1919 met Maria
        Anna Stohlman, geboren te Gulpen op 16-05-1895 als natuurlijke dochter van
        Catharina Stohlman.
        - Om meer bijzonderheden te kunnen vinden over Catharina Stohlman zul je dus
        de huwelijksakte van 1919 moeten raadplegen. Waarschijnlijk/misschien is in
        die huwelijksakte haar woonplaats te vinden en haar leeftijd.. Op die wijze
        kun je dan zoeken naar haar geboorteakte en weet je meteen haar ouders.
        Veel succes en beste groeten,

        Mathieu Kunnen, B-3640 Kinrooi

> [...]
        > gehuwd met Johannes Hubertus Scheijen op 26-6-1919 (mijn Grootvader).
        > Wie kan mij verder helpen in richting Stohlmann.

      • wscheijen
        Message 3 of 8 , Sep 3, 2002
          hallo Mathieu,

          Bedankt zover weer voor deze informatie.
          Heb je toevallig ook nog wat gegevens over de ouders cq.grootouders
          van die Anna Maria Hubertina Bloem zpou prettig zijn .

          tot zover
          groetjes Will Scheijen

          --- In genealogie-limburg@y..., "Mathieu Kunnen"

          http://docs.yahoo.com/info/terms/

        • wscheijen
          Message 4 of 8 , Sep 3, 2002
            hallo Mathieu,
            nog ff twee vraagjes.
            de ouders van Jan Hubert waren Scheijen - Baltissen(Baltussen).
            Heb jij toevallig ook nog iets over die tak Baltissen.

            en ik heb een aantal voorouders waar ik geen
            overlijdingsdatum /plaats van heb, hoe kan ik daar aan komen???

            b.v.d. groetjes Will

            Message 5 of 8 , Sep 3, 2002

              Message 6 of 8 , Sep 3, 2002
                Hoi Will,

                Gelieve even te vermelden welke gegevens je reeds hebt van Scheijen -
                Baltissen (en hun voornamen a.u.b.!). Ik doe niet graag dubbel of nutteloos
                opzoekingswerk én zeker niet tijdens mijn vakantie :-)
                Gegroet,

                Message 7 of 8 , Sep 3, 2002
                  Ja Will.. kan ik mij voorstellen dat jij dit prettig zult vinden :-)

                  - Anna Maria Hubertina Bloem, geboren te Gulpen ca. 1863 als dochter van
                  Gaspard Joseph Bloem (ook Caspar) en Maria Josephina Wetzels; huwt te Gulpen
                  op 10-11-1887 met Jan Hubert Scheijen, geboren te Schin op Geul ca. 1860 als
                  zoon van Joseph en Maria Gertrudis Baltissen.

                  - Gaspard Joseph Bloem, geboren te Gulpen op 17-12-1814 als zoon van Gaspard
                  Henri Bloem en Maria Catharina Hustings; huwt te Margraten op 29-05-1856 met
                  Maria Josepha Wetzels, geboren te Margraten op 07-12-1824 als dochter van
                  Nicolaus Wetzels en Elisabeth Rompen.

                  Je doet er goed aan die huwelijksakten te raadplegen op microfiche in het
                  Rijksarchief te Maastricht (of woon jezelf te Margraten of Gulpen..- dan kan
                  het misschien ook op het gemeentehuis aldaar). In die huwelijksakten ga je
                  waarschijnlijk meer bijzonderheden vinden over de respectievelijke ouders
                  (indien ze nog leefden: hun beroep en woonplaats; indien ze overleden waren:
                  hun overlijdensplaats en -datum). Raadpleeg bij je bezoek aan het
                  Rijksarchief ook de huwelijksbijlagen !

                  Veel succes en groeten van

                  Message 8 of 8 , Sep 3, 2002
                    Hallo Will,

                    ff gecontroleerd en het volgende nog gevonden :

                    - Peter Joseph Scheijen, geboren te Klimmen op 19-03-1829 als zoon van Jan
                    Willem Scheijen en Maria Elisabetha Oenzels; huwt te Schin op Geul
                    05-05-1859 met Maria Gertrudis Baltissen, geboren te Schin op Geul
                    29-09-1831 als dochter van Leonardus Baltissen en Anna Maria Offermans.

                    * Hoe kun je aan overlijdensplaatsen en -data komen vraag je...

                    - eenvoudig gezegd: in de burgerlijke stand van de plaats van overlijden
                    (eventueel nog eens overgeschreven in de registers van de woonplaats)

                    - zie onder andere mijn antwoord op je andere vraag van vandaag waar ik
                    schreef:
                    "Je doet er goed aan die huwelijksakten te raadplegen op microfiche in het
                    Rijksarchief te Maastricht ".

                    - Ook in voornoemde huwelijksakte ga je waarschijnlijk meer bijzonderheden
                    vinden over de respectievelijke ouders (indien ze nog leefden: hun beroep en
                    woonplaats; indien ze overleden waren: hun overlijdensplaats en -datum).

                    - Als je in Schin op Geul woont (ik heb er het raden naar...) of in de
                    gemeente waartoe Schin op Geul nu behoort, kun je deze huwelijksakte
                    misschien ook daar raadplegen op het gemeentehuis

                    - Raadpleeg bij je bezoek aan het Rijksarchief ook de huwelijksbijlagen !
                    Die zijn normaal gezien alleen daar te raadplegen op microfiche. Soms kan
                    men er verrassende ontdekkingen in doen..

                    - In de studiezaal van het Rijksarchief te Maastricht staat ook het
                    "Centraal overlijdensregister"; een alfabetische toegang op de
                    overlijdensakten van de burgerlijke stand (wel nog niet volledig afgewerkt..
                    ik meen tot de letter "R")

                    - Nog een mogelijkheid is de alfabetische toegang met vermelding van
                    overlijdensplaats en -datum op de "memories van successie" die vrij kan
                    geraadpleegd worden in de studiezaal van het Rijksarchief te Maastricht.

                    - Er zijn tenslotte de vele verzamelingen bidprentjes: in het rijksarchief,
                    bij privépersonen, op het internet.... (Baltissen komt in mijn
                    privé-verzameling niet voor; de naam Scheijen/Scheyen vier exemplaren)

                    't Lijkt wel een les uit onze cursus "Ik maak ook mijn stamboom op" :-)

                    Raadpleeg ook eens een handleiding genealogisch onderzoek. Er zijn
                    verschillende degelijke uitgaven te koop of te raadplegen in de bieb !

                    Zoals jezelf kunt concluderen zul je je niet moeten vervelen !!

                    Veel speurzin en goede vondsten gewenst.
                    Gegroet,

                    Mathieu Kunnen, B-3640 Kinrooi

                    P.S. De rest van de dag ga ik tot in de stille uurtjes gestaag verderwerken
                    aan het invoeren van bidprentjes in de computer...