Familie Bastings uit Borgharen (L)

  • swinxnl
    Message 1 of 5 , Jul 10, 2002
      Wie heeft aanvullingen omtrent onderstaande personen:

      Antonius BASTINGS, geb. Borgharen, zn. van Pierre Leonard (Petrus
      Leonardus) BASTINGS en Anna Catharina DIRIX, tr. Borgharen 16-4-1815
      (huw.akte Borgharen nr. 2) met Cecilia HERMANS, geb. Borgharen, dr.
      van Pierre (Petrus) HERMENS en Anna Maria SLANGEN.

      Aanvullingen i.v.m. kwartierstaatonderzoek zijn van harte welkom.

      Vr.gr. Don Arnoldus, Oudkarspel, NL
    • Mevr.EWA Klein
      Message 2 of 5 , Jul 11, 2002
        Hallo Don,

        in mijn stamboom komt ook de naam Bastings voor, ik weet niet of er een relatie
        is maar misschien heb je er wat aan:

        Winandus Bastings, geboren 02-01-1873 te Mheer, zoon van Joannes Pieter
        Bastings en Maria Clara Horst, op 31-01-1918 te Mheer gehuwd met Maria Anna
        Sluijsmans, geboren 01-02-1887 te Margraten, dochter van Pieter Joseph
        Sluijsmans en Maria Lardinois

        Hendricus Hubertus Bastings, geboren te Mheer, zoon van Winandus Bastings en -a-
        ria Barbara Hubertina Lacroix, op 07-06-1917 te Sint Geertruid gehuwd met Maria
        Francisca Elisabeth Lousberg, geboren te Sint Geertruid, dochter van Joannes
        Lousberg en Maria Anna Lardinois

        Beide bruiden zijn in ieder geval nichtjes van elkaar (de moeders van de
        bruiden zijn zussen), of de Bastings ook familie van elkaar zijn moet ik nog
        uitzoeken.

        Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

        Groetjes, Willeke

        Wie heeft aanvullingen omtrent onderstaande personen:<BR>
        <BR>
        Antonius BASTINGS, geb. Borgharen, zn. van Pierre Leonard (Petrus <BR>
        Leonardus) BASTINGS en Anna Catharina DIRIX, tr. Borgharen 16-4-1815 <BR>
        (huw.akte Borgharen nr. 2) met Cecilia HERMANS, geb. Borgharen, dr. <BR>
        van Pierre (Petrus) HERMENS en Anna Maria SLANGEN.<BR>
        <BR>
        Aanvullingen i.v.m. kwartierstaatonderzoek zijn van harte welkom.<BR>
        <BR>
        Vr.gr. Don Arnoldus, Oudkarspel, NL<BR>
        <BR>
        </tt>

        <tt>
        Genealogie in Limburg:<BR>
        </tt>

        <tt>Your use of Yahoo! Groups is subject to the <a
        href="http://docs.yahoo.com/info/terms/">Yahoo! Terms of Service</a>.</tt>
      • Don Arnoldus
        Message 3 of 5 , Jul 11, 2002
          Willeke Klein <willeke.klein@...> schreef:

> [...]
          > moeders van de bruiden zijn zussen), of de Bastings ook
          > familie van elkaar zijn moet ik nog uitzoeken.

          Het is op afstand moeilijk te zeggen of er connectie bestaat tussen 'jouw'
          Bastings en 'de mijne'. De eerste Bastings in de kwartierstaat die ik
          uitzoek, betreft:

          Maria Anna BASTINGS, geb. Borgharen 17-06-1822, dr. van Antonius BASTINGS en
          Cecilia HERMANS, tr. Borgharen 21-4-1854 (huw.akte 13) met Mathijs JANSEN,
          geb. Borgharen 8-11-1826, overl. Alheye (Ampsin, België) 3-9-1866, zn. van
          Christiaan JANSEN en Maria BEKKERS (ook wel: BECKERS).

          Misschien weten anderen er iets van?

          Vriendelijke groeten / Best wishes
          Don Arnoldus, Oudkarspel, Noord-Holland, NL

          Bezoek mijn websites via http://www.don.arnoldus.nl/
          » SWINX - Zoeklijst Nederlandse Familienamen
          » Genealogie in Noord-Holland
          » Dutch Home Pages by Familyname
          » Homepage van de familie Arnoldus
          Visit my websites via http://www.don.arnoldus.nl/

          Deze e-mail is door Norton AntiVirus 2002 gecontroleerd op
          virussen.
        • julesvanlaar
          Message 4 of 5 , Jul 16, 2002
            Hallo Willeke en Don,

            In mijn kwartierstaten komt ook de naam Bastings voor:

            24 Jan Joseph LACROIX, Akkerbouwer, geboren op maandag 6 oktober
            1851 te Mheer, overleden op zaterdag 3 mei 1930 te Maastricht op 78-
            jarige leeftijd, zoon van Hendrik LACROIX en Maria BROUWERS.
            Gehuwd op 24-jarige leeftijd op vrijdag 9 juni 1876 te Mheer met de
            19-jarige
            25 Maria Catharina Barbara BASTINGS, geboren op dinsdag 3 maart
            1857 te Mheer, overleden op vrijdag 9 december 1927 te Groenendaal
            (Gulpen) op 70-jarige leeftijd, dochter van Jacob BASTINGS en Maria
            Cornelia KLEIJNEN.
            Uit dit huwelijk:
            1. Jean Henri (zie 12).

            De connectie tussen Bastings uit Mheer lijkt me duidelijker, hoewel
            niet bewezen. En de connectie met borgharen is misschien verder terug
            te vinden.

            Met vriendelijke groet,
            Jules van Laar

            --- In genealogie-limburg@y..., Mevr.EWA Klein <willeke.klein@t...>

          • M.L.P. Bartels
            Message 5 of 5 , Jul 22, 2002
              Beste Bastingzoekers,

              In mijn kwartierstaat komt voor:

              Maria Barbara Bastings gedoopt 22-1-1758 in Amby, begraven 8-4-1802 in Amby;
              gehuwd met Joannes Bartels gedoopt 8-12-1755 in Lanaken, begraven 31-3-1797
              in Amby. Datum huwelijk 20-8-1780 te Amby; De ouders van Maria Barbara
              Bastings zijn : Joannes Bastings en Joanna Maria Lours of Lors; deze
              Bartels tak komt vanuit Borgharen naar Lanaken en gaat daarna naar Amby.

              Hopelijk heeft iemand hier iets aan.

              Mvrgr.

              Mat Bartels