Re: [genealogie-limburg] Sevenum: JEUCKEN x OOMEN

  • Theo SANDERS
    Message 1 of 10 , Feb 5, 2002
      Hallo Wim,

      In mijn gegevens komt een Alphonsius (Fons) KOP voor, geboren te Oud Gastel
      op 11 of 18 mei 1914 en gestorven te Sittard op 24 november 1986. Hij zou
      gehuwd zijn met Helena OOMEN. Heb jij meer gegevens over dit gezin, dan houd
      ik mij aanbevolen.

      Bij voorbaat dank,

      Theo

    • whoozle2002
      Message 2 of 10 , Sep 27, 2002
        > Echtgen.: Peter Jacobus JEUCKEN #1738
        > Getrouwd: 26-Apr-1907 in Arcen en Velden (LB)
        > De huwelijksakte kan mogelijk uitsluitsel geven.
        --------------
        > Naam: Peter Jacobus JEUCKEN #1738
        > Geboren: voor 1889 in Maasbree (LB)
        > --- waar en wanneer is Petrus Jacobus JEUCKEN geboren ? akte nr.?
        > --- waar en wanneer is hij ovl.? /begr.?

        Peter Jacobus Jeucken is op 23-06-1878 te Maasbree geboren (akte 9)en
        overleden op 01-03-1955 te Velden (orgineel geboorteprentje) Hij is
        ook in Velden begraven. Peter Jacobus was eerst getrouwd met
        Christina Francisca Hagens en later huwde hij met Anna Gertruda Oomen
        op 26-04-1907 te Arcen (burgelijk huwelijk, akte 9). Haar geboorte en
        overlijdingsgegevens heb ik helaas niet. Voor zover ik weet hadden ze
        8 kinderen waar ik veel gegevens van heb.
        -------------
        > Vader: Gerard JEUCKEN #1739
        > Moeder: Helena LOMMEN #1740
        -----------
        > --- waar en wanneer is Gerard JEUCKEN geboren ? aktenr.?
        > --- waar en wanneer is Gerard J. ovl. ? aktenr.?
        Geboren 06-08-1849 te Horst (akte 53) en hij is op 29-06-1895 te
        Velden overleden (akte 9)
        > --- waar en wanneer is Helena LOMMEN geb.? aktenr.?
        > --- waar en wanneer is Helena L. ovl.? aktenr.?
        Helene Lommen is op 02-11-1855 geboren te Velden. Haar
        overlijdingsgegevens heb ik helaas niet.
        > --- zijn er meer kinderen uit huw. JEUCKEN x LOMMEN geb.?
        Ook zij hadden 8 kinderen en veel van deze gegevens heb ik maar het
        is teveel om ze "even" op te sommen.

        Ik ben namelijk bezig met de stamboom van de familie Jeucken. Mijn
        opa was een broer van Peter Jacobus JEUCKEN.

        Ik hoop dat je iets aan deze gegevens hebt en als je zelf meer info
        voor mij hebt ontvang ik deze natuurlijk graag.

        Groet,
        Afstammeling van Jeucken

        > Bedankt voor uw reakties en / of commentaar.
        >
        > Groeten, Wim
        > email: w.oomen@h...
        > (sid_450)

      • Wim OOMEN
        Message 3 of 10 , Sep 28, 2002
          LS

          Bedankt voor de reactie op Jeucken.
          (Ik weet niet wie er achter dit email adres schuil gaat, daarom
          maar even met LS).

          De vrouw heet: Maria Anna Gertrudis Oomen, geb. Sevenum, 19-01-1878,
          Ovl. ?, dv Willem Oomen x Everdina Reulen.
          Dit betreft: Anna Getruida Oomen die je opgeeft.

          Is de geb. datum en plaats van Christina Francisca Hagens bekend ?
          Waar en wanneer is ze ovl. ? Zijn uit dat huw. Ook kinderen geb. ?
          Waar en wanneer is ze getr. ?

          Als er gegevens bekend zijn over de acht kinderen uit huw. Jeucken x
          Oomen
          of verder nageslacht dan heb ik hiervoor belangstelling.

          Als ik aanvullende gegevens heb, stuur ik op naar je email adres.

          Groeten, Wim
          email: w.oomen@...
            > (Ik weet niet wie er achter dit email adres schuil gaat, daarom
            > maar even met LS).

            Mijn naam is Willy.

> [...]
            > Dit betreft: Anna Getruida Oomen die je opgeeft.
            >
            > Is de geb. datum en plaats van Christina Francisca Hagens bekend ?
            Ik ben vandaag op het oude kerkhof van Velden geweest en zag dat
            Christina francisca Hagens op 03-04-1880 geboren is. De plaats weet
            ik niet omdat het onleesbaar was. Ze is op 24-12-1959 begraven.
            waarschijnlijk is ze ook in Velden gestorven omdat ze daar ook
            begraven ligt.
            > Waar en wanneer is ze ovl. ? Zijn uit dat huw. Ook kinderen geb. ?
            Dat weet ik eigenlijk niet maar ik vind het wel vreemd dat ze pas in
            1959 gestorven is terwijl jacobus Jeucken (volgens mijn gegevens) in
            1907 met Gertruida oomen getrouwd is. In die tijd gingen ze niet
            scheiden dus ik vermoed dat dit het tweede huwelijk van hem was. Dan
            betkend het dat de 8 kinderen van haar en mevr. Hagens zijn. Ik zal
            dit eens in het archief nakijken.

          • Karen Hughes
            Message 5 of 10 , Oct 1, 2002
              I have the following JEUCKEN connection - any match?

              First Generation

              1. Henricus NEESEN. Born on 13 Nov 1677 in Helden Netherlands. Henricus
              died in Helden Netherlands on 14 Oct 1729, he was 51.

              On 22 Oct 1710 when Henricus was 32, he married Theodora JEUCKEN, in
              Helden Netherlands. Born on 13 Feb 1684 in Helden Netherlands. Theodora
              died in Helden Netherlands on 2 Oct 1734, she was 50.

              They had one child:
              2 i. Henricus (1711-1756)

              Second Generation

              2. Henricus NEESEN. Born on 10 Sep 1711 in Helden Netherlands. Henricus
              died in Helden Netherlands on 17 May 1756, he was 44.

              On 13 Apr 1741 when Henricus was 29, he married Agnes TIMMERMANS,
              daughter of Bartholomeus TIMMERMANS (13 Jul 1674-12 Jul 1740) &
              Margarita JANNIS (24 Dec 1683-11 Dec 1772), in Helden Netherlands. Born
              on 11 Jun 1711 in Helden Netherlands. Agnes died in Helden Netherlands
              on 5 Sep 1759, she was 48.

              They had one child:
              3 i. Theodora (1746-1816)

              Third Generation

              3. Theodora NEESEN. Born in 1746 in Helden Netherlands. Theodora was
              baptized in Helden Netherlands on 21 Feb 1746. Theodora died in Helden
              Netherlands on 13 Aug 1816, she was 70.

              On 14 Sep 1768 when Theodora was 22, she married Petrus VAN OYEN, son of
              Joannes VAN OYEN (-18 Jan 1760) & Wilhelmina HEIJNEN (13 Mar 1704-19 Nov
              1771), in Helden Netherlands. Born in 1741 in Helden Netherlands. Petrus
              was baptized in Helden Netherlands on 8 May 1741. Petrus died in Helden
              Netherlands on 15 Apr 1790, he was 49. Occupation: Landowner.

              They had one child:
              i. Jacobus (1783-1843)

              --
              Cheers!
              Karen.

              Internet: khughes@...
              or: Karen_Hughes@...
              ICQ # 22350352
              Visit my webpage on my Tasmanian families :
              http://www.powerup.com.au/~khughes
              Coming to you from beautiful Brisbane, Queensland, Australia!
            • Wim OOMEN
              Message 6 of 10 , Oct 2, 2002
                Karen,

                I do not have a connection to the JEUCKEN family yet.
                Some JEUCKEN are related to the OOMEN family from Helden.

                I will try to work out your fragment, hoping to find connections
                on your provided JEUCKEN, to find out where JEUKEN x OOMEN will
                fit. If I will succeed in the workout I will send it to you.

                Cheers !
                Groeten, Wim
                email: w.oomen@...