Anna Catharina Baltissen/Baltussen/Baltis Wijnandsrade

  • fred
    Message 1 of 1 , Aug 16, 2013
      Beste,

      Via Via heb ik een Anna Catharina Baltissen uit Aalbeek, Wijnandsrade gevonden. Zij heeft een paar kinderen zonder bekende vader gekregen (denk ik zo). Ik heb het vermoeden dat ze alsnog op 58 jarige leeftijd getrouwd is. Haar moeder zou Anna Maria Baltussen zijn die op 30-1-1811 in het huis van haar vader, no. 27 verlost is van bovengenoemd dochter.

      Heeft iemand meer info? Anders moet ik nog eens opzoek naar de memoire van Successie in het archief, om te kijken of daar alle kinderen in staan.

      Volgens mij moet dit een beetje kloppen.... 80% zekerheid

      Anna Catharina Baltissen, dochter van Maria Baltissen. Bij twee geboorte aktes staat dat de kinderen in het huis van haar moeder zijn geboren.

      * Peter Baltissen, zoon, geboren op 3-7-1835(19) in het huis van Maria Baltissen, overleden op 26-8-1857 te Klein Genhout (Beek).
      * Joannes Lambertus Baltis, geboren op 1-10-1840. Bij zijn huwelijk in 1867 bleek er geen geboorte aangifte te zijn geweest. Getuigen hebben toen gezegd dat hij in Aalbeek geboren is. Overleden op 14-5-1885 te Rothem, Meerssen.
      * Lucia Baltissen, dochter, geboren op 28-1844 (3), overleden op 16-12-1848 te Wijnandsrade.
      * Elisabeth Baltissen, dochter, geboren op 28-6-1846 (7) in het huis van Maria Baltissen, overleden op 25-12-1848 te Wijnandsrade.