Melart x Graindor

  • Ann Croymans
    Message 1 of 5 , Jun 19, 2013
      Beste lijstgenoten,

      Bij het uitzoeken van mijn voorouders ben ik vastgelopen bij onderstaande
      gegevens. Wie kan mij helpen om verder terug te kunnen in de tijd ?

      *Lambert Melar*, ook gekend als Melaer, Melart, Melard, gedoopt rond 1692,
      beroep: Ontvanger.

      Gekende kinderen :

      - Francisca - 29 april 1717 � Mal � Matthias Hardi, Barbara Melart �
      begraven op 27 april 1795 � Millen - gehuwd met Mathias Liesens

      - Lambertus - 17 maart 1724 - Millen - Ferdinandus Grendoer, Maria Pacqs
      (ex Roclenge) - gehuwd met Cornelia Vrints

      - Maria Elisabetha - 28 september 1726 - Millen - Petrus Pacqs (pastor in
      Roclenge), Rdus dominus Rasquim (vice pastor in Roclenge), Elisabetha
      Saralea (?).

      Als doopheffer van de kinderen van Francisca en Mathias Liesens komen
      volgende namen voor :

      - Getrudis Melar

      - Ida Melar.

      Hij is geh. *Joanna Graindor* #5809, voor 1718.

      *Joanna Graindor* #5809, ook gekend als Grendoer, Grandorge, Graindorge,
      Grandore, gedoopt rond 1694, begraven op 17 december 1745 - Millen.

      Mogelijks was Lambert Melar eerder gehuwd, op 20 februari 1697 � Millen,
      met Marie Vronincx.

      Alle info is welkom mijn mijn speurtocht verder te kunnen zetten.

      Vriendelijke groeten,

      Ann Croymans

    • croymana
      Message 2 of 5 , Jul 25, 2013
        Beste lijstgenoten,

        Helaas heb ik tot hiertoe geen enkele reactie ontvangen op onderstaande oproep. Daarom probeer ik het nog eens opnieuw.
        Mocht iemand van jullie mij verder kunnen helpen met dit raadssel, dan hoor ik het graag.

        Vriendelijke groeten,
        Ann Croymans
        Antwerpen

        --- In genealogie-limburg@yahoogroups.com, Ann Croymans <ann.croymans@...> wrote:

> [...]
        > met Marie Vronincx.
        >

        > Alle info is welkom mijn mijn speurtocht verder te kunnen zetten.

      • Willy Brone
        Message 3 of 5 , Jul 25, 2013
          dag Ann,
          ik heb even in mijn bestand gekeken maar ik heb ook Lambertus als oudste
          Melart en geen ouders bekend.
          Groeten
          Willy

          wrote:

> [...]
          > met Marie Vronincx.
          >

          > Alle info is welkom mijn mijn speurtocht verder te kunnen zetten.

          -----
          Geen virus gevonden in dit bericht.
          Gecontroleerd door AVG - www.avg.com
          Versie: 2013.0.3349 / Virusdatabase: 3209/6518 - datum van uitgifte:
          07/24/13
        • Lambert J.J. Joosten
          Message 4 of 5 , Jul 25, 2013
            Mogelijks was Lambert Melar (ook gekend als Melaer, Melart, Melard, gedoopt rond 1692,
            > beroep: Ontvanger. eerder gehuwd, op 20 februari 1697 – Millen, > met Marie Vronincx.

            Op 5 jarige leeftijd dan?

            TIP: Mogelijk is Lambertus Melar zoon (eventueeel voorkind gedoopt onder de naam Vronincx) van Lambertus Melar en Marie Vroninckx.

            ----- Oorspronkelijk e-mail -----

            -----

            Message 5 of 5 , Jul 25, 2013
              Dag Willy en Lambert,

              Dank voor jullie reacties.
              De doop rond/voor 1692 is in de veronderstelling dat Lambert maar 1 keer gehuwd was.
              In de klappers van Mal heb ik nog een huwelijk gevonden van een Lambert Melart (zelfde ?) in 1697, maar dat kan ik helaas niet vinden. De PR's (trouwen) gaan van 1671 naar maart 1697.

              De dorpjes rond Roclenge-sur-Geer heb ik ook al nagekeken, maar zonder resultaat (zowel op Melart als Graindor).

              Zowel in Millen als in Mal kan ik bij de dopen geen Vronincx vinden. De dorpen er rond moet ik nog verder nakijken.

              Groetjes,
              Ann