Harsi(e),Harseij, Hersi, Hersey of wel Hersi(g)

  • gwclemmens
    Message 1 of 1 , May 2, 2013
      Waarde Leden,

      Harsi(e),Harseij, Hersi, Hersey of wel Hersi. De naam Harsi komt in Limburg ok voor volgens Geneanet.

      Wie kan mij svp helpen want ik zit met deze familie / kwartier op het moment muur vast !
      158. Leendert (Leonardi ; Leonardus) Harsi (Harsie, Harseij,Hersi,
      Hersey?, van Hersien ?? Hersig) (Havh) , geb. ca.1730, soldaat (in
      het Staatse Leger), tr. (Bron Rikie Beek-van Zutphen; Familysearch;
      Tresoar – Klaas Pera)

      159. Simonis (Simon(a)) Juda Viellart (Viellard) , geb. ca. 1735
      Uit dit huwelijk mogelijk: (Bron Familysearch; Genlias; Klaas Pera:Wiewaswie; BHIC)
      1. Joannes Antonius Harsi, ged. Breda 19 sept. 1754.(CB,Reg.9,pag.326)
      2. Catharina Hersi (Harde), ged. Arnhem R.K. kerk 14 juli 1757, get.
      Ludovicus en Catharina Theresia Clara Viellard, overl. Utrecht 24
      dec.1817,tr. verm. Utrecht Antonie (Teunis) (de) Pa(a)uw . Uit dit
      huwelijk nageslacht te Utrecht.(Bron :Christa Meuwese)
      3. Jacoba (Jacobje) Hars(s)i(e) , ged. Leeuwarden R.K. Kerk (Nieuwe
      Stad) 5 nov. 1759, get. Gerardus Dijkman en Jacoba van Keulen,overl.
      Utrecht 20 dec.1841, tr. Utrecht 28 mei 1780 Antonius van Zutphen zie
      79.
      4. Carolina Cornelia Harsi, tr. Utrecht ca. 1810 Fredrik Wilhelm Krecke, uit dit huwelijk nageslacht te Utrecht.
      5. Anthoni(e) Harsi (Hersi) , overl.Utrecht 15 juli 1827, tr. ca. 1790
      Geertrui(da) den Bedeker , overl. Utrecht 16 mei 1839, dr.v. Abraham den
      Bedeker en N.N. Uit dit huwelijk nageslacht te Utrecht.
      6. Helena Hersie (Hersi; Harsi(e)), overl. Utrecht 22 nov. 1856, tr.
      Utrecht ca. 1810 Johan Antonie Christiaan Flentje (Frentge), overl.
      Utrecht 11 juli 1848, zn.v. Johan Anton Christiaan Flentge en Rosina
      Kollen (Bron Adriaan Achtenberg @ Geneanet) Hieruit nageslacht.

      Iwan de Vries - heeft een Simon Juda, geb. A'dam ca. 1725, overl.
      Pararmaribo v.1763, zn.v. Juda Abrahams en Clara Simon, hij tr.
      Harlingen 1749 Bele Jacob Norden

      Met dank,

      Gerard Lemmens