RE: [genealogie-limburg] hendriks/hendrix/henrichs/hendricks te Gangelt

  • Brasse@Home
    Message 1 of 3 , Mar 15 3:29 AM
      NB: waar ligt Hommersom?

      -----Oorspronkelijk bericht-----
      Van: genealogie-limburg@yahoogroups.com
      [mailto:genealogie-limburg@yahoogroups.com] Namens Brasse@Home
      Verzonden: vrijdag 15 maart 2013 11:23
      Aan: genealogie-limburg@yahoogroups.com
      Onderwerp: RE: [genealogie-limburg] hendriks/hendrix/henrichs/hendricks te
      Gangelt

      Hallo Annemarie,

      Het huwelijk in 1733 betreft een Joannes Frantzen. Mij lijkt niet dat die
      identiek is aan Joannes Henrichs. Joannes Frantzen en een Catharina Coenen
      krijgen ook diverse kinderen te Gangelt.

      Het frappante is dat een Conradus Henrichs inderdaad gedoopt werd op 18
      april 1741, maar 3 maanden oud overleed op 15 juli 1741.
      http://www.allelimburgers.nl/wgpublic/feit_more.php?search_fd0=2133015&searc
      h_fd10=1900
      Als dat overlijden geen vergissing is, moeten ze daarna nog een gelijknamige
      zoon hebben gekregen, maar die zie ik niet in Gangelt. Op 16 juli 1743
      krijgen ze een Anna Catharina en op 17 juli 1747 een Joannes Leonardus.
      Conrardus zou dan rond 1745 geboren moeten zijn.

      Op http://www.allelimburgers.nl begint Gangelt pas in 1730, er is een Duitse
      index-cd met de complete kerkregisters.
      Er liepen in die periode wel 3 Jan Henrichs en 3 Catharina Coenen rond in
      Gangelt; om de juiste eruit te halen moet je alle naamdragers in kaart
      brengen, of uit secundaire bronnen halen welke de juiste is...

      Groet, Wil Brassé