RE: [genealogie-limburg] Helena MEENS - Heerlen

  • Brasse@Home
    Message 1 of 3 , Mar 12, 2013
      Hallo Alain,

      Helaas rijmt dit niet met mij bekende gegevens. Er woonde een familie
      Meens/Mens enz. in Welten, maar geen Gerard is bekend. Een Magdalena alias
      Helena Meens uit Welten werd gedoopt in 1704 en trouwde in 1724; zij was
      dochter van Simon. Naar die tak is redelijk onderzoek gedaan door Date
      Mulder.
      In een andere tak Meens werd 1654 een Godefridus gedoopt, een naam die via
      de roepvorm Geurt ook vaak als Gerard wordt vermeld. Van deze Godefridus
      zijn verder geen gegevens bekend; misschien is hij je Gerard en werd zijn
      dochter Helena elders geboren. Ik weet niet of die tak ook in Welten woonde.

      Je kunt zelf zoeken op:
      http://www.allelimburgers.nl/wgpublic/persoonu_search.php

      NB: mijn voorouder was Godefridus alias Gerard Meens te Schinnen, gedoopt
      1675 en gehuwd 1699; die moet je zeker niet hebben.

      Groet, en ik hoor het graag als je hem of haar gevonden hebt.
      Wil Brassé uit Sittard