Re: Van Houdt te heusden/Koersel/Hechtel

  • gerardfabri
    Message 1 of 2 , Feb 28, 2013
      Beste,

      Gerardus Van Houdt huwde te Koersel op 02-05-1741 met Brigida Witters.
      Brigida werd aldaar gedoopt op 06-05-1717 als dochter van Henricus Witters en Christina Stevens.

      De eerste kinderen van Gerardus en Brigida hadden volgende voornamen:

      Maria Christina, Henricus, Mattheus en Margareta.

      Je kan al onmiddellijk opmerken dat de twee eersten naar de ouders van de moeder werden genoemd.
      Het derde en het vierde kind werd naar de ouders van de vader genoemd.

      Gerardus Van Houdt werd te Heusden gedoopt op 17-08-1713 als zoon van Matheus Van Houdt en Margareta Claes.

      Groeten.

      G. Fabri