Maria Brepols

  • koenraadcuypers
    Message 1 of 7 , Feb 22, 2013
      Hello ,
      Ik heb een akte van de Franse revolutie uit Kaulille. Ze (Maria brepols , vrouw van Stappers Jacobus)stierf daar op 04/10/1812. Er wordt in vermeld dat ze 101 jaar oud was !! En geboren te Kinderen (eerste letter misschien niet 100 procent juis). In kessenich vind ik verschillende brepo(e)ls terug rond 1715. Mij vraag is of iemand reeds gehoord heeft van het gehucht kinderen , en of iemand meer info heeft over deze vrouw.
      Bedankt alvast

      Koen

      Verstuurd vanaf mijn iPhone
    • Jean Crapts
      Message 2 of 7 , Feb 23, 2013
        Zou dit niet Kinrooi kunnen zijn?
        Jean Crapts
        Op 23 feb. 2013 06:52 schreef <koenraadcuypers@...> het volgende:

> [...]
        > rond 1715. Mij vraag is of iemand reeds gehoord heeft van het gehucht
        > kinderen , en of iemand meer info heeft over deze vrouw.

      • Ronald Hellenbrand
        Message 3 of 7 , Feb 23, 2013
          Op 23-2-13 9:05, Jean Crapts schreef:
          > Zou dit niet Kinrooi kunnen zijn?
          > Jean Crapts
          > Op 23 feb. 2013 06:52 schreef<koenraadcuypers@...> het volgende:

          http://notrebelgique.be/ vindt een Kinderen Bos in Everberg (Vl Brabant)

          Ronald

        • pdetheije
          Message 4 of 7 , Feb 23, 2013
            Koen,

            Op www.geneapage.be staat dat Maria Brepols is gedoopt op 14 mei 1717 te Kessenich, haar ouders staan vermeld als Joannes Brepols en Mechtildis Leijsen.

            M.vr.gr.
            Pim de Theije

            --- In genealogie-limburg@yahoogroups.com, koenraadcuypers@... wrote:

> [...]
            > Ik heb een akte van de Franse revolutie uit Kaulille. Ze (Maria brepols , vrouw van Stappers Jacobus)stierf daar op 04/10/1812. Er wordt in vermeld dat ze 101 jaar oud was !! En geboren te Kinderen (eerste letter misschien niet 100 procent juis). In kessenich vind ik verschillende brepo(e)ls terug rond 1715. Mij vraag is of iemand reeds gehoord heeft van het gehucht kinderen , en of iemand meer info heeft over deze vrouw.

          • Marc Vos
            Message 5 of 7 , Feb 23, 2013
              Dag Koen,

              Inderdaad, het gaat hier volgens mij over Maria Brepoels of Brepols, gehuwd
              voor de kerk met Jacobus Stappers op 3-5-1745 in Gerdingen Bree.
              Ouders zijn volgens mij Joannes Brepoels en Mathildis Leijsen (Leijssen),
              gehuwd voor de kerk in Kessenich op 24-1-1712.
              Mijn info komt grotendeels van Geneapage, de afstammelingen heb ik van de
              heemkundige kring in Kaulille.

              Ik ben wel erg geinteresseerd in een scan van de akte!

              Mvg

              Marc

              Message 6 of 7 , Feb 23, 2013
                Dag marc,

                Ik stuur je de scan op , je kunt deze ook vinden op search.arch.be (ze hebben veel maar het is zoekwerk, gebruiksvriendelijk is het niet en langzaam..., gelukkig voor mij , ik woon in thailand , en wanneer ik zoek is het nacht in Belgie zodat het redelijk gaat, om de scans af te halen moeten er een reeks bewerkingen worden uitgevoerd, maar dat is geen probleem voor mij).
                Volgende aktes :
                Overlijden Brepoels Maria , huwelijksakte Stappers Joannes met Brepoels Maria , huwelijksakte van joannes Brepoels met Mathildis Leijsen. Heb je nog meer aktes nodig? Zoals Stappers....
                De meeste heb ik zelf gefotografeerd en geef ik graag door. Ik kom namelijk 4 maal per jaar voor een maand naar Belgie en dan ga ik gegarandeerd naar Beveren voor onderzoek.
                Geef maar een seintje wat je juist wil hebben.

                Groetjes

                Koen

                Verstuurd via Gmail

                Op 24 Feb 2013 om 02:45 heeft "Marc Vos" <marc.p.vos@...> het volgende geschreven:

                Message 7 of 7 , Feb 24, 2013
                  Dag Koen,

                  Hier ben ik al blij mee, dankjewel.

                  Scans van search.arch.be afhalen lukt me niet, behalve met screenshots en die weer aan elkaar plakken, wat inderdaad veel werk is.

                  Op 24 Feb 2013 om 02:45 heeft "Marc Vos" marc.p.vos@... <mailto:marc.p.vos%40gmail.com> > het volgende geschreven: