Re: opzoekvraag burgerboeken Maastricht

  • remko
    Message 1 of 9 , Feb 13, 2013
      oeps, per ongeluk dubbel. Ik kreeg een foutmelding bij mijn eerste post

      --- In genealogie-limburg@yahoogroups.com, "remko" wrote:

      > Hallo Karel,
      >
      > Heel erg bedankt! Dit is inderdaad de gezochte Daniel. Volgens mij had hij toen 35 jaar oud moeten zijn, maar dat verschil neem ik voor lief :-) Ze wisten het toen vaak toch niet precies.
      >
      > Zijn broer Willem zat ook in het metselaarsambacht en diens zoon was meesterleidekker. Het beroep zat dus in de familie.
      >
      > Wilt iemand misschien een kopie maken van de originele inschrijving(en)? Daar zou ik erg blij mee zijn. Tegen vergoeding uiteraard.
      >
      > Karel, nogmaals bedankt!
      >
      > Groetjes, Remko Mikkenie

    • Ger Coolen
      Message 2 of 9 , Feb 13, 2013
        Beste Remko.
        Ik ga zo dadelijk toch naar het archief en maak je wel een kopie uit het originele burgerboek van het Brabants Hooggerecht.
        Stuur je deze dan straks even per scan door.
        Ger Coolen

        --- In mailto:genealogie-limburg%40yahoogroups.com, Karel Honings wrote:

> [...]
        >
        > Er staat een voetnoot bij: beroep: leidekker

      • remko
        Message 3 of 9 , Feb 14, 2013
          Hoi Ger,

          Wow, dankjewel!

          Van zijn broer Willem heb ik twee inschrijvingen op dezelfde dag. Het ging om een eed aan de burgemeester en een aan de schout. Ik weet niet of dat voor Daniel ook zo was.

          Groet, Remko

          --- In genealogie-limburg@yahoogroups.com, "Ger Coolen" wrote:

> [...]
          > Stuur je deze dan straks even per scan door.

        • Ger Coolen
          Message 4 of 9 , Feb 14, 2013
            Beste Remko,
            Ik heb jouw zojuist een 2-tal scans gestuurd rechtstreeks naar jouw emailadres.
            Hopelijk kom je een stuk verder met jouw onderzoek.
            De familie Mackay komt enkele keren voor als militair in de boeken die gaan over de soldij, maar in hoeverre deze rechtstreeks familie is van Daniel Mickene dan wel Daniel Mackay is moeilijk te zeggen, omdat in die boeken wel de desbetreffende legereenheid vermeldt staat, maar verder daarin geen andere familie gegevens voorkomen.
            Ik hoor wel van je of alles goed ontvangen is.
            Ger

> [...]

            > Er staat een voetnoot bij: beroep: leidekker

          • remko
            Message 5 of 9 , Feb 15, 2013
              Hoi Ger,

              Hartelijk dank!!! Ik heb je zojuist een uitgebreide mail gestuurd.

              Groetjes, Remko