Re: [genealogie-limburg] Akten BS Belgie online op site rijksarchief

  • Antoine Vromen
    Message 1 of 13 , Feb 7 6:32 AM
      Hallo Pascal,

      Jawel het is fantastisch (alleen rete-TRAAG). Ik heb ook gemerkt dat je google-chrome of Opera als browser moet gebruiken om ze in te kunnen zien.

      Groeten ANtoine Vromen

      Message 2 of 13 , Feb 7 6:48 AM
        Hallo Pascal,

        Ik neem aan dat je na het registreren je ook hebt AANGEMELD? Anders krijg je de scans niet te zien.

        Groeten Antoine

        Message 3 of 13 , Feb 7 1:00 PM
          Klopt idd.. ben er inmiddels achter dat het in IE hier bij mij niet werkt (doorklikken bij thumbnails werkt niet in IE) maar in Chrome wel.. maar daarin traag, soms verkeerde koppelingen of scan wordt niet helemaal zichtbaar: storend grijs blokje blijft soms op scherm staan en is niet weg te krijgen .. maar verder is het toch wel mooi dat dit mij tripjes naar Archief in Luik kan besparen - nog beter geheel gratis en voor nix beschikbaar gesteld door de Belgen! Pluim daarvoor..

          --- In genealogie-limburg@yahoogroups.com, "Antoine Vromen" wrote:

> [...]
          >
          > Jawel het is fantastisch (alleen rete-TRAAG). Ik heb ook gemerkt dat je google-chrome of Opera als browser moet gebruiken om ze in te kunnen zien.

        • Ivo Gilisen
          Message 4 of 13 , Feb 7 3:51 PM
            Beste,

            Deze ervaringen heb ik niet. Bij mij werkt het bekijken, bladeren, ... met
            IE 9.0 vlot. Natuurlijk moet je niet aan het werk gaan op een zondagnamiddag
            bvb. Dan is het echt niet te doen.

            Met vriendelijke groet,
            Ivo
            http://www.pro-gen.be | http://users.telenet.be/ivo.gilisen |
            http://daris.woelmuis.nl

> [...]

            google-chrome of Opera als browser moet gebruiken om ze in te kunnen zien.

          • Antoine Vromen
            Message 5 of 13 , Feb 8 3:25 AM
              Hallo Ivo,

              We hebben beiden een beetje gelijk. Bij de 64-bits-versie van IE werkt het niet en bij de 32-bits-versie van IE werkt het wel. Dat zal wel ermee te maken hebben dat er geen flash-versie voor 64-bits-browsers is.

              Groeten Antoine Vromen

              --- In mailto:genealogie-limburg%40yahoogroups.com, "Antoine Vromen" wrote:

> [...]
              google-chrome of Opera als browser moet gebruiken om ze in te kunnen zien.

              Versie: 2013.0.2897 / Virusdatabase: 2639/6087 - datum van uitgifte: 02/07/13

              Geen virus gevonden in dit bericht.
              Gecontroleerd door AVG - www.avg.com
              Versie: 2013.0.2897 / Virusdatabase: 2639/6087 - datum van uitgifte: 02/07/13

            • tony schalenborgh
              Message 6 of 13 , Feb 8 8:48 AM
                Beste,

                Dat storend grijs vakje kan je soms wegkrijgen door de vergroting aan te passen. Ofwel opnieuw inloggen en naar diezelfde foto gaan.

                mvg,
                Tony

                Message 7 of 13 , Feb 8 9:20 AM
                  Beste,

                  " Bij de 64-bits-versie van IE werkt het niet"
                  Ook dit moet ik tegenspreken. Bij mij werkt het op IE 64-bit ook.

                  Groetjes,

                  Message 8 of 13 , Feb 8 10:11 AM
                    Hallo Ivo,

                    Bij mij werkt de 64-bits IE sinds vandaag ook, maar de stabiliteit van de site is op alle browsers slecht. Vaak geen foto maar een tekstblok, dan weer grijze vakjes.
                    Ik heb nog niet kunnen zeggen dat 1 van de browsers er echt beter uitspringt.

                    Groeten Antoine

> [...]

                    > je
                    google-chrome of Opera als browser moet gebruiken om ze in te kunnen zien.

                  • Willy Brone
                    Message 9 of 13 , Feb 8 10:38 AM
                      aan iedereen,
                      nadat Ivo mij even geholpen heeft moet ik zeggen dat het heel goed werkt. De
                      foto's komen tamelijk snel binnen en zijn heel duidelijk.
                      Groeten
                      willy

                      -----
                      Geen virus gevonden in dit bericht.
                      Gecontroleerd door AVG - www.avg.com
                      Versie: 2012.0.2238 / Virusdatabase: 2639/5590 - datum van uitgifte:
                      02/08/13
                    • Wim de Goede
                      Message 10 of 13 , Feb 17 12:29 AM
                        Aan iedereen

                        Ik probeer al een tijdje om voor mijzelf een registratie aan te maken op de website van het Rijksarchief Belgie
                        om zodoende toegang te krijgen tot de gedigitaliseerde parochieregisters van (in mijn geval) LIEGE/VERVIERS

                        Ik vul de gegevens hier in:
                        http://search.arch.be/nl/component/user/
                        Echter na indrukken van de knop REGISTREER worden de velden leeggemaakt en gebeurt er niets
                        Een registratie lukt dus niet.
                        Ik heb dit via het probleemmeldingsformulier op de website gemeld aan de beheerders
                        maar daarop krijg ik geen antwoord. het probleem is nog steeds niet opgelost.
                        Heeft iemand enig idee wat ik fout doe???
                        Met vriendelijke groeten
                        Wim de Goede

> [...]

                        > je
                        google-chrome of Opera als browser moet gebruiken om ze in te kunnen zien.

                        Genealogie Limburg Genwiki: http://genwiki.nl/limburg

                        Genwiki Nederland http://genwiki.nl
                        Yahoo! Groups Links

                        -----
                        Geen virus gevonden in dit bericht.
                        Gecontroleerd door AVG - www.avg.com
                        Versie: 2012.0.2238 / Virusdatabase: 2639/5590 - datum van uitgifte:
                        02/08/13

                      • Ton Franken
                        Message 11 of 13 , Feb 17 1:24 AM
                          Beste Wim,

                          Je moet naar de 'thuispagina' gaan om je te registreren. Klik daar helemaal linksonder op 'registreer'.

                          Collegiale groet,
                          Ton Franken

                          Message 12 of 13 , Feb 17 10:40 AM
                            Beste Ton