Akten BS Belgie online op site rijksarchief

  • pascal_servais
    Message 1 of 13 , Feb 7, 2013
      L.S.

      HEb net ontdekt dat het rijksarcheif in Belgie de scans van een groot deel de BS en Parochieregisters online heeft gezet. Zie bv.

      http://search.arch.be/nl/tips/101-burgerlijke-stand

      Ik heb me netjes geregistreerd etc. maar als ik dan probeer te zoeken en resultaat wil bekijken schijn ik niet verder dan thumnails te kunnen komen.. met andere woorden kan dus niets inzien!?? Iemand ervaring met zoeken of raadplegen hier??

      Pascal Servais
    • Antoine Vromen
      Message 2 of 13 , Feb 7, 2013
        Hallo Pascal,

        Jawel het is fantastisch (alleen rete-TRAAG). Ik heb ook gemerkt dat je google-chrome of Opera als browser moet gebruiken om ze in te kunnen zien.

        Groeten ANtoine Vromen

[...]

        Geen virus gevonden in dit bericht.
        Gecontroleerd door AVG - www.avg.com
        Versie: 2013.0.2897 / Virusdatabase: 2639/6077 - datum van uitgifte: 02/02/13

        Message 3 of 13 , Feb 7, 2013
          Hallo Pascal,

          Ik neem aan dat je na het registreren je ook hebt AANGEMELD? Anders krijg je de scans niet te zien.

          Groeten Antoine

          Message 4 of 13 , Feb 7, 2013
            Klopt idd.. ben er inmiddels achter dat het in IE hier bij mij niet werkt (doorklikken bij thumbnails werkt niet in IE) maar in Chrome wel.. maar daarin traag, soms verkeerde koppelingen of scan wordt niet helemaal zichtbaar: storend grijs blokje blijft soms op scherm staan en is niet weg te krijgen .. maar verder is het toch wel mooi dat dit mij tripjes naar Archief in Luik kan besparen - nog beter geheel gratis en voor nix beschikbaar gesteld door de Belgen! Pluim daarvoor..

            --- In genealogie-limburg@yahoogroups.com, "Antoine Vromen" wrote:

> [...]
            >
            > Jawel het is fantastisch (alleen rete-TRAAG). Ik heb ook gemerkt dat je google-chrome of Opera als browser moet gebruiken om ze in te kunnen zien.

          • Ivo Gilisen
            Message 5 of 13 , Feb 7, 2013
              Beste,

              Deze ervaringen heb ik niet. Bij mij werkt het bekijken, bladeren, ... met
              IE 9.0 vlot. Natuurlijk moet je niet aan het werk gaan op een zondagnamiddag
              bvb. Dan is het echt niet te doen.

              Met vriendelijke groet,
              Ivo
              http://www.pro-gen.be | http://users.telenet.be/ivo.gilisen |
              http://daris.woelmuis.nl

> [...]

              google-chrome of Opera als browser moet gebruiken om ze in te kunnen zien.

            • Antoine Vromen
              Message 6 of 13 , Feb 8, 2013
                Hallo Ivo,

                We hebben beiden een beetje gelijk. Bij de 64-bits-versie van IE werkt het niet en bij de 32-bits-versie van IE werkt het wel. Dat zal wel ermee te maken hebben dat er geen flash-versie voor 64-bits-browsers is.

                Groeten Antoine Vromen

                --- In mailto:genealogie-limburg%40yahoogroups.com, "Antoine Vromen" wrote:

> [...]
                google-chrome of Opera als browser moet gebruiken om ze in te kunnen zien.

                Versie: 2013.0.2897 / Virusdatabase: 2639/6087 - datum van uitgifte: 02/07/13

                Geen virus gevonden in dit bericht.
                Gecontroleerd door AVG - www.avg.com
                Versie: 2013.0.2897 / Virusdatabase: 2639/6087 - datum van uitgifte: 02/07/13

              • tony schalenborgh
                Message 7 of 13 , Feb 8, 2013
                  Beste,

                  Dat storend grijs vakje kan je soms wegkrijgen door de vergroting aan te passen. Ofwel opnieuw inloggen en naar diezelfde foto gaan.

                  mvg,
                  Tony

                  Message 8 of 13 , Feb 8, 2013
                    Beste,

                    " Bij de 64-bits-versie van IE werkt het niet"
                    Ook dit moet ik tegenspreken. Bij mij werkt het op IE 64-bit ook.

                    Groetjes,

                    Message 9 of 13 , Feb 8, 2013
                      Hallo Ivo,

                      Bij mij werkt de 64-bits IE sinds vandaag ook, maar de stabiliteit van de site is op alle browsers slecht. Vaak geen foto maar een tekstblok, dan weer grijze vakjes.
                      Ik heb nog niet kunnen zeggen dat 1 van de browsers er echt beter uitspringt.

                      Groeten Antoine

> [...]

                      > je
                      google-chrome of Opera als browser moet gebruiken om ze in te kunnen zien.

                    • Willy Brone
                      Message 10 of 13 , Feb 8, 2013
                        aan iedereen,
                        nadat Ivo mij even geholpen heeft moet ik zeggen dat het heel goed werkt. De
                        foto's komen tamelijk snel binnen en zijn heel duidelijk.
                        Groeten
                        willy

                        -----
                        Geen virus gevonden in dit bericht.
                        Gecontroleerd door AVG - www.avg.com
                        Versie: 2012.0.2238 / Virusdatabase: 2639/5590 - datum van uitgifte:
                        02/08/13
                      • Wim de Goede
                        Message 11 of 13 , Feb 17, 2013
                          Aan iedereen

                          Ik probeer al een tijdje om voor mijzelf een registratie aan te maken op de website van het Rijksarchief Belgie
                          om zodoende toegang te krijgen tot de gedigitaliseerde parochieregisters van (in mijn geval) LIEGE/VERVIERS

                          Ik vul de gegevens hier in:
                          http://search.arch.be/nl/component/user/
                          Echter na indrukken van de knop REGISTREER worden de velden leeggemaakt en gebeurt er niets
                          Een registratie lukt dus niet.
                          Ik heb dit via het probleemmeldingsformulier op de website gemeld aan de beheerders
                          maar daarop krijg ik geen antwoord. het probleem is nog steeds niet opgelost.
                          Heeft iemand enig idee wat ik fout doe???
                          Met vriendelijke groeten
                          Wim de Goede

> [...]

                          > je
                          google-chrome of Opera als browser moet gebruiken om ze in te kunnen zien.

                          Genealogie Limburg Genwiki: http://genwiki.nl/limburg

                          Genwiki Nederland http://genwiki.nl
                          Yahoo! Groups Links

                          -----
                          Geen virus gevonden in dit bericht.
                          Gecontroleerd door AVG - www.avg.com
                          Versie: 2012.0.2238 / Virusdatabase: 2639/5590 - datum van uitgifte:
                          02/08/13

                        • Ton Franken
                          Message 12 of 13 , Feb 17, 2013
                            Beste Wim,

                            Je moet naar de 'thuispagina' gaan om je te registreren. Klik daar helemaal linksonder op 'registreer'.

                            Collegiale groet,
                            Ton Franken

                            Message 13 of 13 , Feb 17, 2013
                              Beste Ton