Re: Het begin van de familie Mikkenie

  • remko
    Message 1 of 5 , Jan 20, 2013
      Hallo Joep,

      Dankjewel voor je bijdrage. Die doop van een Cornelia Elisabeth zou best kunnen. Ze is dan wel jong overleden, want bij het (tweede) huwelijk van Catharina Jans in 1705 wordt vermeld dat ze nog maar één kind had en dat moet Jan Makay zijn geweest.

      Mij gaat het echter om Daniel M. en een Catharina Cosses, Goossens etc. De vraag is waar zij getrouwd zijn. Een eerder huwelijk met Anneken Jacobs zou wel kunnen. Die ga ik zeker onthouden.

      Ik wil graag weten in welk regiment Daniel zou hebben gezeten. Zijn vrouw was in ieder geval in 1698 in Bergen op Zoom, in 1705 in Grave en in 1709 in Maastricht. Ik heb al heel wat gezocht, maar kan nog niets met zekerheid zeggen over dit regiment.

      In 1683 in Den Bosch trouwt ook een Daniel Makiny met een Catharina van Son, maar dat lijkt mij veels te vroeg om dezelfde mensen te kunnen zijn als degenen die ik zoek.

      De kapitein Daniel Mackniel de je noemt, diende in een Engels regiment dat vanaf 1710 onder commando van Orrery stond. Erg interessant, maar dit regiment was tot de vrede van Rijswijk (september 1697) wel in de Republiek, maar direct daarna in Schotland en kwam pas weer in 1702 terug naar deze kant van de Noordzee. De doop van zoon Willem in 1698 in Bergen op Zoom is dan onwaarschijnlijk.

      Iedereen hartelijk bedankt voor het meedenken! Ik hoop dat er nog meer aanwijzingen voorbij komen.

      Groet, Remko