Re: [genealogie-limburg] Joannes Hillekens

  • koenraadcuypers@yahoo.com
    Message 1 of 9 , Sep 18 4:20 PM
      Cor ,

      Hartelijk bedankt voor de info , dit helpt me geweldig vooruit

      Koenraad

      Verstuurd via Gmail

      Op 18-sep.-2012 om 20:22 heeft "Cor Wildenberg" <c.wildenberg@...> het volgende geschreven:

    • koenraadcuypers@yahoo.com
      Message 2 of 9 , Sep 18 4:22 PM
        Rene ,

        Hartelijk bedankt voor de info , dit helpt me enorm vooruit

        Koenraad

        Verstuurd via Gmail

        Op 18-sep.-2012 om 19:58 heeft René Janssen <rgajanssen@...> het volgende geschreven:

      • l.coolen
        Message 3 of 9 , Sep 22 3:57 AM
          Dag Koenraad,
          volgens de index op de DTB-boeken van Leveroy trouwde het stel op 16-06-1757 met als getuigen Petrus Swels en Gertruda Jeurissen.
          Misschien dat het origineel meer gegevens biedt, maar dat heb ik niet bij de hand.
          Met groet,
          Lei Coolen

          Message 4 of 9 , Sep 24 1:29 AM
            Hallo Koenraad,

            Begraven Leveroy = 17-02-1802
            Overledene Joannes Hillekens
            Echtgen. van de overledene Maria Mooren

            Gezien de oudste zoon heette zijn vader waarschijnlijk Laurentius, en had
            hij boers Simon en Theodorus Hillekens.
            Deze zijn allen te vinden in Roggel. Joannes werd daar gedoopt in 1729, zie
            hieronder. Bron Gendalim-7 CD-rom.

            Groet, Wil Brassé

            Kerkelijk huwelijk Roggel = 05-05-1711
            Bruidegom Lins Hilkens
            Bruid Wilmken Vreijcken
            Getuige bij het huwelijk Andreas Jansen
            Getuige bij het huwelijk Joannes Hilkens

            Doop Roggel = 08-12-1711
            Dopeling Theodorus heijlkens
            Vader van de dopeling Laurentius heijlkens
            Moeder van de dopeling wilhelma Vreijken
            Doopgetuige Christina Heijlekens
            Doopgetuige Godefridus Gelissen

[...]

            Doop Roggel = 23-12-1718
            Dopeling Maria Hellekens
            Vader van de dopeling Laurentius Hellekens
            Moeder van de dopeling Guilielma Vrecken
            Doopgetuige Thijs Costen
            Doopgetuige Matthias Baetsen
            Vervangende doopgetuige Godefrida Nielen

            Doop Roggel = 14-03-1722
            Dopeling Petronilla Hellekens
            Vader van de dopeling Laurentius Hellekens
            Moeder van de dopeling Wilimina Vrecken
            Doopgetuige Maria Vrecken
            Doopgetuige Henricus Vestiens

            Doop Roggel = 14-06-1726
            Dopeling Joanna Hellekens
            Vader van de dopeling Laurentius Hellekens
            Moeder van de dopeling Willemina Vrecken
            Doopgetuige Catharina Houben
            Doopgetuige Andreas van Heur
            Vervangende doopgetuige Joannes Hellekens

            Doop Roggel = 19-08-1729
            Dopeling Joannes Hijlkens
            Vader van de dopeling Laurentius Hijlkens
            Moeder van de dopeling Wilhelmina Vreijcken
            Doopgetuige Margarita Vreijcken
            Doopgetuige Lambertus Loijen
            Vervangende doopgetuige Cornelia Houben

            Begraven Roggel = 01-09-1751
            Overledene Laurentius Hillekens

            Begraven Roggel = 09-11-1756
            Overledene Wilhelmina Vreijcken

            Message 5 of 9 , Sep 24 10:22 PM
              Hartelijk dank voor alle info , heb nog een vraagje : kwam het veel voor dat er plaatsvervangende doopgetuigen waren , in andere streken kom ik dit niet veel tegen?

              Groetjes

              Koenraad

              Verstuurd vanaf mijn iPhone

              Op 24-sep.-2012 om 10:29 heeft "Brasse@Home" <w.brasse@...> het volgende geschreven:

            • genea nieuwsgroepen
              Message 6 of 9 , Sep 24 11:14 PM
                Ha Koenraad

                Bij Katholieken wordt er zo mogelijk dezelfde dag of de dag daarop gedoopt. Bij gereformeerden is dat later, bijv. de eerste zondag na de geboorte. Bij de katholieke doop is het dus niet altijd mogelijk om zo snel ter plaatse te zijn, zeker als de beoogde peter en meter niet in de buurt wonen. Dus volgens mij niet streekgeboden, eerder afhankelijk van geloof en reisafstanden binnen de familie.

                Met vriendelijke groet

                Hans den Braber

                Op 24-sep.-2012 om 10:29 heeft "Brasse@Home" <w.brasse@... <mailto:w.brasse%40home.nl> > het volgende geschreven: