Voorouders Maria Theresia Scholtus

  • pdetheije@wanadoo.fr
    Message 1 of 3 , Sep 1, 2012
      Beste groepsleden,

      Ik zoek informatie over de voorouders van Maria Theresia Scholtus, zij zou geboren zijn in (12?) december 1798 in Kerkrade/Rolduc/ Hertogenrade, als ouders worden genoemd Hendrik Scholtus en Anna Maria Haan, zij zou onwettig zijn. Maria Theresia huwde op 30 november 1826 in, vermoedelijk, Herzogenrath met Hendrik Franciscus van Lierde.
      Van haar vader is mij niets naders bekend, haar moeder overlijdt op 28 februari 1864 in Swalmen als Anna Maria Scholtus, weduwe van Hendrik Scholtus.
      Kan iemand mij helpen of in ieder geval een richting geven waar en waarin ik kan zoeken?
      Hartelijke groet.
      Pim de Theije
    • Brasse@Home
      Message 2 of 3 , Sep 4, 2012
        Hallo heer De Theije,

        Wij hebben helaas net geen gegevens van Herzogenrath over deze periode.
        Herzogenrath is digitaal beschikbaar tot 1798, maar waarschijnlijk niet tot
        eind van dat jaar.
        Ik adviseer een Duitse genealogie groep, de Heinsberg Liste:

        Vriendelijke groet,
        Wil Brassé

        Message 3 of 3 , Sep 8, 2012
          Beste Wil,

          Hartelijk dank voor de tip, ik ga deze vraag daar voorleggen.

          Mvg
          Pim de Theije