Plaatsnaam Bafslé

  • JeroenNuyts
    Message 1 of 4 , Jun 1, 2012
      Op de Website BSKempen kom ik een akte tegen waar bij geboorteplaats Bafslé staat vermeld (het betreft een overlijdensakte te Tessenderlo)

      Iemand enig idee over welke plaats dit gaat ?
    • Jos Van de Ven
      Message 2 of 4 , Jun 1, 2012
        Jeroen,

        Ik heb die akte net bekeken en zie dat er inderdaad Bafslé staat maar denk eraan dat het ook een dubbele s kan zijn en in Charleroi is er een “rue de Basslé”.
        Misschien dus een dorp in die buurt?

        Mvg,
        Jos Van de Ven

        Message 3 of 4 , Jun 1, 2012
          Hallo Jeroen,

          Ik ben nog eens aan’t nakijken geweest en zie dat het gezin Nuyts x Rocteur (verschillende schrijfwijzen), en ik vermoed dat het u om dit koppel te doen is, minstens 3 kinderen krijgen in Tessenderlo en in 2 akten wordt er vermeld vanwaar de moeder (Rocteur) afkomstig is.
          In een akte staat “Bassily” , en in een andere akte schrijft de secretaris “Basly departement Jemappes”.
          Charleroi en tevens Kanton Charleroi ligt in het departement Jemappes.
          Daarom vermoed ik dat ge het in die streek moet gaan zoeken.

          Veel suc6,
          Jos Van de Ven

          Op de Website BSKempen kom ik een akte tegen waar bij geboorteplaats Bafslé staat vermeld (het betreft een overlijdensakte te Tessenderlo)

          Iemand enig idee over welke plaats dit gaat ?

        • Roger Thijs, Euro-Support, Inc.
          Message 4 of 4 , Jun 1, 2012
            Bassilly (Zullik) is opgeslorpt in Silly (Opzullik) aan de taalgrens, cf.
            http://fr.wikipedia.org/wiki/Silly_(Belgique)

            mvg,
            Roger