RE: [genealogie-limburg] Winandus Frisschen (Frissen)

  • Cor Wildenberg
    Message 1 of 5 , May 12, 2012
      Zie bijlagen van de cd Gendalim, wellicht dat het aanknopingspunten biedt.

      Message 2 of 5 , May 13, 2012
        Vergeet ik weer dat ik geen bijlagen kan mee sturen,

        Graag je rechtstreekse e-mail, dan probeer ik het via die weg.

        Groeten

        Message 3 of 5 , May 13, 2012
          Hallo Ton,

          De gelinkte gegevens zijn van mij afkomstig.

          Joannes Beugels en Wilhelmina Schocken trouwden te Oirsbeek (in Doenrade
          stond toen geen kerk), en kregen minstens nog een zoon Joannes, gedoopt
          2-4-1693 te Geilenkirchen (get. Johan Dormans, Catharina Hartzogs).

          Ik heb geen harde bewijzen, maar vrijwel zeker was Winandus gedoopt Schinnen
          18-5-1683 van Gerardus Frissen en Elisabeth Willems alias Daniels. In geen
          andere tak Frissen kom je de voornaam Winand tegen (vrijwel zeker afkomstig
          van zijn gelijknamige oom, die naar diens grootvader Winand Smeets van
          Hommert zou zijn vernoemd.

          Een Wernerus Frischen staat vermeld als peetoom van zijn oudste kind in
          1714, die kan ik niet plaatsen, misschien gewoon een vergissing; in die doop
          is wat gerommeld, zo is de naam van de vader doorgestreept en er een andere
          familienaam boven gekriebeld.

          Vriendelijke groet,
          Wil Brassé, Sittard

          Message 4 of 5 , May 13, 2012
            PS: Catharina Konings werd gedoopt Cadier 5-8-1716, van Joannes Konings en
            Elisabeth Haesen (bron: genealoog Rob Konings).