Joannes Cox & Maria Gertrudis Gerards - Nieuwe gegevens

  • Ann Croymans
    Message 1 of 1 , Feb 27, 2012
      Beste lijstgenoten,

      Een paar weken geleden heb ik een oproep geplaatst over Joannes Cox en
      (Maria) Gertrudis Gerards.

      De resultaten die ik via de groepen kreeg, dan wel privé, hadden niet
      het verhoopte resultaat. Ik kon geen enkele aansluiting vinden (noch
      via de naamgeving van de kinderen, noch via de doopgetuigen). Ook de
      12 jaar tussen het huwelijk in Weert en de doop van de eerste kinderen
      (in Maastricht) zat me niet lekker.
      Daarom ben ik eens gaan zoeken op de DVD van de ProGen Gebruikersgroep
      Limburg, ed. 2012, die ondertussen toegekomen was.

      Daarin vond ik enkele nieuwe gegevens :
      - Een huwelijk in Rekem in 1710 - en dan sluiten de kinderen netjes aan
      - Joannes Cox zou afkomstig zijn van Maastricht
      Over (Maria) Gertrudis blijft het nog gissen.

      De nieuwe gegevens :
      Joannes Cox, gedoopt in Maastricht, Limburg, Nederland, overleden op
      12 mar 1746 in Borgharen, Limburg, Nederland.
      Gekende kinderen :
      - Arnold Cox - 27 september 1711 - Maastricht (Catharina) - Brabantse
      nativiteit - Joannes van den Acker nomine Lamberti Cox, Maria Gerets
      - Maria Catharina Cox - 27 september 1714 - Maastricht (Catharina) -
      Brabantse nativiteit - Guilielmus Weerens, Maria Lekon
      - Franciscus Cox - 4 april 1719 - Borgharen - Lambertus, Maria Fransen
      - Joanna Cox - 9 april 1722 - Borgharen - Claes Colleij, Joanna op
      den Hoeck - gehuwd met Joannes Beeghs
      - Maria Gertrudis Cox - 6 september 1728 - Borgharen - Helena
      Bartels, Maria Lemmens - gehuwd met Cornelius Bartels.

      Hij is geh. Maria Gertrudis Gerarts, 4 sep 1710 in Rekem, Limburg, Belgie.
      Maria Gertrudis Gerarts, bijnaam Gerits, Giraers, Gerardts, Gerets, Gerards.

      Verdere gegevens over dit echtpaar en hun voorouders zijn nog altijd welkom.

      Vriendelijke groeten uit Antwerpen,
      Ann Croymans