Linssen uit Roermond

  • willymartens
    Message 1 of 4 , Jan 2, 2002
      Hallo,

      Wie kan mij helpen aan gegevens uit Roermond ?
      Ik ben op zoek naar de geboorte, doop en trouwdatum van
      Jan Lambertus Linssen en Anna Catharina Abrahams
      Zij waren de ouders van Maria Barbara Hubertina Linssen,geb.
      09-03-1867 te Roermond
      Met deze gegevens zou ik mijn kwartierstaat af kunnen maken.
      bijvoorbaat dank.

      willymartens@...
      willymartens@...
    • Mathieu Kunnen
      Message 2 of 4 , Jan 5, 2002
        Hallo Willy,

        Ik heb gekeken in het "centraal huwelijksregister Limburg" in het
        Rijksarchief te Maastricht. Het bedoelde huwelijk is er niet in te vinden...
        Is het mogelijk dat het betreffende echtpaar gehuwd is "ergens" in Belgiƫ ??
        Heb je de mogelijkheid de DOOPakte van de dochter in te zien? Misschien in
        kopie aanwezig in het gemeentearchief te Roermond? Het gebeurde wel vaker
        dat de pastoor de huwelijksplaats van de ouders noteerde in de doopakte van
        de kinderen, zeker als het kerkelijk huwelijk niet voltrokken werd in de
        plaats waar het kind gedoopt werd. Dit zou dus de oplossing voor jou
        probleem kunnen zijn...

        P.S. Je schrijft dat dan je kwartierstaat "af" zou zijn... Mag ik die
        vaststelling met klem tegenspreken? Een kwartierstaat is namelijk nooit af:
        iedere vondst levert weer nieuwe vragen op !! Toch veel succes gewenst bij
        de verdere speurtocht.

        Beste groeten van
        Mathieu Kunnen, B-3640 Kinrooi
        mathieu.kunnen@...

> [...]
        > 09-03-1867 te Roermond
        > Met deze gegevens zou ik mijn kwartierstaat af kunnen maken.

      • Willy Brone
        Message 3 of 4 , Jan 5, 2002
          Mathieu,
          ik denk dat je dit bericht naar een andere Willy moet sturen !
          Groeten
          Willy
          www.geocities.com/wbrone
> [...]
          af:
          > iedere vondst levert weer nieuwe vragen op !! Toch veel succes gewenst bij

          http://docs.yahoo.com/info/terms/

        • Jan Engelen
          Message 4 of 4 , Jan 6, 2002
            Hallo Willy
            Heb je misschien wat meer gegevens zodat we wat gerichter kunnen gaan
            zoeken?
            Wie waren de ouders van Jan Lambertus Linssen?
            Wat meer info kan ons maar ook jezelf helpen