Fw: Anna Wilhelmina Theresia Emans

  • Jan Bartz
    Message 1 of 2 , Oct 20, 2011
      Beste lijst deelnemers/sters,

      Onderstaand gelieve U aan te treffen een mailtje van mij aan het archief
      van de gemeente Venlo d.d. 12 oktober 2011 met het antwoord d.d.
      17 oktober van Marlie Gosissen-Velmans.

      Dit verzoek mijnerzijds heeft, zoals U kunt zien uit de bijlage van Dino
      Mommersteeg na een quickscan geen resultaat opgeverd zodat ik a
      raison van ? 17,== (Ex BTW ???) per kwartier een onderzoek kan laten
      instellen.

      De keuze is aan mij; een onderzoek of een reisje naar Venlo voor eigen
      onderzoek. Een uurtje onderzoek of een reis van 350 km. Het antwoord
      is simpel. Genealogie is een hobby en kost uiteraard toch al geld maar het
      voorgestelde parcours is m.i. een station te ver.

      Mij blijft dus slechts de mogelijkheid om me tot deze lijst te wenden en te
      vragen of iemand die wel eens het gemeente archief van Venlo bezoekt
      te vragen of hij/zij eens kan kijken of daar het antwoord op mijn vraag is te
      vinden.

      Als aanvulling kan ik nog meegeven dat de vader Petrus Hubertus Emans
      op 18 februari 1930 is overleden in Blerick. De moeder Wilhelmina Peeters
      is overleden 1 december 1912 in Belfeld waarna de vader hertrouwde met
      Elisabeth Hubertina Cuijpers die is overleden op 30 januari 1930 in Venlo.

      Ik hoop dat er iemand is die mij verder kan helpen te meer daar in de eerste
      127 kwartieren van de kwartierstaat van mijn kleinkinden (2001 en 2003) deze
      vraag (buiten enkele vragen binnen de gemeente Gent) de enige vraag is
      waarop het antwoord nog openstaat.

      Met vriendelijke groet,
      Jan Bartz
      Merelstraat 18,
      4561 KJ Hulst.
      Tel. 0031114315622
      GSM; 0031653745370
      Email: janbartz@...

      Met vriendelijke groet,

      Marlie Gorissen-Velmans
      Secretarieel Medewerker B

      Gemeente Venlo | Afdeling Publiekszaken | Team Gemeentearchief

      Message 2 of 2 , Oct 31, 2011
        Een andere mogelijkheid kan zijn in Maastricht een fotokopie bestellen van
        de memorie van successie van haar vader. Mits ze in 1930 nog leefde (of
        kinderen had) zou ze daarin vermeld moeten staan met tenminste haar
        woonplaats.

        Vriendelijke groet,
        Wil Brassé