ROUTHEUT

  • Marjo Weber
    Message 1 of 5 , Apr 25, 2011
      Goedenavond allemaal,

      Ik ben op zoek naar de voorouders van:
      Peter Ulrich Christoph ROUTHEUT
      geboren: ca 1882 in Gemmenich
      overleden: 16 april 1936 in Kerkrade
      gehuwd met: Maria Schiffer (1881-1943)
      ouders:
      vader:    Christoph ROUTHEUT
      moeder: Anna Maria Barbara BECKERS

      Weet iemand toevallig waar de naam ROUTHEUT nog meer voorkomt en in welk archief de burgerlijke stand van Gemmenich zich bevindt?

      Bij voorbaat hartelijke dank.

      Vriendelijke groeten,
      Marjo Weber

    • W.Brassé.Home
      Message 2 of 5 , Apr 25, 2011
        Curieuze naam, lijkt mij een verbastering, misschien van Rouwette??
        Burgerlijke stand moet in het gemeentehuis van Plombieres zijn:
        http://nl.wikipedia.org/wiki/Gemmenich
        En op het rijksarchief te Luik.

        Groet,
        Wil Brassé, Sittard

        Message 3 of 5 , Apr 26, 2011

          Beste Wil,

          Hartelijke dank voor uw antwoord.

          Vriendelijke groet,

          Marjo Weber

[...]

        • Roger Thijs, Euro-Support, Inc.
          Message 4 of 5 , Apr 26, 2011
            Herbillon (Dictionnaire des noms de famille en Belgique romane, vol II) verwijst voor "Routheut" naar "Rotheut".

            Aldaar:
            Rotheudt, Rotheuth, Rothheudt, Rothheut, Routheut,
            1633 "Blese Roteu" émigré en Suède
            nom d'origine "Rotheux(-Rimière) (prov-Liège)
            Rotheux-Rimière is nu opgeslopt in Neupré.

            Cf. http://fr.wikipedia.org/wiki/Rotheux-Rimi%c3%a8re
            http://www.neupre.be/files/Balade%20de%20Rotheux.pdf

            Voor "Gemmenich" zie op de site van de nieuwe fusiegemeente Bleyberg (Pombières):
            http://www.plombieres.be/

            mvg, mfG, Had oech gowd,
            Roger

            Message 5 of 5 , Apr 26, 2011
              Beste Roger,

              Hartelijk dank voor uw antwoord en de verwijzingen waar ik e.e.a. op internet kan nalezen.
              Binnenkort zal ik eens naar het archief in Plombières gaan.
              Vriendelijke groeten,
              Marjo Weber