Re: [genealogie-limburg] Maessen Wilhelmus

  • Lambert J.J. Joosten
    Message 1 of 5 , Mar 31, 2011
      Beste Tom,

      De mogelijke ouders van Wilhelmus Maessen zouden wel eens Thomas Maessen & Anna Nn, kunnen zijn.
      Heb in bijlage een vermoedelijk zus van Wilhelmus gevonden.

      groetjes, Lambert

      PS: als bij gelegenheid richting Lommel komt, meld dan even vooraf om eens langs te komen in Leopoldsburg (tekenen kwartaalverslag boekhouding).

      ----- Originele e-mail -----
      Message 2 of 5 , Apr 3, 2011
        Bedankt voor jullie suggesties Gerard & Lambert,

        Ik kan echter nog wat toevoegen aan mijn vraag:

        Bij de getuigen bij de dopen van de kinderen komen enkele namen terug:
        Thomas Maessen, Anna Laumen, Sophia Maessen, Joannes Severen & anderen...

        Bij nader onderzoek blijkt dat er een Thomas Maessen (Moussen) gehuwd was
        met Anna Laumen (01/11/1695 te Montfort)

        En dat er een Joannes Severen gehuwd was met Sophia Maessen (Moussen)
        (29/08/1700 te Montfort)

        Verder vond ik dopen uit een verbintenis tussen deze laatsen in Montfort
        waarbij Thomas Moussen peter (op 09/04/1701) en een Anna Laemen meter
        (06/08/1703) waren.

        Zij hebben verder nog een kind gedoopt op 04/05/1706.

        Later vind ik uit een verbintenis tussen Joannes Severins (Severijns) en een
        Lucia Maessen ook nog 3 kinderen waarbij op 28/07/1708 Mechtildis
        Schouwenberg (echtgenote van Wilhelmus Maessen) meter is

        Ik ben dus eigenlijk op zoek naar de dopen van een Sophia, Wilhelmus en een
        Thomas en dan nog liefst uit het zelfde echtpaar. Verder is het mij een
        vraag of Joannes Severen en Joannes Severijns en Sophia en Lucia Maessen
        dezelfde personen zijn.

        De hoofdvraag blijft echter wie weet meer over Wilhelmus Maessen :-)

        Mvg

        Tom

        _____

        Message 3 of 5 , Apr 22, 2011
          "Verder is het mij een vraag of Joannes Severen en Joannes Severijns en
          Sophia en Lucia Maessen dezelfde personen zijn."
          Zeg maar gewoon ja: Sophia en Lucia werden vaak verwisseld voor de roepnaam
          Sijken.

          Groet, Wil Brassé