Fam van der Veen, Linne?

  • Jan Bartz
    Message 1 of 4 , Mar 4, 2011
      Beste genealogie vrienden,

      In mijn staamboom in Zeeuwsch Vlaanderen komen uiteraard hoofdzakelijk Zeeuwen
      en Vlamingen voor maar ook heb ik in enkele takken (mijn grootvader komt uit Thorn)
      Limburgse routs.

      Bij de opbouw van de kwartierstaat van mijn kleinkinderen kom ik o.a. tegen:

      Jacques van der Veen

      Volgens aantekening in de overlijdens akte (overl. 8-10-1809 in Hulst) is deze Jacques
      overleden op de leeftijd van 78 jaar; geboren dus ca 1731.

      In dezelfde akte staat aangetekend:

      Geboorteplaats: Lin, pres de Maastricht
      Vader: Jacques van der Veen
      Moeder: Gertru Ruile.

      Is er in Limbirg iemand die dit bekend voor komt en mij eventueel de juiste geboorte
      datum kan doorgeven?

      Met vriendelijke groet,
      Jan Bartz
      Merelstraat 18,
      4561 KJ Hulst.
      Tel. 0031114315622
      GSM; 0031653745370
      Email: janbartz@...

    • coupmans
      Message 2 of 4 , Mar 4, 2011
        Dag Jan,
        In de index van de het doopregister van Linne staat ene Jacobus van de Venne (een Limburgser klinkende naam) gedoopt 09-09-1732, z.v. Henricus en Maria Smets, doopgetuigen Godefridus Smets en Helena van de Venne. Andere ouders dus ......
        Te vinden op de site van FamilySearch. Redelijk snel via: http://familie.jvkooten.info/fs/
        of: http://www.genver.nl/fs/fsindex.htm
        Succes,
        Lei Coolen

        --- In genealogie-limburg@yahoogroups.com, "Jan Bartz" <janbartz@...> wrote:

> [...]
        > Moeder: Gertru Ruile.
        >
        > Is er in Limbirg iemand die dit bekend voor komt en mij eventueel de juiste geboorte

      • Jan Bartz
        Message 3 of 4 , Mar 5, 2011
          Beste Lei,

          Hartelijk bedankt voor je snelle reactie. Het zal je echter wel zijn opgevallen dat
          de door jou genoemde ouders niet dezelfde zijn als de in de overlijdensakte
          opgenomen ouders.

          Aangezien Jacques op 25 maart 1767 is gehuwd in Bergen op Zoom met Petronella
          Berckhof (geb. ca 1739 in Willemstad) zal ik eens proberen of ik iemand kan vinden
          die mij aan de huwelijks inschrijving kan helpen. Misschien verschaft dat meer zekerheid.

          Mocht ik iets kunnen achterhalen dan zal ik je zeker informeren.

          Met vriendelijke groet,
          Jan Bartz
          Merelstraat 18,
          4561 KJ Hulst.
          Tel. 0031114315622
          GSM; 0031653745370
          Email: janbartz@...

          Message 4 of 4 , Jun 2, 2011
            Beste Jan,

            Jacobus van der Veen zit ook in de stamboom van mijn echtgenoot. Wij hebben gevonden dat Jacobus van de Vinne gedoopt is te Linne op 2 november 1734. Hij is de (illeg) zoon van Petrus en van Gertrudis Reuten. Zijn ouders zijn ook later niet met elkaar getrouwd.
            (Linne dl 73.1/58)

            Met vriendelijke groet,
            Sonja Vonck