schepenbank Sippenaken

  • j.alleleyn@btinternet.com
    Message 1 of 1 , Nov 4, 2010
      Ik vroeg mij af of er iemand is die onderzoek gedaan heeft in de schepenbank van Sippenaken en de naar ALLELEIJN/ALLELEIN/ALLELEEN tegengekomen is. Ik ben op zoek naar de missende link tussen Jan ALLELEIJN gehuwd met Cornelia VOSSEN en Johan ALLELEIN, gehuwd met Maria KERCKHOFS. Jan en Cornelia trouwen in Mheer in 1671 en in 1675 wordt daar hun zoon Petrus gedoopt. Zij verhuizen naar Kothuizen onder Vijlen en wonen 'Aan de Busch'. Een aantal van hun kinderen wordt in Sippenaken gedoopt. Uit diverse akten uit schepenbank Vijlen blijkt dat rond 1730 Johan ALLELEIN en Maria KERCKHOFS eveneens 'Aan de Busch' wonen. Zoals jullie wellicht weten, zijn de kerkregisters van Vijlen verloren gegaan en de familie van Johan en Maria heb ik kunnen reconstrueren aan de hand van akten uit de schepenbank Vijlen. Vermoedelijk is Johan een kleinzoon van Jan ALLELEIJN en Cornelia VOSSEN. Ik ben dus op zoek naar zijn vader, vermoedelijk ook genoemd Johannes. Mijn vraag: is iemand de naam Jan ALLELEIJN [met evt. echtgenote] tegengekomen in de schepenbank van Sippenaken in de periode tussen 1690 en 1720?
      Bij voorbaat dank,
      Hans Alleleyn