Lemmens te STEIN

  • Mathieu Kunnen
    Message 1 of 6 , Jun 23, 2010
      Voor de afwerking van een kwartierstaat ben ik nog op zoek naar gegevens over
      Maria Lemmens (en haar voorouders) die overleed te Lanklaar (B) op 10-10-1815. Helaas bevat de overlijdensakte niet de namen van haar ouders.
      Zij zou echter geboortig zijn van STEIN (1765-1775). Zij huwde te Berg aan de Maas op 2 mei 1800 met Henricus Jaspers.
      Bij de peters en meters van de kinderen uit dit gezin komen voor: Christianus Lemmens en Anna Catharina Lemmens (broer en zus van Maria Lemmens ?).

      Heeft iemand meer bijzonderheden?
      Hartelijk dank bij voorbaat,

      Mathieu Kunnen, B-3640 Kinrooi

    • Peter Dekker
      Message 2 of 6 , Jun 23, 2010
        Dag Mathieu,

        Ik heb drie Maria Lemmens voor jou die eventueel in aanmerking komen; één
        hiervan valt er waarschijnlijk al van af omdat er twee Maria’s zijn met
        dezelfde ouders.

        Maria Lemmens geboren 29.09.1778 te Stein; ouders: Joannis Lemmens en
        Cornelia Muris

        Maria Lemmens geboren 12.10.1757 te Stein; ouders: Nicolaus Lemmens en Anna
        Catharina van den Bosch

        Maria Lemmens geboren 26.03.1741 te Stein; ouders Nicolaus Lemmens en Anna
        Catharina van den Bosch.

        Geboren moet waarschijnlijk gedoopt zijn.

        Misschien kun je n.a.v. de namen van het nageslacht zien wie de grootouders
        waren.

        Deze gegevens heb ik van de Limburgse site van Family Search:
        http://pilot.familysearch.org/recordsearch/start.html#p=allCollections;r=1

        Even goed doorscrollen tot je bij Limburg (natuurlijk onder Nederland) bent.

        De bewuste bladzijde (incl. doopgetuigen zal ik naar je privé-e-mailadres
        sturen.

        Vriendelijke groeten,

        Lia Dekker-Verbeeth

        _____

[...]

      • Lambert J.J. Joosten
        Message 3 of 6 , Jun 23, 2010
          Beste Mathieu,

          Kon niet slapen, vandaar dat ik wat moeite heb gedaan.
          Zie bijlage

          groetjes Lambert

          Message 4 of 6 , Jun 23, 2010
            Hoi Mathieu!

            Joannes Lemmens x Cornelia Muris kregen in 1774 ook een zoon Christianus en
            in 1782 een dochter Anna Catharina.

            Volgens Gendalim was het huwelijk overigens in 1802. Moet ik de details voor
            je opzoeken?

            Groet,
            Wil in Zitterd

            Kerkelijk huwelijk Berg aan de Maas = 02-05-1802

            Bruidegom Henricus Jaspers

            Bruid Maria Lemmens

            Getuige bij het huwelijk Christianus Nöthlings

            Getuige bij het huwelijk Wilhelmus Jörrissen

            ?

            Doop Stein = 13-08-1802

            Dopeling Wilhelmus Jaspers

            Vader van de dopeling Henricus Jaspers

            Moeder van de dopeling Maria Lemmens

            Doopgetuige Maria Thissen

            Doopgetuige Godefridus Smeets

            Doopgetuige Anna Catharina Minckeberg

            Doopgetuige Theodorus Jaspers

            ?

            Geboorte-aangifte Stein = 14-08-1802

            Geborene Guilliaume Jaspers

            Vader van het kind Henry Jaspers

            Moeder van het kind Marie Lemmens

            Message 5 of 6 , Jun 24, 2010
              Hallo Wil,

              Dank voor de zeer snelle reactie !
              En ja, details zijn zeer welkom.
              Met waardering voor jouw altijd sympathieke dienstverlening
              en mijn beste groeten,

              Mathieu Kunnen, Kinrooi

              Message 6 of 6 , Jun 24, 2010
                Hallo Mathieu,
                Het origineel heb ik niet ingekeken, want daarvoor moest ik de kelder in,
                maar volgens Gendawin vermeldt de huwelijksinschrijving dat Jaspers uit
                Lanklaar en Lemmens uit Stein stamde.

                Verder kwam ik tegen een zoon Willem Cristian (Christianus) Jaspers *
                Lanklaar:
                X a) Urmond 9-4-1831 Marie Elisabeth Wenmekers, * Berg / + Obbicht
                X b) Urmond 30-10-1840 Anna Maria Schrijen * Broeksittard
                Bij het eerste huwelijk staat vermeld dat zijn ouders al waren overleden:
                vader Jaspers + Lanklaar 28-9-1808
                moeder Lemmens + Lanklaar 10-10-1815

                Tevens in Berg aan de Maas/Urmond:
                Christianus Lemmens uit Stein, zoon van Joannes en N.N., 64 jaar, ovl.
                2-2-1836 Berg/Urmond, X 16-10-1797 A.Cath. Minckenberg * Berg a/d Maas 1775;
                geen kinderen van dit paar gevonden.
                Dit moet lijkt me de Christianus Lemmens uit 1774 zijn, en zijn vrouw was
                peettante bij het kind van Jaspers-Lemmens en overigens ook bij
                bovengenoemde Jaspers-Wenmekers.
                De afstamming van Maria Lemmens van Joannes X Cornelia Muris acht ik daarmee
                nagenoeg bewezen.

                Gendalim heb je zelf toch ook neem ik aan?
                Kerkelijk huwelijk Stein = 18-11-1770

                Bruidegom Joannes Lemmens

                Bruid Cornelia Muris

                Getuige bij het huwelijk Anna Maria Muris

                Getuige bij het huwelijk Jacobus Janssen

                Begraven Stein <=03-04-1793

                Overledene Cornelia Muris

                Echtgen. van de overledene Joannis Lemmens

                Overlijdensaangifte Stein = 17-02-1811

                Overledene Jean Lemmens

                Vader van de overledene Nicolas Lemmens

                Moeder van de overledene Anne Catherine van den Bosch

                Echtgen. van de overledene Cornelia Muires

                Begraven Stein <=19-02-1811

                Overledene Joannes Lemmens

                Echtgen. van de overledene Cornelia Mures

                Doop Stein = 04-01-1744

                Dopeling Joannis Lemmens

                Vader van de dopeling Nicolaus Lemmens

                Moeder van de dopeling Anna Catharina van den Bosch

                Doopgetuige Maria Gubbels

                Doopgetuige Reinerus Van Erck

                (etc.)

                Vriendelijke groet uit Sittard,