Re: [genealogie-limburg] 18e eeuws Nederlands voor huishoudelijke goederen

  • pieter35@aol.com
    Message 1 of 2 , May 25, 2010
      Ik weet niet of u alle woorden die u onlangs opgestuurd heeft al heeft
      kunnen vinden. Ik weet alleen maar dat "hackebord" waarschijnlijk Zweeds is.
      Bord = Tafel (misschien gebruikt bij slachten of vlees snijden). Ik hoop
      dat u er iets aan heeft.

      Piet Krommenhoek

      In a message dated 3/17/2010 8:24:46 A.M. Pacific Daylight Time,
      vastelovend@... writes:

      Kan iemand helpen met de betekenis voor volgende woorden.

      becken

      braadhorologie

      gatepetiels

      guerridions

      hackebord

      murfpriem

      paveljoen

      peuluw

      schulpsaag

      somereelen

      truffel

      verkeerbord

      Een heer in Zuid Afrika is hier naar opzoek.

      mvg.

      C.W.De Meyer

      Genealogie Limburg Genwiki: http://genwiki.nl/limburg

      Genwiki Nederland http://genwiki.nl