      From: "John Smeets" <john_smeets2004@...>
      To: <genealogie-limburg@yahoogroups.com>
      Sent: Saturday, December 31, 2005 12:34 PM
      Subject: Re: [genealogie-limburg] De naam Smeets

      Hallo Jeu,

      Vreemd, jouw reactie op mijn bericht destijds over de ontwikkeling van de
      naam Smeets ontdek ik nu pas, terwijl ik me toch een trouw lezer durf te
      noemen... Hoe dan ook, hartelijk dank voor je bijdrage. De verwijzing naar
      het boek Familienamen in Limburg heb ik genoteerd.

      Vanoet Landgraaf wunsj ich giderinne ing gow roetsj en alle goods vuur 't
      neuje joar!

      d'r John Sjmeets

      Jeu Brouns <jeubrouns@...> schrieb:
      Beste Fred,

      Om je een indruk te geven wat er nog meer in dit boek staat:
      1.(blz.18) Broens, Brouns, Bruins, Braun, Bruynen van Bruno, "de bruine",
      een oeroude Germaanse naam. De H. Bruno, de jongste broer van keizer Otto de
      Grote, was aartsbisschop van Keulen en kanselier van het Rijk (10e eeuw).
      2. ( blz.36) Baltissen, Baltus(sen), Beltgens van Balthasar (Belsassar), een
      van de Drie Koningen of Wijzen uit het Oosten. "God bescherme zijn leven".

      Dit boek is een aanrader voor mensen die zich o.a. bezighouden met
      genealogie.

      Familienamen in Limburg, Jos Crott, bewerkt en aangevuld door Jo Hoen (ISBN
      90 5291 083 9)

      Ik hoop dat ik je hiermee voldoende geïnformeerd heb.
      Een fijne jaarwisseling.

      Jeu Brouns