12105T.VC. van Uden en J.F. Beuijssen Kerk bouwwerken

  • gwclemmens
    Jun 1, 2014

      Waarde Leden,

      In den hoop dat iemand mij zou kunnen helpen - het volgende.

      Thomas Carolus van Uden (1825-1882), kunstschilder geb. Cuijk 23 nov. 1825, tr. Boxmeer 1 mrt. 1859 Johanna Francisca Beuijssen, geb. Boxmeer 25 sept. 1835 en ald. overl. 5 juli 1874. Zij was de dochter van Jacobus Franciscus Beuijssen, Schijnwerker, Architect en Fabrikant van kerkmeubelen, en Margaretha Lucia Johanna Voss.

      Thomas van Uden en zijn vrouw laten te Maastricht tussen 1861 en 1865 drie kinderen dopen, wat mij doet denken dat hij en zijn schoonvader daar een kerk aan het restaureren waren of een nieuwe kerk aan het inrichten waren want Thomas Carolus van Uden schilderde altaren en ikonen en zijn schoonvader was architect en fabrikant van kerkmeubelen.

      Weet iemand hoe ik  kan achterhalen  waar en wat ze deden in Maastricht gedurende die periode (1861-1865) ?? In Maastricht worden de volgende kinderen geboren :
      3. Huberta Barbara Cornelia van Uden, geb. Maastricht 26 nov. 1862, overl. Maastricht 10 dec. 1862.
      4. Henricus Thomas Cornelis van Uden, geb. Maastricht 26 nov. 1862, overl. Maastricht 4 jan. 1863, 1 maand oud.
      5. Bertha Cornelia Maria van Uden, geb. Maastricht 13 juni 1864.

      Het gezin van Uden gaat zich ca. 1865 in Boxmeer vestigen alwaar meer kinderen geboren worden.

      Met dank en groetjes,

      Gerard Lemmens