RE: [gaykingdom] french community

  • Jo Vansteenkiste
    Message 1 of 34 , Mar 3, 2005

      (texte française voyez plus bas, s.v.p.)

      Greetings fellow citizens of the Gay and Lesbian Kingdom of the Coral Sea (GLK),

      I've noticed that some people are having trouble to read the English texts conserning our beloved country. I live in Belgium, my native language is Dutch, but also speak English and French. I'm willing to try to translate the texts in French or Dutch for those who don't understand them. My French isn't perfect though, so maybe someone whom's native language is French (possible Alex M?) should read them and correct all mistakes before they would become public.

      Living in Belgium has the advantage I live near the capital of the European Union (Brussels) and since most EU-countries are in favor of putting the right of non-dicrimination of homosexuals in the Universal Declaration of Human Rights (proposition of Brazil), and half of the EU-countries recognizes same sex marriages or official partnerships (or will do that soon) the European Union could be a good ally to the GLK. So the GLK should have an official representative at the EU. I'm member of the "counsel of administration" of the Belgian Gay and Lesbian Movement (= "Holebifederatie"), so I could ask them to be the consulate of the GLK.

      Sincerely yours,

      Jo Vansteenkiste
      President of the "Westvlaams Holebi-Overleg" (Gay and Lesbian Counsel of the Province of West-Flanders)

      ---

      Salut chers compatriots du Royaume Gay et Lesbien de la Mer du Corail (GLK),

      J'ai vu qui'il y a des persons qui ont des difficultés a lire les textes anglaises sur notre pays aimée. J'habite à Belgique et ma langue maternelle est le néerlandais, mais je parle aussi l'anglais et le français. Si nécessaire je suis disposé à traduire les textes en néerlandais ou français pour les persons qui ne peuvent pas lire les textes anglaises. Mon français n'est pas parfait, donc quelqu'un qui parle le français comme lange maternelle (Alex M, peut-être?) devrais corriger mes traductions avant la publication.

      Parce-que j'habitte à Belgique j'ai l'avantage d'être près de la capitale de l'Union Europienne (Bruxelles). La majorité des pays de l'UE soutient la proposition du Brazil pour ajouter un article sur la protection des homosexuelles dans la Déclaration Universelle des Droits de l'Homme. La moitié des pays de l'UE ont reconnaître la marriage homosexuelles ou un autre sorte de cohabitation officielle (ou le faissiont avant peu). l'EU peut-être un bon allié pour nous. Donc le GLK devrait avoir une représentation chez l'UE. Je suis membre du "conseil d'administration" du movement gay et lesbien belge (le "Holebifederatie"), donc je peut lui demander de venir le consulat de GLK.

      Agréez, messieurs, mesdames, l'assurance de la haute considération,

      Jo Vansteenkiste
      Président du "Westvlaams Holebi-Overleg" (le conseil provincial du movement des gays et lesbiennes de la Flandre Occidentale)

      ----------
      Jo Vansteenkiste
       Emiel Huysstraat 38
          8940 Geluwe (Wervik)
       GSM: 0486 / 03 56 30
           thuis: 056 / 51 71 18
      @ email: jo_vsk@...
      ----------

      >From: "alex M." <queer-agora@...> >Reply-To: gaykingdom@yahoogroups.com >To: gaykingdom@yahoogroups.com >Subject: [gaykingdom] french community >Date: Wed, 02 Mar 2005 21:14:10 +0100 > > >hello , > >i would like to know if among you it have a french groop ? >because i don't speack english but your your action interests me much

    • zezettastar
      Message 34 of 34 , Mar 30, 2005
        Bonjour tout le monde, je viens de m'inscrire, je m'appelle Thierry
        mais on m'appelle Zezetta Star, j'habite à Paris et je cherche
        d'autres citoyens LGBT qui parlent français.

        Hi everybody, I've just inscribed, my name's Thierry and my drag
        name's Zezetta Star, I live in Paris and I'm looking for others GLBT
        citizens who speak french.

        --- In gaykingdom@yahoogroups.com, Enrique J. Pérez <ejp13@i...>