Patent, wzor przemyslowy

  • £ukasz Hoffmann
    Message 1 of 7 , Sep 2, 2004
      Witam serdecznie dr i brac studencka
      mam pilne pytanie do specjalisty z dziedziny prawa
      chcialbym rozpoczac dzialalnosc gospodarcza polegajaca na produkcji
      swiec ogrodowych takich jak
      http://www.swiecogrod.pl/swiece.htm
      Swiece te mialy by byc takie same jak na w/w stronie.
      Czy ja jednak moge robic cos takiego samego skoro
      http://www.swiecogrod.pl/o_nas.htm
      jest zapisek "Œwiece drzewne, podstawowy wyrób firmy, zosta³
      zg³oszony w 2003 roku do Urzêdu Patentowego jako wzór przemys³owy."
      Co musialbym zmienic w takich swiecach by moc je produkowac o ile
      musialbym cos zmieniac.
      Prosze o rozwiazanie mojego problemu jak najszybciej to tylko mozliwe.
      W razie niejasnosci w otrzymanej odpowiedzi bede kontaktowal sie
      telefonicznie. Sadze jednak, ze nie bedzie takiej potrzeby.
      Z serecznymi pozdrowieniami
      lukaszh
    • TadFromPoland@yahoo.com
      Message 2 of 7 , Sep 2, 2004
        Panie Łukaszu, z tego, co udało mi się zorientować, najlepszym dla
        Pana rozwiązaniem byłoby pójść za wskazaniem kwintesencji komunikatu
        zamieszczonego na jednej z podanych przez Pana stron internetowych -
        "Zapraszamy do współpracy." (http://www.swiecogrod.pl/o_nas.htm).
        Tego, że podjęciu takiej współpracy towarzyszą trudne niekiedy
        negocjacje, nikomu ze studentów "Zarządzania i Marketingu" tłumaczyć
        nie trzeba. Mieliście jednak między innymi na piątym
        semestrze "Psychologię zarządzania"
        (http://www.zim.rokos.net/5_sem.htm). Powinien Pan więc dać sobie
        radę i nawiązać współpracę z Adamem Matuszewskim
        (http://www.swiecogrod.pl/kontakt.htm) w zakresie wspólnej produkcji
        świec drzewnych na korzystnych dla siebie warunkach.

        Z najlepszymi życzeniami,

        Tad

        PS Niech mi Pan nie sprawia zawodu i nie przerzuca się z możliwości
        komunikacyjnych Internetu na możliwości komunikacyjne wynalazku
        Alexandra Grahama Bella. :-)
      • Szymon
        Message 3 of 7 , Jan 4, 2005
          Moim zdaniem w trakcie negocjacji z wymienionym przez Pana
          producentem œwiec drzewnych mógłby Pan dokładnie dowiedzieć się na
          temat tego wzoru przemysłowego w Urzędzie Patentowym, i spróbować
          opatentować podobnš technologicznie ale różnišcš sie od pierwowzoru
          œwiecę, która nie wchodziłaby w zakres opatentowanego wzoru
          przemysłowego. Możliwe, że takie posunięcie się nie uda, ale zawsze
          można spróbować. Jeœli jednak nie wyjdzie, również radzę Panu
          spróbować wynegocjować korzystne dla Pana warunki do produkcji tych
          œwiec, weszliœmy do UE wiec eksport prawdopodobnie się powiększy a
          więc i moce produkcyjne będš musiały się zwiększyć i możliwe że
          trafi Pan w potrzeby przedsiębiorstwa. Pozdrawiam.